Clockwork Orange kommer i aften
Fra : Kim2000

Dato : 29-04-04 19:02

På DR kommer Kubricks film A Clockwork Orange, sidst jeg så den var 15 år
gammel og fattede ikke en meter, nu er jeg dobbelt så gammel, så nu fatter
jeg sikkert dobbelt så meget Alle siger jeg skal se den, så det gør jeg
så og anbefalingen er hermed givet videre.

Den kommer kl. 22:35 og varer til 00:35

mvh
Kim
--
www.damat.dk - Helseprodukter og blad forlag

Fra : J

Dato : 29-04-04 21:40

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> så og anbefalingen er hermed givet videre.

Ja den kommer i aften, som Archangel skrev i går

Skynd dig! den er lige begyndt!

Jonas

Fra : Tim Christensen

Dato : 29-04-04 22:32

J wrote:

> Ja den kommer i aften, som Archangel skrev i går

Er det bare mig eller har de været godt og grundig i gang med saksen i
den version de sender nu? (voldtægtsscenen m.m. mangler).

En af de ting der gør ACO en stærk film er jo netop, den "smukke" måde
at volden vises på, hvis man klipper de værste scener væk, mister ACO
noget af sin relevans.

Mvh

Tim

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-04-04 13:08

Tim Christensen wrote:

> [...]
>
> En af de ting der gør ACO en stærk film er jo netop, den "smukke" måde
> at volden vises på, hvis man klipper de værste scener væk, mister ACO

Øh man ødelægger da filmen totalt ved at klippe voldtægtsscenen ud.. Den
spiller jo en vigtig rolle senere i filmen... censur... tsk tsk, har aldrig
forstået det og kommer aldrig til det.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas Pryds Laurits~

Dato : 30-04-04 14:41

Anders Houmark wrote:
> Øh man ødelægger da filmen totalt ved at klippe voldtægtsscenen ud.. Den
> spiller jo en vigtig rolle senere i filmen... censur... tsk tsk, har aldrig
> forstået det og kommer aldrig til det.

Det skal dog siges, at med lige præcis voldtægtsscenen, klippede de lige
inden det sker (formoder jeg; det så sådan ud), og man var ikke i tvivl
om, at det var det, der skulle til at ske. Ikke at dette skulle
forestille at være et forsvar for censur, men det kunne være gjort værre
med netop den scene.

Stadig må jeg sige mig enig i, at jeg heller ikke forstår hvorfor censur
udføres. Hvis det er TV-stationen, der udfører den, burde de, efter min
mening, sende filmen senere, hvis de mener, at den er for voldelig til
de potentielle seere på det tidspunkt, de oprindeligt havde planlagt
filmen. Men taget i betragtning af, at den startede halv elleve og kørte
til hen over midnat, er det jo nok ikke tilfældet.

Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-05-04 17:51

> [...]
>
> En af de ting der gør ACO en stærk film er jo netop, den "smukke" måde
> at volden vises på, hvis man klipper de værste scener væk, mister ACO

hmmm måske derfor jeg blev skuffet - jeg elsker ældre film og mine
forventninger til aco var skyhøje... jeg elsker mange af 70'ernes film - jeg
har altid hørt aco omtalt som fantastisk og speciel... men jeg synes den
var... kedelig... måske den skal ses igen uden cencur og måske med
surround? - er den nogle gode dvd udgivelser af den ude - jeg så den på
tv'et i soveværelset og jeg må indrømme at den dårlige kunne holde mig
vågen - jeg elsker ellers kubricks stil - shining og space odyssey er 2 af
mine største favoritter... selvom aoc visuelt var meget anderledes så
fangede den mig bare ikke - alle kriterier for en fantastisk oplevelse var
ellers tilstede incl. malcolm mcdowell som jeg har været helt tosset med
siden jeg så ham i caligula... bør jeg give den endnu en chance? - det
irriterer mig faktisk lidt jeg ikke var vild med den - måske mine
forventninger bare var for store
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight