Hjælp mig med at forstå .....
Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-04 09:45

I årets første kvartal, døde 1 (én), i uheld på motorveje, og han døde i
forgårs på Storebæltsbroen, i et uheld med nogle lastbiler, ellers var vi
havnet på et rent nul !
I mellemtiden er ca. 100 mennesker blevet dræbt på andre veje...

Jeg har lige fået af vide, at selveste René Duracell fra RFSFS, har udtalt,
at han faktisk regner med at der faktisk kommer mindre uheld, bl.a. pga. de
mange skilte .... det vil altså sige 0 eller mindre dræbte?

Er der ikke nogen der kan forklare mig, hvorfor man så nu beder politiet
sætte ALT disponibelt mandskab ind, for at knalde folk på vores motorveje?
Hvad fanden er det for nogle lystmordere, der prioriterer sådan ??

Og husk nu, når I om 4 måneder læser, at antallet af dræbte på motorveje er
mere end fordoblet, siden 130-reglen trådte i kraft, kan det dreje sig om 2
eller 3 i alt, som iflg. al sandsynlighed intet har med farten at gøre.

--
Thomas H., der lige efter arbejde, skal ned til Køge, for at prøve at fyre
max til den, bare for at prøve hvordan 130 km/t føles

Fra : David Bjergsø

Dato : 30-04-04 10:12

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> Thomas H., der lige efter arbejde, skal ned til Køge, for at prøve at fyre
> max til den, bare for at prøve hvordan 130 km/t føles

.............mangler du ikke bare at tilføje ordet lovligt ?

Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-04 10:31

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse

> ............mangler du ikke bare at tilføje ordet lovligt ?

Nej, de lægger det jo ud som om, at NU må folk køre hurtigt som aldrig før.

Jeg har i øvrigt fundet en teori, en konspirationsteori:
Det er selvfølgelig færdselskommissionen eller Danmarks statistik, der har
slået ham ihjel forleden, lige inden 130-reglen trådte i kraft, ellers ville
de jo få nogle problemer med, at angive hvor mange procent flere der røg,
efter fartvanviddet startede, da det bliver noget skidt at dividere med nul

Fra : Lars

Dato : 30-04-04 10:20

Hey Thomas,

> [...]

de
> mange skilte .... det vil altså sige 0 eller mindre dræbte?

Nu er uheld jo heldigvis ikke altid lig med dræbte.

> Thomas H., der lige efter arbejde, skal ned til Køge, for at prøve at fyre
> max til den, bare for at prøve hvordan 130 km/t føles

Heheh.. Var vejen ind her til morgen. Det var meget sjovt faktisk, for
politiet stod jo så på en motorvejsbro og målte lidt efter Ringsted - og
guess what. Så kørte alle fandme 110 både før og efter broen, på trods af at
der jo faktisk er 130 dernede. Flot nok.

** Lars

Fra : Frank Hansen

Dato : 30-04-04 10:52

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> I årets første kvartal, døde 1 (én), i uheld på motorveje, og han døde i
> forgårs på Storebæltsbroen...

Jeg forstår det heller ikke? Så vidt jeg ved er i vi 2. kvartal nu?

Frank.

Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-04 11:57

"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår det heller ikke? Så vidt jeg ved er i vi 2. kvartal nu?

Ja ok, jeg var lidt hurtig, de første 4 måneder uden en eneste dræbt så.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-04-04 11:46

> [...]
> Thomas H., der lige efter arbejde, skal ned til Køge, for at prøve at fyre
> max til den, bare for at prøve hvordan 130 km/t føles

Det er for vildt kan jeg fortælle, jeg prøvede her til morgen og bilen var
totalt umulig at styre, samt at bare slipvinden når jeg overhalede dem der
kørte 110 var nok til at få mig helt ud i autoværnet et par gange. Du skal
saftsuseme passe på, bilen opfører sig fuldstændigt som kørte man på is,
ingen kontakt med vejen overhovedet, det var totalt klamt, jeg tør faktisk
ikke køre mere end 110 nu, før var 150km/t en fin march hastighed, nu
frygter jeg at bilen rykkes fra hinanden pga "nær lysets hastighed"
hastigheden.

Mvh
Jacob, der kører som før, men nu bare meget mere farligt.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-04-04 20:12

Jacob Rungwald wrote:

> [...]
> ikke køre mere end 110 nu, før var 150km/t en fin march hastighed, nu
> frygter jeg at bilen rykkes fra hinanden pga "nær lysets hastighed"

Det var BMW du kører, right?? I så fald kommer det ikke bag på
mig, hehe..

--
Hygge..
Thomas - alfist!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-04 21:20

> Det var BMW du kører, right?? I så fald kommer det ikke bag på
> mig, hehe..

Ja, men skal bare have en eller anden gammel spand, for så kører det hele
bare derud af - biler var langt bedre i gamle dage.. ))

--
/Jan W Nielsen

..

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 21:21

On Fri, 30 Apr 2004 22:20:03 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Ja, men skal bare have en eller anden gammel spand, for så kører det hele
>bare derud af - biler var langt bedre i gamle dage.. ))

Næppe... - du tænker på Alfa-tråden. Den ér bilagt ! :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-04 21:22

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-04-04 21:49

> Næppe... - du tænker på Alfa-tråden. Den ér bilagt ! :)

>--

Een kan da godt finde startkablerne frem, så den kan få lidt starthjælp.

Det er længe siden jeg har moret mig så godt som da den kørte.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-04 22:21

> Det er længe siden jeg har moret mig så godt som da den kørte.

Ja, hvilken motorgang..

Den hostede som en gammel spand.. )

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-04-04 22:29

> Ja, hvilken motorgang..
>
> Den hostede som en gammel spand.. )

>--

Var det nu hoste?

Var det ikke noget fnyseri?

Nå, men der er vel ikke noget at sige til at man forsvarer egne
investeringer?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-04 22:40

> Nå, men der er vel ikke noget at sige til at man forsvarer egne
> investeringer?

Nej, bare man ikke gør det blindt..

(P.S.: Hvem er det nu lige, der har en 14 år gammel Opel He-he.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-04-04 22:50

> Nej, bare man ikke gør det blindt..
>
> (P.S.: Hvem er det nu lige, der har en 14 år gammel Opel He-he.)

>--

Ja, det er ikke mig.

Så ville jeg godt nok skamme mig.

He he.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-05-04 08:37

> Så ville jeg godt nok skamme mig.
> He he.

Var din mund, din søndagsrytter, søpindsvinefjæs, sørøver og løjser og
læderjakke..! !¤&!¤##

Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme.. ))

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 08:45

On Sat, 1 May 2004 09:36:57 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme.. ))

Pas nu på, du ikke tager munden for fuld...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-05-04 08:49

> Pas nu på, du ikke tager munden for fuld...

Bovlamme bladanblander, brandstifter, bums, burgøjser og brutale
bilbølle....!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 08:53

On Sat, 1 May 2004 09:49:17 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Bovlamme bladanblander, brandstifter, bums, burgøjser og brutale
>bilbølle....!

Det kunne være sjovt at se din Vectra ift. Folmers Stilo på Kassel
bakker - altså hvor man går død ved 70 km7t og så skal op i fart
(forsinket overhaling)

I princippet kunne I lave samme øvelse på Ejer Bavnehøj

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-05-04 08:56

> Det kunne være sjovt at se din Vectra ift. Folmers Stilo på Kassel
> bakker - altså hvor man går død ved 70 km7t og så skal op i fart
> (forsinket overhaling)

Jeg kender udfaldet helt uden at prøve - men derfor er jeg klar på en test
alligevel.

Jeg vinder både op af bakken og ned af bakken - men kun hvis jeg piner
Vectra´en, så alting er ved at springe ud af motoren.

JTD´eren er i praksis hurtigere.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-05-04 09:27

> Jeg kender udfaldet helt uden at prøve - men derfor er jeg klar på en test
> alligevel.

>--

Dit "gå på mod" fejler s'gu ingenting.

>--

> Jeg vinder både op af bakken og ned af bakken - men kun hvis jeg piner
> Vectra´en, så alting er ved at springe ud af motoren.

>--

Hvad skal det sige? Har du tænkt dig at geare ned? Hvis du gør som mig,
og bliver i 5' gear, springer der vel ikke noget ud af din motor med de 1400
omdrejninger du ender på? *LOL*

>--

> JTD´eren er i praksis hurtigere.

>--

Now you're talking.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-05-04 09:42

> [...]
mig,
> og bliver i 5' gear, springer der vel ikke noget ud af din motor med de

Nej, så går bilen hastighedsmæssigt i stå..

> Now you're talking.

Nemlig - som du ved, har jeg flere gange rost den moderne dieselmotors
trækkaraktaristik.

Uproblematisk power.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 12:33

On Sat, 1 May 2004 09:55:53 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg vinder både op af bakken og ned af bakken - men kun hvis jeg piner
>Vectra´en, så alting er ved at springe ud af motoren.
>JTD´eren er i praksis hurtigere.

Jeg spår dig en stor fremtid i de radikales rækker. De - eller Erhard
for den sags skyld - kunne ikke have gjort det bedre

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-05-04 21:11

> Jeg spår dig en stor fremtid i de radikales rækker. De - eller Erhard
> for den sags skyld - kunne ikke have gjort det bedre

He-he..

Jeg mener blot, at jeg kan køre fra den under alle forhold, hvis jeg vælger
at køre tarmene ud af Vectra´en.

Dette gør man dog ikke i dagligdags kørsel, og gennem Europa hamrer man den
jo ikke regelmæssigt op over 5.000 o/min (jeg gør i hvert fald ikke), og det
kan betyde, at man må slippe JTD´eren, der helt udramatisk leverer trækraft
hele tiden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-05-04 09:21

> Det kunne være sjovt at se din Vectra ift. Folmers Stilo på Kassel
> bakker - altså hvor man går død ved 70 km7t og så skal op i fart
> (forsinket overhaling)

>--

Lige netop det er jo en svær øvelse.

Jeg har prøvet det et par gange, og er der nogen der stadig hænger på, er
det enten en dieselkollega eller noget på 3 liter+

>--

> I princippet kunne I lave samme øvelse på Ejer Bavnehøj

>--

Det er s'gu for dyrt. Hvis Jan og jeg skulle køre om kap på Ejer
Bavnehøj, ville vi begge to ende i spjældet på ubestemt tid, dybt
forgældede.

Øvelsen vil uvægerligt ende i "drengestreger".

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-05-04 09:43

> Jeg har prøvet det et par gange, og er der nogen der stadig hænger på, er
> det enten en dieselkollega eller noget på 3 liter+

Nemlig - der skal urimelig meget motor til, hvis man i en benziner skal
hænge på, blot ved at træde på speederen.

Anderledes ser det naturligvis ud, hvis benzineren kaster den op over 5500
o/min - men hvem gider dette i dagligdagen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-05-04 16:10

On Sat, 01 May 2004 10:43:06 +0200, Jan W Nielsen wrote:

> Anderledes ser det naturligvis ud, hvis benzineren kaster den op over 5500
> o/min - men hvem gider dette i dagligdagen.

Mig Især hvis det er en motor der lyder p**** godt, fx. en 6-benet
e30/e36

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-05-04 19:07

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Mig Især hvis det er en motor der lyder p**** godt, fx. en 6-benet
> e30/e36

Helt enig, god motorlyd er svær at få for meget af.. Desværre er
der utroligt mange biler der lyder enten dybt uinteressant eller
ligefrem dårligt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-05-04 22:02

On Sun, 02 May 2004 20:06:42 +0200, Thomas Strandtoft wrote:

> Helt enig, god motorlyd er svær at få for meget af.. Desværre er der
> utroligt mange biler der lyder enten dybt uinteressant eller ligefrem
> dårligt..

Ja der fokuseres desværre nok for meget på, at det skal være Hr. og Fru
Danmark med plads til kølefrys på højkant... det er også hver dag man
har brug for det og det er helt umuligt, at leje en trailer til 80,- pr.
time (og man skal kun bruge en time til, at hente vidunderet hjem).

Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 22:08

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!

Fri mig for en mursten på hjul !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-05-04 22:10

On Sun, 02 May 2004 23:08:09 +0200, jan wrote:

> Fri mig for en mursten på hjul !

Ja tak - har været indlagt Kolding - Købehavn tur retur i sådan en
mursten.... jeg gør det aaaaaldrig mere. Så hellere DSB.

Den kører så ringe - har så ringe kraftoverskud og er SÅ grim og
støjende.

Hvad pokker kan dog få en mand (?) til, at invisterer i
sådan en? Det må være kvindelist/kvindemagt, når det er værst

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 22:17

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Hvad pokker kan dog få en mand (?) til, at invisterer i
>sådan en?

>Det må være kvindelist/kvindemagt, når det er værst

Tid til en lille historie

Kvinden : En klog mand fortæller sin hustru alt

Manden : Forkert - en klog mand har ingen hustru

;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-05-04 22:17

On Sun, 02 May 2004 23:17:25 +0200, jan wrote:

> Tid til en lille historie
>
> Kvinden : En klog mand fortæller sin hustru alt
>
> Manden : Forkert - en klog mand har ingen hustru
>
> ;)

LOL - den var go'

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-05-04 18:42

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Fri mig for en mursten på hjul !

Vidste i forresten at ham designeren der har tegnet den har en fortid som
autonom på Nørrebro? :)

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-05-04 11:53

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!

Ja, og når to mennesker får deres første barn, så har de brug for
en 7 sæders MPV, til nød kan de klare sig med en stor stationcar..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-05-04 19:48

On Mon, 03 May 2004 12:53:19 +0200, Thomas Strandtoft wrote:

> Ja, og når to mennesker får deres første barn, så har de brug for en 7
> sæders MPV, til nød kan de klare sig med en stor stationcar..

Ja mindre kan jo ikke gøre det... hold da op de bleer FYLDER når mor og
far SKAL købe ind til de næste 10 år i Bilka (hmm de glemmer så lige,
at barnet ikke skal bruge bleer i mere end et par år men FUCK det, bilen
kan rumme det!!).

Hvad er det liiige der går galt med folk... man har måske en smart 3
dørs... den er flot og sej og man er pisseglad for den... så får
lillemor en unge (jo jo man er været med til at lave den..) og så skal
den sælges og et monstrum af en kedelig bil indkøbes resolut! Ikke mere
ungdom, ikke mere sjov - pure boredom for lillemor har talt og man kan
egentlig også godt selv se det smarte i det (måske lidt påvirket af
synet af en kold hane de næste mange måneder)

Lur mig om der ikke kan være 2 (læs: to siger og skriver 2, to)
barnestole UDEN problemer på bagsædet af en 3 dørs... og der er masser
af plads til bleer fra Bilka, evt. kan subben uden problemer tages ud de
timer man er afsted.

<SUK>

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-05-04 11:14

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> [...]
> far SKAL købe ind til de næste 10 år i Bilka (hmm de glemmer så lige,
> at barnet ikke skal bruge bleer i mere end et par år men FUCK det, bilen

Ja, og Wagon R kan ifølge Suzuki reklamerne rumme 27 ølkasser,
bare trist at de skal være tomme for ikke at overskride max.
vægten for bilen..

> [...]
> egentlig også godt selv se det smarte i det (måske lidt påvirket af
> synet af en kold hane de næste mange måneder)

Jep, så står den på "far, mor og børn" og en eller anden form for
"morfar-bil"..

> [...]
> barnestole UDEN problemer på bagsædet af en 3 dørs... og der er masser
> af plads til bleer fra Bilka, evt. kan subben uden problemer tages ud de

Der kan med garanti være to barnestole i en 3-dørs, problemet er
lidt at løfte ungerne derom. Jeg har indimellem bøvl med ryggen,
og sådan et "hold overkroppen vandret og løft 4-8 kg ud i strakte
arme mens du vrider let i overkroppen"-løft er den fødte
invitation til en katastrofe. Jeg vil klart sætte pris på et sæt
bagdøre.. Når ungen/ungerne så bliver en 3-4 år, så er det tid til
en fræk 3-dørs igen, så kan de nemlig selv kravle om og spænde sig
fast..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-05-04 16:38

On Tue, 04 May 2004 12:13:41 +0200, Thomas Strandtoft wrote:

> Ja, og Wagon R kan ifølge Suzuki reklamerne rumme 27 ølkasser, bare
> trist at de skal være tomme for ikke at overskride max. vægten for
> bilen..

LOL - det har jeg slet ikke tænkt på. Hvad er egentlig maxlast for
sådan en blikæske?

> Jep, så står den på "far, mor og børn" og en eller anden form for
> "morfar-bil"..

Jep - Kender et par stykker som har fået børn i en ung alder - lige en
en tallerken er de alle vendt og blevet såååååååååååååå
kedelige. Sørgeligt.

> [...]
> vil klart sætte pris på et sæt bagdøre.. Når ungen/ungerne så bliver
> en 3-4 år, så er det tid til en fræk 3-dørs igen, så kan de nemlig

Ja der er lige det med ryggen. Men hva' faen en smart 4 dørs er da heller
ikke, at kimse af. Fx. en Saab 9000 Turbo-fætter. Masser af plads,
oceaner af motor og stor sikkerhed.

Lur mig om jeg ikke kravler uskadt ud af sådan en hvis jeg møder en
WagonR frontalt...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-05-04 19:01

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> LOL - det har jeg slet ikke tænkt på. Hvad er egentlig maxlast for
> sådan en blikæske?

Det ved jeg ikke, men jeg vil tro der er tale om en 3-400 kg??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-05-04 19:10

On Tue, 04 May 2004 20:01:02 +0200, Thomas Strandtoft wrote:

> Det ved jeg ikke, men jeg vil tro der er tale om en 3-400 kg??

Det lyder ikke helt usansynligt...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-05-04 23:54

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Det lyder ikke helt usansynligt...

Og en kasse øl vejer vel 15-18 kg? 10 liter øl = ca. 10 kg og så
en 5-8 kg når man slæber de tomme flasker retur dagen efter..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 03-05-04 20:59

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote:

> Ja, og når to mennesker får deres første barn, så har de brug for
> en 7 sæders MPV, til nød kan de klare sig med en stor stationcar..

"Sådan noget havde man ikke brug for da vi var unge" ... lyder det ikke lidt
morfar-agtigt?

mvh
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-05-04 22:06

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>"Sådan noget havde man ikke brug for da vi var unge" ... lyder det ikke lidt
>morfar-agtigt?

Aner det ikke - men erindrer med gru, en barndom i en Fiat 500 st.car
;)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-05-04 11:16

Peter Weis wrote:

> "Sådan noget havde man ikke brug for da vi var unge" ... lyder det ikke lidt
> morfar-agtigt?

Dunno, er du gammel nok til at være morfar??

Jeg ved godt at gennemsnitsdanskeren er større idag end for 100 år
siden, men derfra til at et barn har behov for 7 sæder??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 04-05-04 17:59

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote:

> Dunno, er du gammel nok til at være morfar??

Hmm, strengt taget er jeg gammel nok, men det er min datter ikke. Så få nu
ingen fantasier - hun har en hensynsløs far med to bidske jagthunde som vil
forsvare hendes dyd

> Jeg ved godt at gennemsnitsdanskeren er større idag end for 100 år
> siden, men derfra til at et barn har behov for 7 sæder??

Mon ikke det er muligheden for at tage kravlegårde, barnevogne og
aktivitetscentre med overalt der tæller højere?

En anden faktor er at aldersforskellen mellem generationerne er blevet
større.
Jeg er selv i den situation at min far på 80 ikke kører længere og mine
børn endnu ikke har nået en alder hvor de kan få styrebevis. Jeg har
overvejet en 7-sæders, da det flere gange ville have været praktisk at kunne
fragte i hver fald 6 til 7 personer.

mvh
Peter

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-05-04 18:38

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Lad os alle købe WagonR - vi har brug for mulighederne!!

Pluto's mobilhome??

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-05-04 18:39

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Helt enig, god motorlyd er svær at få for meget af.. Desværre er
> der utroligt mange biler der lyder enten dybt uinteressant eller
> ligefrem dårligt..

He he, nu er der jo også mange biler der ikke er en Alfa ;)

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-05-04 11:26

"Fam. Olsen" wrote:

> He he, nu er der jo også mange biler der ikke er en Alfa ;)

Jeg er ked af at sige det, men jeg har ikke hørt ret mange moderne
Alfa'er med interessant motorlyd, det hele er syltet ind i
lyddæmpning så man skal være heldig hvis man overhovedet hører
noget. At journalisterne så falder i svime over lyden, blot fordi
de ser logoet med slangen og korset på rattet er lige så
kliché-agtigt som når førerpladsen pr. definition er perfekt i BMW
og VW pr. definition er kvalitet..

Jeg kan finde mange biler med en fed motorlyd, også
"ikke-italienere", men jeg kan ikke finde mange der er under 10 år
gamle.. :-/

> Alfa forever

Sjove biler forever.. Om du vil sætte lighedstegn mellem de to
udsagn lader jeg være op til dig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-05-04 19:20

> [...]
> Alfa'er med interessant motorlyd, det hele er syltet ind i
> lyddæmpning så man skal være heldig hvis man overhovedet hører

Det var som syv s.... Jeg havde nok regnet med nogen på puklen for mit
udsagn. Men sgu ikke fra dig :)) Ok du skriver jo godt nok også at du er ked
af at sige det. :)) Så far er ikke vred, far er skuffet. LOL

Mht. min Alfa synes jeg det er en god ting at den er støjsvag ved alm.
kørsel. Vil jeg have lyd så får den bare nogle snoninger, så er den der
imho. Ok, min sammenligning går jo så nok også mest på en Mazdarati 121, som
blev byttet ud med Alfaen. Ok igen, det er måske heller ikke 2 biler der
tåler sammenligning.

At journalisterne så falder i svime over lyden, blot fordi
> de ser logoet med slangen og korset på rattet er lige så
> kliché-agtigt som når førerpladsen pr. definition er perfekt i BMW
> og VW pr. definition er kvalitet..

Her har du nok mere ret end journalisterne vil give dig. Jeg giver dig dog
helt ret, men jeg er jo heller ikke journalist.:)

> Jeg kan finde mange biler med en fed motorlyd, også
> "ikke-italienere", men jeg kan ikke finde mange der er under 10 år
> gamle.. :-/

Det kan jeg da også. Nye biler har jeg dog ikke den store kendskab til.

> Sjove biler forever..

Ja selvfølgelig.

Om du vil sætte lighedstegn mellem de to
> udsagn lader jeg være op til dig..

Tja man kan vel sige din sætning er en videreudvikling af min. Min sætning
er jo en logisk konskvens af din.

MVH Niels
Alfa og andre sjove biler forever :))

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-05-04 00:21

"Fam. Olsen" wrote:

> Det var som syv s.... Jeg havde nok regnet med nogen på puklen for mit
> udsagn. Men sgu ikke fra dig :)) Ok du skriver jo godt nok også at du er ked
> af at sige det. :)) Så far er ikke vred, far er skuffet. LOL

Jeg er bare skuffet over at udviklingen er gået i den retning..

> Mht. min Alfa synes jeg det er en god ting at den er støjsvag ved alm.
> kørsel. Vil jeg have lyd så får den bare nogle snoninger, så er den der
> imho.

Jeg er ikke helt enig, hvis lyden er god har jeg ikke noget imod
den er der hele tiden. Der er ingen der siger det behøver være
100+ dB, men selve det at man kan høre motoren hører nu en gang
til en køreoplevelse. I de nye biler jeg har prøvet hører man
primært vind- og hjulstøj, motorlyden dukker først op når motoren
snurrer over 5000 o/min. I min brors 75'er kan man altid høre
motoren, men på et niveau så det hverken er et problem at snakke
sammen eller køre langt i bilen. Lyden er der, man kan høre hvad
motoren bestiller, nice...

> Ok, min sammenligning går jo så nok også mest på en Mazdarati 121, som
> blev byttet ud med Alfaen. Ok igen, det er måske heller ikke 2 biler der
> tåler sammenligning.

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg ved ikke hvilken Alfa du har og
jeg har ikke prøvet en 121'er..

> Her har du nok mere ret end journalisterne vil give dig. Jeg giver dig dog
> helt ret, men jeg er jo heller ikke journalist.:)

Indimellem når man læser det de skriver, så virker det som om de
slet ikke har testet bilerne, men blot slår op i deres "kartotek"
over hvordan det plejer at være..

Fra : Fam. Olsen

Dato : 05-05-04 22:14

> Jeg er bare skuffet over at udviklingen er gået i den retning..

Det kan jeg da godt forstå du er når du mener det er gået sådan. Da jeg ikke
rigtig kender andre Alfaer end min egen har jeg ikke rigtig grundlag for
hverken at give dig ret eller uret.

> [...]
> motoren, men på et niveau så det hverken er et problem at snakke
> sammen eller køre langt i bilen. Lyden er der, man kan høre hvad

Jeg tror at du ikke er enig med mig fordi jeg beskrev min mening for
dårligt. Du har lige beskrevet den som jeg burde have gjort. Jeg opfatter
min som du beskriver din brors. Når den så får omdr. bliver lyden "vildere"
og tydeligere. Det at den har disse 2 ting synes jeg er en del af det fede.

> Det skal jeg ikke kunne sige, jeg ved ikke hvilken Alfa du har og
> jeg har ikke prøvet en 121'er..

Det er en 146 1,6 TS og er min første Alfa. Når Alfaen når max. omdr. i 3.
gear ligger hastigheden på hvad Mazdaen havde som topfart. Lydtrykket var
dog nået allerede ved ca. 95-100 km/t. Dog var det ikke fed lyd men den for
japanske biler noget kedeligere brummen. Så jeg nyder sgu Alfaen og tror
ikke det bliver den sidste.

> Indimellem når man læser det de skriver, så virker det som om de
> slet ikke har testet bilerne, men blot slår op i deres "kartotek"
> over hvordan det plejer at være..

Ja det er sgu trist.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-05-04 00:15

"Fam. Olsen" wrote:

> Det kan jeg da godt forstå du er når du mener det er gået sådan. Da jeg ikke
> rigtig kender andre Alfaer end min egen har jeg ikke rigtig grundlag for
> hverken at give dig ret eller uret.

Du kan roligt gå ud fra at jeg har ret..

> [...]
> og tydeligere. Det at den har disse 2 ting synes jeg er en del af det fede.

Okay, på den måde, jamen så er vi jo på "bølgelængde"..

> [...]
> dog nået allerede ved ca. 95-100 km/t. Dog var det ikke fed lyd men den for
> japanske biler noget kedeligere brummen.

Jep, så er vi tilbage ved det med uinspirerende lyd. Jeg forstår
godt at folk der aldrig har hørt spændende motorlyd ønsker sig
mere lydisolering.. Det jeg ikke helt kan følge er når BMW folk
roser BMW for at bygge lydsvage biler samtidigt med at de er vilde
med lyden af rækkesekseren?? I mine øjne har BMW en interessant
motorlyd, så hvorfor kamouflere den så den forsvinder??

> Så jeg nyder sgu Alfaen og tror
> ikke det bliver den sidste.

Hvis du har "bacillen" så er det svært at finde alternativer..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Fam. Olsen

Dato : 06-05-04 14:30

> Du kan roligt gå ud fra at jeg har ret..

Det er jeg da ked af at høre. Men så må italienerne sgu tage sig sammen.
Lyden kan sgu ikke undværes.

> Okay, på den måde, jamen så er vi jo på "bølgelængde"..

Jow jow.

> Jep, så er vi tilbage ved det med uinspirerende lyd. Jeg forstår
> godt at folk der aldrig har hørt spændende motorlyd ønsker sig
> mere lydisolering..

Sådan havde jeg det mht. Mazda'en. Det var ikke lyd, men larm.

Det jeg ikke helt kan følge er når BMW folk
> roser BMW for at bygge lydsvage biler samtidigt med at de er vilde
> med lyden af rækkesekseren??

Næ, det virker sgu selvmodsigende. Der er sgu da for kedeligt at man skal
åbne til maskinhallen for at kunne høre motorlyden.

I mine øjne har BMW en interessant
> motorlyd, så hvorfor kamouflere den så den forsvinder??

Don't ask me :)

> Hvis du har "bacillen" så er det svært at finde alternativer..

"Bacillen" er jeg nok blevet inficeret med.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-05-04 14:39

On Thu, 6 May 2004 15:30:18 +0200, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> wrote:

[snip]
>Det jeg ikke helt kan følge er når BMW folk
>
>Næ, det virker sgu selvmodsigende. Der er sgu da for kedeligt at man skal
>åbne til maskinhallen for at kunne høre motorlyden.

Samme løsning som med højttalere: Resonansrør fra motorrum til kabine!

Fly

Fra : Fam. Olsen

Dato : 06-05-04 22:03

> Samme løsning som med højttalere: Resonansrør fra motorrum til kabine!

LOL )

MVH Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-05-04 09:15

> Bovlamme bladanblander, brandstifter, bums, burgøjser og brutale
> bilbølle....!

>--

Jaja skriverkarl.

Det var dem med B, hvordan går det så når du kommer til C?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-05-04 12:56

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message news:40935c92$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Jaja skriverkarl.
>
> Det var dem med B, hvordan går det så når du kommer til C?

Citronmåne (??) - umiddelbart det eneste skældsord jeg kan komme på,
der starter med c

/Jakob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-05-04 09:13

> Pas nu på, du ikke tager munden for fuld...

>--

Uha Mogens. Det er nok det eneste du ikke skal sige til manden der er så
stor i kæften, at han spiser bananer sidelæns. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-05-04 09:44

> Uha Mogens. Det er nok det eneste du ikke skal sige til manden der er så
> stor i kæften, at han spiser bananer sidelæns. *LOL*

*ROOOFL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-05-04 08:58

> Var din mund, din søndagsrytter, søpindsvinefjæs, sørøver og løjser og
> læderjakke..! !¤&!¤##

>--

Javel ja. Hvad er der nu galt med mine gamle stillingsbetegnelser som f.eks.
hundehovede, skidespræller, kratlusker og fjærtoman?

>--

> Den gamle Opel skal gøre din italienske madkasse til skamme.. ))

>--

Madkasse!? Må jeg være her? Det er en pizzaautomat af fineste kvalitet. Din
Rüsselsheimerdrosche når den ikke engang til stækelapperne.

Venlig hilsen nu som tilforn
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-05-04 09:00

> Madkasse!? Må jeg være her? Det er en pizzaautomat af fineste kvalitet.
Din
> Rüsselsheimerdrosche...

Rüsselsheimerdrosche.. *ROFL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-05-04 08:47

Jan W Nielsen wrote:

> Ja, men skal bare have en eller anden gammel spand, for så kører det hele
> bare derud af - biler var langt bedre i gamle dage.. ))

Jamen det er da rart at se at du endelig har fanget pointen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-04-04 12:03

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> I årets første kvartal, døde 1 (én), i uheld på motorveje, og han døde i
> forgårs på Storebæltsbroen, i et uheld med nogle lastbiler, ellers var vi
> havnet på et rent nul !

Problemet var han stod mellem 2 holdende køretøjer, hvoraf det ene blev
påkørt bagfra.

Fra : petersen_michael

Dato : 30-04-04 12:49

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet var han stod mellem 2 holdende køretøjer, hvoraf det ene
blev
> påkørt bagfra.

Af en lastbil chauffør, som snorksov. Men han kørte sikkert ikke for
hurtigt
så det tæller ikke rigtigt

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : C. Caspersen

Dato : 30-04-04 13:17

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

Hjælp mig med at forstå......hvorfor du ikke skriver nogle læserbreve i de
trykte medier, så andre også kan have glæde af dine guldkorn.

Hvad skal dit parti hedde; Jeg går ud fra, at du stiller op til et eller
andet, for du er hverken fan af de Radikale eller Venstre, og du ligger
givetvis inde med columbusægget.

Hjælp mig med at forstå....hvorfor du bruger så mange skønne spildte kræfter
herinde og ikke bruger dem i den virkelige verden, hvor de kan gøre lidt
gavn ?

/Caspersen

Fra : Thomas H.

Dato : 30-04-04 15:15

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hjælp mig med at forstå......hvorfor du ikke skriver nogle læserbreve i de
> trykte medier, så andre også kan have glæde af dine guldkorn.

Det tager jeg som et kompliment

> Hvad skal dit parti hedde; Jeg går ud fra, at du stiller op til et eller
> andet, for du er hverken fan af de Radikale eller Venstre, og du ligger
> givetvis inde med columbusægget.

Behøver man lave sit eget parti, fordi man ikke er enig med
regeringspartiet?
DF var de eneste der trods alt krævede 130 alle steder, men de måtte jo gi'
sig for Lene E., så de er nogle hyklere alle sammen.

Ja ja ..i lige måde..

Fra : Lars B Madsen

Dato : 30-04-04 22:29

øhh.. her i første kvartal har der da været nogle dødsfald på de nordjyske
motorveje..
--
Madsen - SZR 660

Fra : Morten Petersen

Dato : 30-04-04 23:44

> [...]
> havnet på et rent nul !
> I mellemtiden er ca. 100 mennesker blevet dræbt på andre veje...

Er du nu sikker på det?? Mener at der desværre døde 2 unge 18 årige den 1.
januar på E45 syd for frederikshavn!

/Morten

Fra : Thomas H.

Dato : 01-05-04 10:31

"Morten Petersen" <mop007@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er du nu sikker på det?? Mener at der desværre døde 2 unge 18 årige den 1.
> januar på E45 syd for frederikshavn!

Ok, jeg har det kun fra Karsten Nonbo, medlem af Trafikudvalget ... men ok,
de fatter jo minus, så det er nok heller ikke rigtigt så.

....anyway, så bliver der stadig på motorveje, kun dræbt en brøkdel af, hvad
der gør på de øvrige veje, så jeg forstår stadig ikke hvorfor man sætter SÅ
meget ind her, det er jo tydeligvis ikke et problem med farten, men det må
snart være printet så hårdt ind i folks hjerner, at det er en selvfølge, at
der hvor man kører hurtigst, også automatisk må være det farligste - selv
lovgiverne mener det, siden procentgrænsen nu er lavere, og bøderne højere,
end der hvor uheldene sker.

Fra : Lars B Madsen

Dato : 01-05-04 12:28

klip

> [...]
> hurtigst, også automatisk må være det farligste - selv lovgiverne
> mener det, siden procentgrænsen nu er lavere, og bøderne højere, end

Ja, det er jo rigtigt. Der er engang en eller anden som har bildt folk ind
at faren stigen proportionalt med hastigheden, selvom statistikker viser
noget helt andet. Jeg synes man burde slappe af med alt fartkontrol og så
slå MEGET hårdere ned på de fjolser som ikke kan finde ud af at overholde de
generelle regler (farlige overhalinger, krydsning af fuldtoptrukne linier,
kørsel i nødspor, FOR KORT SIKKERHEDSAFSTAND... jeg kunne blive ved).

--
Madsen - SZR 660

Fra : Verner Johnsen

Dato : 01-05-04 15:03

On Sat, 1 May 2004 00:44:05 +0200, "Morten Petersen"
<mop007@hotmail.com> wrote:

>Er du nu sikker på det?? Mener at der desværre døde 2 unge 18 årige den 1.
>januar på E45 syd for frederikshavn!

Det var ikke på selve motorvejen, men på hovedvejen længere inde mod
Frederikshavn.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)