Altumscalarer, pris?
Fra : Søren Lange

Dato : 30-04-01 19:32

Jeg har et par altum (PAR) scalarer jeg skal af med. En hun på 15 cm., og en
han på 17 cm. CA....
Hvad kan de koste i en privat handel?

--

MVH:
Søren Lange

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 01-05-01 21:06

"Søren Lange" skrev d. 30-04-01 19:32 dette indlæg :
> Jeg har et par altum (PAR) scalarer jeg skal af med. En hun på 15 cm., og en
> [...]

Er de opdrættet eller importeret, og har de haft et kuld unger, kommer også an på hvordan de ser ud, jeg skal faktisk bruge nogle, men ikke lige nu desværre, men ville gi omkring 700 for et par, men ved ikke om det er for lidt...

MVH

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Lange

Dato : 01-05-01 21:16

Tør faktisk ikke sige om de er de ene eller det andet, Købte dem med da jeg
købte nyt akvarie for et par måndere siden. De havde gået sammen med et par
25cm.'s Oscar-cichlider og en enkelt øksefisk.
De har kun lagt æg en gang i min ejertid. Jeg var ikke hjemme, havde fortalt
kæresten at hun skulle flytte bladet eller hvad de nu lagde dem på, over i
et 12 liters yngleakvarie..... Desværre er hun ikke helt inde i bierne
og blomsterne så hun tog dem i bar overraskelse inden hunnen var helt færdig
400 ubefrugtede æg
Min lokale forhandler mener ca. 500 i en privat handel.... Synes det lyder
ok med 700 Må lige en tur over på markedet og hente pengene.

Fra : Lars Steen

Dato : 01-05-01 23:24

Er I sikker på at det er Altum??? for så er dt nok IKKE den rigtigt altum,
men 'bare' peru altum, eller hvad den nu hedder, for så vidt at jeg ved ere
der ikke ret mange der har opdrættet den RIGTIGE ALTUM endnu.

Fra : ole larsen

Dato : 02-05-01 06:09

Lars Steen skrev i meddelelsen <9cne4d$9p7$1@news.cybercity.dk>...
> Er I sikker på at det er Altum??? for så er dt nok IKKE den rigtigt altum,
>men 'bare' peru altum, eller hvad den nu hedder, for så vidt at jeg ved ere
>der ikke ret mange der har opdrættet den RIGTIGE ALTUM endnu.

Netop min overvejelse. Peru-"altum" sælges rask væk som ægte altum selvom de
"kun" er en geografisk variant af Pt. scalare. Det skulle efter sigende være
let at skeldne hvad der er hvad.

Ole

Fra : Søren Lange

Dato : 02-05-01 08:22

Selvfølgelig er det ikke den rigtige altum, altså den der bliver 35-50 cm.
Den er kun opdrættet 4-5 stedet i hele verden til dato. De lagde æg ved ham
der havde dem før mig, men her også uden held, ungerne/æggene er aldrig
blevet til noget. Hvad skulle forskellen være, og hvad er prisen i den
størrelse for den almindelige? Altså hvad skiller den alm. fra den rigtige ?
....Og i så fald at det er den almindelig, hvad er prisen?

Fra : ole larsen

Dato : 03-05-01 17:42

Søren Lange skrev i meddelelsen ...
> [...]
?
>...Og i så fald at det er den almindelig, hvad er prisen?

Aha, det er altså en selvfølge, at når du skriver altum, mener du scalare
som når du skriver haj, mener karpefisken B. melanopterus.
Ja, man lærer hele tiden....hvis man altså gider....

Ole
den almindelige OG den rigtige.

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-05-01 17:53

> Ole
> den almindelige OG den rigtige.

Er det nu også sikkert?
Måske er det egentligt Hans-Åge.
Jeg mener: det er da lidt mistænkeligt at du altid skriver 'Ole'

mvh
Johannes