Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt værktøj til at masse-beskære digitale~
Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 29-04-04 15:35

Hej,

Findes der ikke et smart program, der kan masse-beskære billeder, således de
er klar til 10x15 tryk?

(Jeg er godt klar over, at man mister lidt af billedet på den måde....)

Jeg har prøvet at rode lidt med Photoshop, men det er lidt bøvlet at gøre
det med hver eneste billede..... og jeg er ikke just skrap til PS, måske der
findes en meget nem metode?

Håber nogen har nogle gode fif!

Mvh Dennis

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 29-04-04 16:17

"Dennis Meng Hansen" <dennis.fjerndette@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det med hver eneste billede..... og jeg er ikke just skrap til PS, måske

I den her installerede version af Windows XP Home forefindes et lille
programpunkt, der kan udføre
det ønskede.

Vælg et billede, eller flere i en mappe.
Højreklik på det markerede.
Her dukker en menu frem med linjen *Resize Pictures"
-
Prøv at lege lidt med det, dersom det er installeret.
-
Prøv at læse her:
http://www.steve.maurer.net/tutorials/XP_tutorials/xp_resize_pics.htm

Hans-Jørgen