Sprit og Gylde
Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 30-04-04 07:40

Har lige set morgen TV. En 51-årig mand med flere sprit-domme og uden
kørekort er med høj hastighed kørt direkte ind i en traktor med gyllevogn.
Han måtte skæres fri, og havde taget noget skade.

Så kan han lære det, ka' han. Forhåbentlig er han sat ud af spillet - i
hvert fald hvad angår bilkørsel - i meget lang tid. Han var fastklemt, og
taget var skåret halvt af bilen. Jeg har da mest ondt af falck folkene der
næsten må have ekstra smudstillæg for den opgave. Føj for en stank at går og
arbejde i.

MVH Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 07:43

> Så kan han lære det, ka' han. Forhåbentlig er han sat ud af spillet - i
> hvert fald hvad angår bilkørsel - i meget lang tid. Han var fastklemt, og
> taget var skåret halvt af bilen.

Det er hårdt at sige - men jeg er enig.

--
/Jan W Nielsen

Fra : bme

Dato : 30-04-04 09:47

> Det er hårdt at sige - men jeg er enig.
>
> --

jeps, me too, desværre er der dog noget der tyder på at han snart er i spil
igen - han slap med mindre skader:
http://www.tv2nord.dk/default.asp?kategori1=regnews&id=13316

"Den skulle ellers være nem at få øje på - men en bilist kørte alligevel i
aftes op bag i en gyllevogn på Hobrovej nær Vebbestrup.

Hobro Politi fik da også mistanke om, at den 51-årige bilist fra
Hobro-egnen var beruset, da uheldet skete. Der blev taget spiritusprøve på
ham på sygehuset.

Gyllevognen var spændt efter en traktor - og det blev så voldsomt et
møde, at bilen blev totalskadet.

Falck måtte skære bilisten fri og kørte ham til Aalborg Sygehus Syd.
Det viste sig at han var sluppet med mindre kvæstelser. Det vil hurtig vise
sig, om han skal sigtes for spirituskørsel. "

/bo

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-04-04 07:47

On Fri, 30 Apr 2004 08:39:41 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

[snip]
>Så kan han lære det, ka' han. Forhåbentlig er han sat ud af spillet - i
>hvert fald hvad angår bilkørsel - i meget lang tid. Han var fastklemt, og
>taget var skåret halvt af bilen.

Enig!

> Jeg har da mest ondt af falck folkene der
>næsten må have ekstra smudstillæg for den opgave. Føj for en stank at går og
>arbejde i.

Brugerbetaling ville i dette tilfælde være på sin plads.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-04-04 09:09

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> Brugerbetaling ville i dette tilfælde være på sin plads.

Du tænker i stil med SOKder i helikopter henter en tysker og hans
windsurfer? Sådan fungerer det vist ikke, men mon ikke han står til en
klækkelig bøde, der kan dække lidt? De skader han har forvoldt uden
kørekort, må han vel også erstatte (det håber jeg da).

Godt at svinet ikke fik lavet skade på andre ved samme lejlighed.

vh
Torben

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-04-04 08:13

On Fri, 30 Apr 2004 09:09:02 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
>
>Du tænker i stil med SOKder i helikopter henter en tysker og hans
>windsurfer?

Yes! Netop tyskernes trang til at sejle til England på diverse
luftmadrasser, havde jeg i tankerne.

>Sådan fungerer det vist ikke, men mon ikke han står til en
>klækkelig bøde, der kan dække lidt?

Sikkert.

> De skader han har forvoldt uden
>kørekort, må han vel også erstatte (det håber jeg da).

Det er op til forsikringen. Den skal i første omgang betale, hvorefter
den kan vælge at gøre regres mod manden.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Tobester

Dato : 30-04-04 11:37

hvad angår spritdom og hvorvidt han skal sigtes i denne omgang, er promillen
så (heldigvis) ikke underordnet, idet man sigtes for spritkørsel uanset
promillen, hvis man indblandes i trafikuheld, ligesom man pålægges hele
skylden, og ens forsikringsselskab kan føre regres mod én? Det kunne man jo
håbe i sådan en situation....

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-04-04 12:34

Klaus Rejkjær wrote:
> Har lige set morgen TV. En 51-årig mand med flere sprit-domme og uden
> kørekort er med høj hastighed kørt direkte ind i en traktor med
> gyllevogn. Han måtte skæres fri, og havde taget noget skade.

Hvis det er sandt at manden har mange spritdomme og kører uden kørekort,
beruset, så havde jeg nægtet at hjælpe hvis jeg var Falck mand.. Jeg har
vigtigere ting at gøre, det alt fra at binde snørebånd til at stå og se på
græsset gror.. Forestil jer at være Falck redder og måske komme ud til samme
situation 1 gang om måneden, bare hvor den/de fastklemte er uskyldige
mennesker som det er gået ud over, fordi en idiot ikke kan holde sig fra
guldøl og biler.. Det ville jeg ikke kunne holde ud.

Stor respekt til falck redderne herfra.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 02-05-04 23:16

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev

> Har lige set morgen TV. En 51-årig mand med flere sprit-domme og uden
> kørekort er med høj hastighed kørt direkte ind i en traktor med gyllevogn.
> Han måtte skæres fri, og havde taget noget skade.

Bilen han kørte i tilhørte(tilhører?) en jeg kender. Han havde købt den, men
ikke omregistreret den (typisk historie - solgt gennem familie, han får den
1000 billigere for at omregistrere den inden weekenden, ingen papir osv..).
Ved politiafhøringen påstår han at han har lånt bilen af sin kæreste. Og
denne kæreste skulle være min bekendte, som i parantes bemærket aldrig har
set manden..

Han burde kølhales..

/Steen