Jeg er pisse ligeglad........
Fra : Tommy

Dato : 30-04-04 09:12

Om man må køre 130 eller 110. Jeg kører 115 - 120. Hverken mere eller
mindre.
Kommer man hurtigere frem med 130..... NEJ
Er man mere stresset over den højere hastighed...... JA
Bruger man en masse unødvendig brændstof....... JA

Så 120 km/t it is.

Hilsen Tommy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-04 09:19

"Tommy" <no@replyatall.com> wrote in message
> Om man må køre 130 eller 110. Jeg kører 115 - 120. Hverken mere eller
> mindre.
> Kommer man hurtigere frem med 130..... NEJ

Jeg tror faktisk ikke at gennemsnitshastigheden vil stige.

> Er man mere stresset over den højere hastighed...... JA

Det synes jeg kommer meget an på de andres hastigheder. Det mest ustressende
må vel være at de fleste biler kørte det samme, om det så er 110 eller 130
er underordnet.

> Bruger man en masse unødvendig brændstof....... JA

Det er rigtigt, og hvis man sammenholder det med de måske 2-3 min sparet er
det ikke det værd for mig på den tur jeg kører.

> Så 120 km/t it is.

Jeg vil også (når kampagnen er ovre) holde den hastighed jeg plejer, nemlig
120-130 km/t.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 09:22

"Tommy" <no@replyatall.com> skrev i en meddelelse
> [...]

KLIP

> Så 120 km/t it is.

Det havde måske også været meget bedre at indføre denne hastighed som maks.
på alle motorveje.

Det ville have sparet borgeren for mere end 150 mill. kr. og stadig givet
mulighed for politikerne at udkommandere politiet, så trafikanterne kunne
fortsætte legen: "katten efter musen".

Hr. Bjørn

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 30-04-04 17:37

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KLIP

> Det havde måske også været meget bedre at indføre denne hastighed som

Er du tosset mand !

De nordsjællandske motorveje er overhovedet ikke konstrueret til at man kan
køre 120 på dem. Der er alt for meget trafik, vejene er for smalle, og med
alle de sving er det jo komplet umuligt at bevare overblikket over sin egen
bremselængde, hvis farten blev sat op til 120.

mvh
Bendt

Fra : Lars

Dato : 30-04-04 10:23

Hejsa,

"Tommy" <no@replyatall.com> wrote in message

> Om man må køre 130 eller 110. Jeg kører 115 - 120. Hverken mere eller
> Kommer man hurtigere frem med 130..... NEJ

Korrekt, forskellen er ikke stor.

> Er man mere stresset over den højere hastighed...... JA

Det er da ikke rigtigt, en aften uden trafik - er det da absolut ligeså
afslappende at køre 110 som 160 - hvis altså bilen er bygget til hastigheden
så du ikke føler du skal holde krampagtigt fast i rattet for at blive på
vejen

> Bruger man en masse unødvendig brændstof....... JA

Eh... Det gør man også ved 110...

> Så 120 km/t it is.

Hvorfor tager du ikke bare landevejen? Så kan du nyde udsigten, køre 80 og
hygge dig? Og når du kører 120 km/t hen over motorvejsbroen til Amager hvor
der nu er 90 km/t får du en ret pæn bøde for det. Så pas på med den plan!

** Lars

Fra : anders majland

Dato : 30-04-04 10:38

> Korrekt, forskellen er ikke stor.

Men den er der - og svaret må derfor være JA.

Det er trods alt en hastighedsforskel på 18% og giver da en
tidsbesparelse ved længere stræk. Turen kbh->viborg har jeg ofte kørt
3/4 time hurtigere en krak's tidsestimat (der vel er baseret på
hastighedsgrænserne). Størstedelen af vejen er motorvej hvor jeg i bil
plejede at sætte fartpiloten til tæt på 132 (reel hastighed - og lige
under +20% bødegrænsen)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Fujitsu

Dato : 30-04-04 11:37

JA, forskellen på 110 eller 130 km/t er ingenting i tid... MEN det kan
mærkes på forbruget af benzin.
Før kørte jeg 140 km/t 5 gange om ugen, en strækning på 110 km. Nu efter at
have sat farten ned til 120 Km/t spare jeg næsten 1,5 tankfuld pr.mdr.

Andersen
Mondeo 1,8

Fra : Tommy

Dato : 30-04-04 13:50

Hmm

Det er vel omkring 500 kr. i en Mondeo og med de priser vi har på brændstof
her i landet. Men hva' faaeen... Snart kommer brændstof priserne over 10
kr/l pga. miljøafgifter og mangel på Råolie
Så skal folk nok finde ud af at køre 120... Det kommer helt automatisk :) Hi
hi.. Så behøver vi ikke noget politi til at trække pengene af lommen på
os... Det gør vi selv.

Hilsen Tommy

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 14:34

"Tommy" <no@replyatall.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Snart kommer brændstof priserne over 10
> kr/l pga. miljøafgifter og mangel på Råolie

En tønde råolie blev i dag handlet til den højeste pris siden 1990.

Den nåede op på $40,15.

Vi har noget at glæde os til...

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 15:10

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

Rettelse/Tilføjelse .. for bedre forståelse af mit "skrift":

I 1990 den 9. oktober blev en tønde Brent olie handlet til $40,15

I dag, 30.04.2004, blev en tønde Brent olie $34,83.

Det er hermed den højeste pris siden 1990.

Vi har stadig noget at glæde os til, da bilsæsonen endnu ikke er gået ind i
USA.

De bruger som bekendt utrolig meget brændstof, hvilket forventes at kunne
give mangel på samme.

Hr. Bjørn

Fra : Brian

Dato : 30-04-04 16:00

Hejsa

Bjørn Jørvad skrev:

> Vi har stadig noget at glæde os til, da bilsæsonen endnu ikke er gået
> ind i USA.

Bilsæsonen ?
Kører de ikke bil hele året rundt, derovre i USA ?

/Brian

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 16:12

"Brian" <Nejtak@til.spam> skrev i en meddelelse

KLIP

> Bilsæsonen ?
> Kører de ikke bil hele året rundt, derovre i USA ?

Mere eller mindre.

Man har et begreb i USA, der kaldes 'drivers season'.

Det er perioden, hvor alt skal luftes, der overhovedet kan virke på
brændstof.

You ain´t seen nothing yet...

Hrt. Bjørn

Fra : Brian

Dato : 01-05-04 13:23

Hejsa

Bjørn Jørvad skrev:

> Man har et begreb i USA, der kaldes 'drivers season'.
>
> Det er perioden, hvor alt skal luftes, der overhovedet kan virke på
> brændstof.
>
> You ain´t seen nothing yet...

Hehe... nu får jeg alle mulige sjove forestillinger om en
tilfældig amerikaner der slår græsplæne med sin V6 plænetraktor

Indimellem kan man (desværre) godt blive lidt misundelig på deres
forhold til maskiner, og deres brændstof forbrug....

/Brian

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 13:25

"Brian" <Nejtak@til.spam> skrev i en meddelelse

KLIP

> Indimellem kan man (desværre) godt blive lidt misundelig på deres
> forhold til maskiner, og deres brændstof forbrug....

Det kan jeg sagtens følge dig i.

De har jo alt det sjove legetøj...

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 17:06

On Fri, 30 Apr 2004 16:09:44 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>I 1990 den 9. oktober blev en tønde Brent olie handlet til $40,15
>I dag, 30.04.2004, blev en tønde Brent olie $34,83.
>Det er hermed den højeste pris siden 1990.

Hva' ka' vi brug' de' te' - sammenligning af priser på tværs af årene
skal selvfølgelig være i de samme "nutidspenge, mand"

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-04 17:10

KLIP

> Hva' ka' vi brug' de' te' - sammenligning af priser på tværs af årene
> skal selvfølgelig være i de samme "nutidspenge, mand"

Du har helt ret.

Nu er jeg straks mere rolig, når jeg til sommer skal betale +10,- kr. for 1
liter blyfri 95....

Det ville have været langt værre i 1990.

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 18:16

On Fri, 30 Apr 2004 18:09:45 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Du har helt ret.

Ja ik
I gamle dage var det sgu flot at ha' en million i årsløn.
Idag er det jo blevet langt nemmere at nå det mål
Tricket er iøvrigt at nå det "efter skat"

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Ole Thomsen

Dato : 30-04-04 18:38

Bjørn Jørvad wrote:

> En tønde råolie blev i dag handlet til den højeste pris siden 1990.
>
> Den nåede op på $40,15.
>
> Vi har noget at glæde os til...

Bare rolig, araberne har lovet at skrue op for hanerne for at redde
valgkampen for Bush.

Ole Thomsen

Fra : Tommy

Dato : 30-04-04 13:43

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message
> [...]
> hastigheden
> så du ikke føler du skal holde krampagtigt fast i rattet for at blive på

Man er for dum hvis man sidder og slapper af ved 160 med de veje vi har i
DK. Da skal der bare ingenting til før man smutter af vejen.

> Eh... Det gør man også ved 110.

Min 1.6 GTD kører ca. 18-19 Km/l ved 110 - 120 og 14 ved 130

> [...]
> hvor
> der nu er 90 km/t får du en ret pæn bøde for det. Så pas på med den plan!

Landevejene her i Als og Sundeved området er alt for crowded med Brianner og
gamle mænd i nye biler (hehe) som tror de er sikre nok til at man bare kan
køre som om man ejer det hele (Holder ikke afstand og laver forrykte
overhalinger) til at man kan køre 80 og hygge sig. Og motervejsbroen til
Amager har jeg aldrig kørt over og kommer nok heller ikke til det i nærmeste
fremtid

Hilsen Tommy

Fra : Frank Hansen

Dato : 30-04-04 14:01

> Man er for dum hvis man sidder og slapper af ved 160 med de veje vi har i
> DK. Da skal der bare ingenting til før man smutter af vejen.

Ahh, dum og dum... Så slemme syntes jeg nu heller ikke vejene er. Når
forholdene er til det, bliver man nu ikke særlig anspændt af at køre 160 på
motorvejen. Det gælder såmænd blot om at kigge tilstrækkelig langt nok frem
på kørebanen, og ellers hele tiden være klar på at een trækker ud foran dig,
fordi de har vurderet din hastighed forkert, eller overset dig. Og i
sidstnævnte tilfælde kan det være ligemeget om du kører 110, 130 eller 160.

Selvfølgelig, hvis man syntes det er anspændende at køre under sådanne
forhold, er det ens egen sag. Kunne dog nævne andre handlinger der kommer
nærmere "dum" end lige det at køre 160 på en dansk motorvej, under de rette
forhold.

Frank.

Fra : janus.

Dato : 30-04-04 14:41

> [...]

Og i
> sidstnævnte tilfælde kan det være ligemeget om du kører 110, 130 eller 160.

Det kan da aldrig være lige meget om du kører 110, 130 eller 160!!!!!
når du kører 11o km/t tilbagelægger du ca.31 meter i sekundet!
ved 130 km/t kører du ca.37 meter i sekundet!!!!
Og ved 160 km/t kører du 45 meter i sekundet!!!!
vilken hastighed ville du nu køre når der er en der trækker ud foran dig med 110
km/t??????
Det kan vist ikke være så svært at gætte. For husk lige at du har ca 1 sekunds
reaktionstid inden du overhovedet begynder at bremse eller styre udenom.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.228.161.112)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 17:09

On Fri, 30 Apr 2004 15:40:49 +0200, "janus." <janus.tina@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>reaktionstid inden du overhovedet begynder at bremse eller styre udenom.

Ja, du må sgu nok istedet hellere blive hjemme end bevæge dig ud i
trafikken. Tag dem her "!!!!!!!!!!?????" med hjem - de er i overskud:)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-04-04 18:50

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Ja, du må sgu nok istedet hellere blive hjemme end bevæge dig ud i
> trafikken. Tag dem her "!!!!!!!!!!?????" med hjem - de er i overskud:)

Arr hahahahahahahaar ja, jeg kan heller ikke tage folk alvorligt når de
bruger så mange ! og ?.

mvh Bernhard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-04 22:03

On Fri, 30 Apr 2004 19:49:37 +0200, Bernhard Ege wrote:

> Arr hahahahahahahaar ja, jeg kan heller ikke tage folk alvorligt når de
> bruger så mange ! og ?.

Enig - det virker aaalt for overgearet og aggressivt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-04-04 18:48

"janus." <janus.tina@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
sekunds
> reaktionstid inden du overhovedet begynder at bremse eller styre

Det er da ret så ligegyldigt hvor hurtigt man køre eftersom det er
hastighedsforskellen der er den afgørende i den situation. Og med en
hastighedsforskel på 50km/t kan man nu altså godt undgå at køre ind i
hinanden hvis man holder øje. Så træk du hastighederne fra hinanden og
se så igen på situationen. Den absolutte hastighed betyder kun noget
hvis du skal bremse meget hårdt eller hvis der ligge noget helt stille
på vejen.

Personligt så er jeg mere afslappet når jeg kører 140-160 frem for når
jeg kører 110. Ved 110 går tiden så langsomt at jeg bliver irriteret og
har nemmere ved at hidse mig op over ligegyldige ting.

mvh Bernhard

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-05-04 06:14

Bernhard Ege wrote:

> Personligt så er jeg mere afslappet når jeg kører 140-160 frem for når
> jeg kører 110. Ved 110 går tiden så langsomt at jeg bliver irriteret
> og har nemmere ved at hidse mig op over ligegyldige ting.

Prøv med en fartpilot, det hjalp mig

Ole Thomsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-05-04 09:12

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> Prøv med en fartpilot, det hjalp mig

Har prøvet fartpilot men det er lige så frustrerende med mindre man køre
80km/t så man ikke skal overhale og så går fidusen jo helt fløjten.
Fartpiloten gav mig mere stress end manuel kontrol. Min nye Xantia har
da heller ikke fartpilot og jeg vil godt nok heller ikke have een.

Næh, du, fri hastighed på motorvejen. Så løses de fleste problemer med
opmærksomhed og afstandsholdning af sig selv.

mvh Bernhard

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-05-04 16:10

Bernhard Ege wrote:

> [...]
> fløjten. Fartpiloten gav mig mere stress end manuel kontrol. Min nye
> Xantia har da heller ikke fartpilot og jeg vil godt nok heller ikke

Det er skam kun et spørgsmål om teknik

Fartpilot er en feature jeg aldrig vil undvære igen (gælder også A/C)
efter at have haft det.

Ole Thomsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 16:45

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fartpilot er en feature jeg aldrig vil undvære igen (gælder også A/C)
> efter at have haft det.

..... for ikke at glemme varme i sæderne...;)

Hr. Bjørn

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-05-04 19:30

Bjørn Jørvad wrote:

> .... for ikke at glemme varme i sæderne...;)

Sædevarme, er det for ikke at fryse bagdelen i en kold bil? For så har
jeg i stedet forvarmer - hvilket jeg dog godt kunne undvære hvis ikke
det var fordi der kun er plads til konebilen i garagen

Ole Thomsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-04 20:25

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sædevarme, er det for ikke at fryse bagdelen i en kold bil?

Os med læder, vil gerne have varmet numsen sammen med kabinen.

Det klarer fyret samt trådene i sæderne..

> For så har
> jeg i stedet forvarmer - hvilket jeg dog godt kunne undvære hvis ikke
> det var fordi der kun er plads til konebilen i garagen

Hos os er der ligestilling mht. parkering.

Alle holder udendørs, men én selv har også sit benzinfyr...

Hr. Bjørn

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-05-04 20:44

Bjørn Jørvad wrote:

> Os med læder, vil gerne have varmet numsen sammen med kabinen.
>
> Det klarer fyret samt trådene i sæderne..

Ahaa, god pointe, koldt læder er ikke rart. Det vil jeg skrive mig bag
øret til den dag jeg måske bliver et af de rige svin med læderstue i
bilen - husk sædevarme.

Ole Thomsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-04 21:09

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ahaa, god pointe, koldt læder er ikke rart. Det vil jeg skrive mig bag
> øret til den dag jeg måske bliver et af de rige svin med læderstue i
> bilen - husk sædevarme.

Du skal bare lade være med at købe det dersens syntetiske alcantra som jeg
ikke har råd til .. (eller hvad det nu hedder).

Læder er vist endda billigere og holder meget længere...

Hr. Bjørn

Fra : Lars

Dato : 30-04-04 14:09

Hej Tommy,

"Tommy" <no@replyatall.com> wrote in message

> Man er for dum hvis man sidder og slapper af ved 160 med de veje vi har i
> DK. Da skal der bare ingenting til før man smutter af vejen.

Hmm... Det syntes jeg nu ikke helt jeg kan være enig i. Hvis der ellers er
gode vejrforhold osv.

> Min 1.6 GTD kører ca. 18-19 Km/l ved 110 - 120 og 14 ved 130

Okay. Helt så stor forskel i forbruget ved den lille hastighedsforøgelse
tror jeg ikke min Xsara VTS 2.0 (benzin) kan præstere. 22% mere brændstof
ved 8% hastighedsforøgelse, det lyder da af meget?

** Lars

Fra : phk

Dato : 07-05-04 06:13

"Tommy" <no@replyatall.com> skrev i en meddelelse

> Min 1.6 GTD kører ca. 18-19 Km/l ved 110 - 120 og 14 ved 130

Irrelevant her men jeg blærer mig lige med det alligevel :)

Jeg har også haft en GTD. Den kørte 20 på literen ved 100 km/timen (ægte).

Min nuværende 110HK TDI kører 23, 5 på literen ved 100 km/timen (ægte) og
18,75 på literen ved 120 km/t (ægte).

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-04-04 18:50

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> writes:

> Nu er jeg straks mere rolig, når jeg til sommer skal betale +10,- kr. for 1
> liter blyfri 95....

Jeg har dog hørt at det næppe går så galt. For der er vist en masse
tankstationer i .dk hvor standerne ikke _kan_ vise/regne med mere end
9.99kr/L, og det vil koste millioner at forbedre, hvorvidt det passer
er jeg dog ikke så meget inde i, men jeg har da lagt mærke til mange
stationer hvor der simpelthen ikke er plads til 2+2 cifre i
literprisen.

Jeg vil faktisk mene at politikerne bør gøre noget ved det, det er jo
direkte livsfarligt i trafikken når man kommer kørende stille og
roligt, kigger på en tankstation, og så står der gudhjælpemig 9.02kr
for en liter benzin... yikes, hold på hat og brille

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 08:34

> [...]
> er jeg dog ikke så meget inde i, men jeg har da lagt mærke til mange
> stationer hvor der simpelthen ikke er plads til 2+2 cifre i

Det løses jo med et snuptag ved at indføre ÆVRO som smide magrethe mønterne
i smelteovnen.

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-04 12:24

KLIP

> Det løses jo med et snuptag ved at indføre ÆVRO som smide magrethe
mønterne
> i smelteovnen.

Det kan gøres meget mere simpelt.

Du tilføjer et klistermærke på standeren .... '1'0,00

Jeg erindre dette er benyttet før...

Hr. Bjørn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-04 08:34

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.!nval!d> wrote in message

> [...]
> er jeg dog ikke så meget inde i, men jeg har da lagt mærke til mange
> stationer hvor der simpelthen ikke er plads til 2+2 cifre i

Tror du virkelig at benzinprisen ikke kommer over 9,99 bare pga. nogle
skilte ?

> [...]
> roligt, kigger på en tankstation, og så står der gudhjælpemig 9.02kr
> for en liter benzin... yikes, hold på hat og brille

Enig.

Fra : Morten Krogh Sørense~

Dato : 03-05-04 19:42

> Tror du virkelig at benzinprisen ikke kommer over 9,99 bare pga. nogle
> skilte ?
Det er vel ikke anderledes end at man flytter kommaet en tak nedad... Så er
der frit spil op til 99,9 kr...

Morten

Fra : Fujitsu

Dato : 04-05-04 12:03

KAn det ikke være lige meget snart... Vi skifter vel alligevel snart mønt..
så er der massere af plads.

Andersen

Fra : BJ Denmark

Dato : 05-05-04 09:23

Fujitsu wrote:
> KAn det ikke være lige meget snart... Vi skifter vel alligevel snart
> mønt.. så er der massere af plads.

Sådan som priserne er p.t. tror jeg ikke vi _når_ at få ny mønt ( Bemærk, at
jeg
taler hverken for eller imod

Foreløbig højeste pris set: 9,65.
--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot" får
nogen til at indse at de ikke har ret.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-05-04 09:43

"BJ Denmark" <news@klog.dk> wrote in message

> Sådan som priserne er p.t. tror jeg ikke vi _når_ at få ny mønt ( Bemærk,
> [...]

set på www.q8.dk under prisudvikling:

27-05-1998 6,46

Cirka 50 øre om året, så 10,00 kommer snart.

Der ville være revolution i USA hvis de skulle betale det istedet for det de
betaler nu: 3 kr/liter = $1,82 / gallon.

Fra : Fujitsu

Dato : 05-05-04 14:09

> [...]
de
> betaler nu: 3 kr/liter = $1,82 / gallon.

Liter prisen i usa ligger nu på 3,50 og IKKE 3 kr.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-05-04 08:55

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> writes:

> Tror du virkelig at benzinprisen ikke kommer over 9,99 bare pga. nogle
> skilte ?

Hvis deres standere ikke kan regne med literpriser over 9.99 så bliver
det hvert fald svært. Man skal jo tænke på at der eksistere nogle
rimelig gamle standere rundt om i landet, og det har vel altid været
utænkeligt at prisen skulle komme over 10kr?

/Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-04 09:00

> [...]
> rimelig gamle standere rundt om i landet, og det har vel altid været
> utænkeligt at prisen skulle komme over 10kr?

Så bliver standeren lukket.

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 09:25

> Så bliver standeren lukket.

Der bliver da bare lavet et skilt m. "+10 kr" og så starter den fra 0,-
))).

Fra : Fujitsu

Dato : 03-05-04 09:30

Må være laaaanngg tid siden du sidst har tanket..

Bla. Shell har lavet deres skilte om...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-05-04 09:38

"Fujitsu" <Fujitsu@mail.dk> wrote in message
> Må være laaaanngg tid siden du sidst har tanket..

Nu var det ligesom ikke mig som troede at benzinprisen ikke kunne komme over
9,99 pga skiltenes udformning.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 03-05-04 18:47

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.!nval!d> skrev i en meddelelse

> [...]
> rimelig gamle standere rundt om i landet, og det har vel altid været
> utænkeligt at prisen skulle komme over 10kr?

Da jeg i tidernes go'morgen var tankpasser, havde vi en stander der var
just. til halvdelen af ltr.prisen. Den havde så en mærkat klistret på med
teksten: 2x prisen.

MVH Niels

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-05-04 20:05

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Da jeg i tidernes go'morgen var tankpasser, havde vi en stander der var
> just. til halvdelen af ltr.prisen. Den havde så en mærkat klistret på med
> teksten: 2x prisen.

Det jeg også godt huske fra min tid som tankpasser hos BP.

Hr. Bjørn

Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 19:07

> Hvis deres standere ikke kan regne med literpriser over 9.99 så bliver
> det hvert fald svært.

JET er mange steder ved at udskifte deres fordi de er blevet slidt op
under priskrigen
Bliver spændende at se hvor mange cifre de nye får ...

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 30-04-04 16:06

> [...]
> Er man mere stresset over den højere hastighed...... JA
> Bruger man en masse unødvendig brændstof....... JA

Yeps, jeg er sku også pisseligeglad. Hvis forholdene er til det kører jeg
160 som jeg plejer. Firmaet hænger på benzinen og strisserne plejer jeg at
kunne spotte.

Og så ville jeg gerne se dig køre fra Helsingør til Løkken på 3½ time.
Fandme om jeg vil spilde 1½ time på at køre 110!

Fra : phk

Dato : 07-05-04 06:22

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og så ville jeg gerne se dig køre fra Helsingør til Løkken på 3½ time.
> Fandme om jeg vil spilde 1½ time på at køre 110!

500 km på 3½ time?

Jeg glæder mig mere og mere over at fartidioterne på motorvejen får nogle
begrænsninger vi andre kan leve længere med.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-05-04 07:58

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> 500 km på 3½ time?
>
> Jeg glæder mig mere og mere over at fartidioterne på motorvejen får
nogle
> begrænsninger vi andre kan leve længere med.

Hvad er det som gør at en person som kører hurtigt på motorvejen er en
idiot? Beskriv lige situationen, tak.

Hvor tit er en "fartidiot" (ikke defineret ord) kørt forbi dig på
motorvejen og forårsaget en situation som var lige ved at skabe et
uheld?

Der er sikkert mange som er kørt forbi dig med 160-180km/t men er du
røget af vejen af den grund? Næh, du har sikkert bare siddet bag dit rat
og tænkt at når du ikke tør køre så hurtigt så må det være så utrolig
farligt at ingen må. Eller også kører du Fiat Punto 1.0 og er pisse sur
over at den ikke kan køre hurtigere end 130 (ned ad bakke).

Du leger sikkert også selvbestaltet politibetjent en gang i mellem.

mvh Bernhard

Fra : anders majland

Dato : 07-05-04 13:43

> [...]
> Hvor tit er en "fartidiot" (ikke defineret ord) kørt forbi dig på
> motorvejen og forårsaget en situation som var lige ved at skabe et

Der er nogen der ikke kan finde ud af det med helt at skifte vognbane
inden en overhaling og trækker ind lige foran igen. Jeg oplever det
specielt på mc. Desuden er der dem der ikke kan finde ud af at lette
foden fra speederen når de indhenter "langsom" trafik men istedet bruger
horn og lygter...

Ligger jeg en aften med 120-130km/t kommer der mange forbi med væsenligt
højere hastighed (den sidste uge undtaget - der har antallet været
markant lavere end sædvanligt ) er der nogle idioter imellem der kører
meget tæt. Specielt i sidevind er det ikke så fedt med dem der ikke
gider besvære sig andet end halvt ud i andet spor inden de overhaler og
jeg er heller ikke begejstret for dem der trækker ind lige foran snude
på mig ... I aftes var der dog kun en enkelt "fartidiot" på strækningen
randers->hobro (hvor jeg lå med indenfor +10% af hastighedsgrænsen - min
mc har det også bedst under 140km/t).

--
Anders dot Majland at jyde dot dk - email address in
header is not valid
Yamaha XT 600 Z Tenere 88' 48Mm
Mazda 626 2,2i GLX st.car 90' 340Mm

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-05-04 14:09

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:409b8468$1$3045$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
strækningen
> randers->hobro (hvor jeg lå med indenfor +10% af hastighedsgrænsen -

Ja, dine ovenstående eksempler har jeg selv oplevet så rigelig mange
gange. Og ja, dem vil jeg gerne kalde fartidioter, men det vil de være
selv om de overholdt hastighedsgrænserne. Jeg vil nøjes faktisk med at
kalde dem idioter da vi jo alle bevæger os med en vis fart på
motorvejen.

Så hvis fartidiot=idiot, så er jeg enig, men hvis fartidiot udelukkende
dækker over en person som kører hurtigere en fartgrænsen det pågældende
sted siger uden at bryde andre love så kan vi på ingen måde blive enig.

mvh Bernhard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-05-04 08:12

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> Du leger sikkert også selvbestaltet politibetjent en gang i mellem.

Bare fordi man synes fartbegrænsningerne er blevet rimelige betyder ikke at
man opfører sig som en idiot i trafikken.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 10-05-04 17:44

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message

> Bare fordi man synes fartbegrænsningerne er blevet rimelige betyder
ikke at
> man opfører sig som en idiot i trafikken.

Det var da rart at høre.

Heldigvis var politisituationen nogenlunde afdæmpet idag så man kunne
holde bare en anelse god fart, men for helvede hvor jeg sad og kedede
mig i 110km/t zonerne. Hjernen går da helt i stå. Den eneste spænding
som kunne få den til at makke ret var ved at hæve hastigheden og så
ellers bruge al tiden til at kigge efter politiet. Faktisk mødte jeg kun
3 motorcykel betjente men i den modsatte side af motorvejen.

Bare trælst at man nu skal til at synes at 140km/t er hurtigt men
ok, demokratiet har talt og flertallet kan ikke overskue højere
hastigheder. Dem der kan skal beskattes...

mvh Bernhard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-05-04 08:09

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> 500 km på 3½ time?
>
> Jeg glæder mig mere og mere over at fartidioterne på motorvejen får nogle
> begrænsninger vi andre kan leve længere med.

Og det turde du sige uden din flame suit på ?

Jeg vil så gerne give dig ret, jeg vel mene at de 130 km/t som vi nu har
fået som grænse mange steder er passende.
Dog kunne man måske (hvis ikke det var for besværligt (dyrt, red.) med
skilte etc. lave 130 km/t om natten de steder der er 110 nu.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 30-04-04 19:15

"Tommy" <no@replyatall.com> skrev i en meddelelse

> Om man må køre 130 eller 110. Jeg kører 115 - 120. Hverken mere eller
> mindre.

> Kommer man hurtigere frem med 130..... NEJ

Kommer man hurtigere frem med 120 end 110?

> Er man mere stresset over den højere hastighed...... JA

Eh. Nå. Bliver man mere stresset ved 120 end 110?

> Bruger man en masse unødvendig brændstof....... JA

Bruger du mere brændstof ved 120 end 110?

> Så 120 km/t it is.

Og det er bedre end 110 fordi...?
--
Claus Fabritius