Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon CP3200 tager forskellige batterier
Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-04 08:03

Vi har ofte diskuteret batterityper og deres fordele og ulemper her i
gruppen. Jeg faldt lige over følgende hos Steves Digicams:

"The Coolpix 3200 is the first digicam that we've seen that has a menu
option to set the Battery type - offering choices of Alkaline, COOLPIX
(NiMH) and CR-V3. Its purpose is to allow the 3200 to more accurately
measure the remaining capacity of the installed batteries."
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter C.

Dato : 29-04-04 08:34

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (NiMH) and CR-V3. Its purpose is to allow the 3200 to more accurately
> measure the remaining capacity of the installed batteries."

Min fotohandler siger at jeg godt kan glemme alt om at bruge
alkaline-batterier i CP3200
Det suger livet ud af dem på få sekunder....
Man skal holde sig til de medfølgende 2200mAh NiMh batterier eller
tilsvarende.
(CR-V3 ved jeg ikke om kan bruges i praksis)

MVH Peter C:\

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-04-04 18:03

> [...]
> (NiMH) and CR-V3. Its purpose is to allow the 3200 to more accurately
> measure the remaining capacity of the installed batteries."

1: Nikon er hverken første eller eneste mærke, der kan det nummer. Har købt
et Olympus C-120
til min datter - det kan samme nummer.
OK - har lige kigget i Steve's test; det, der egentligt er nyt er dels at
Nikon åbenbart har fået lavet
en CR-3 Li-Ion batteripakke, dels at kameraet har 3 forskellige
kalibreringer af batterimåleren, så
det -forhåbentligt- bliver mere præcist til de forskellige typer batterier.
Men denne batteripakke er da forresten ikke mærket "Nikon" på Steve's
billed - altså kan man
vel købe det særskilt og bruge det i andre kameraer ? Har nemlig ikke set
Li-Ion i AA-størrelse
i fri handel endnu.....

2: Som Peter C skriver: glem alt om CR-3 batterier ! De er svinedyre og -
som alkaline -
er brugt på meget kort tid ! Dog noget længere end alkaline.
Det er en evig tilbagevendende bemærkning i alle tests: Køb opladelige med
det samme !

Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller