Filter på regnvand ??
Fra : Sven

Dato : 30-04-04 20:30

Hej.
Jeg har købt mig en regnvandsbeholder, så jeg kan have kalkfrit vand til at
vaske bil i, samt til lidt havevanding. Med i pakken er et mineralfilter til
at filtrere for tungmetaller. Disse "mineralklumper" skal lægges i saltvand
inden brug.
Erhm, hvorfor er det nødvendigt at filterer regnvand? Der er jo ikke noget
filter over græsplænen når det regner!
Da det skal lægges i saltvand inden montering, kan vandet så stadig bagefter
indeholde salt? Det er jo ikke ret heldigt i forb. med vask af bil at bruge
saltvand.

Er det ikke bedst slet ikke at montere dette filter i mit tilfælde?

Sven

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-04-04 22:10

Sven wrote:
> Hej.
> Jeg har købt mig en regnvandsbeholder,

[KLIP]

Prøv at kig i news:dk.videnskab , der er spørgsmålet allerede stillet og
besvaret ?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Sven

Dato : 01-05-04 00:05

> Prøv at kig i news:dk.videnskab , der er spørgsmålet allerede stillet og
> besvaret ?

Ja, det er jo så netop ikke besvaret, idet i dk.videnskab snakkes der om
blødt/hårdt vand, og det er jo ikke det jeg spørger om! Jeg spørger om der
er/kan være salt i vandet ved brug af filteret.

Sven