Når man har en syg hund
Fra : Karina

Dato : 29-04-04 09:23

Hej alle

Jeg kunne bare godt tænke mig at høre jeres mening om at lufte sin hund i
hundeparker ( hvor der altid er mange løse hunde ) når ens hund er syg.
Grunden til at jeg spørg er, at jeg selv synes det er forkert, men andre
deler åbenbart ikke min mening.
Har været i parken med min hund, hvor vi mødte en hund der havde
kennelhoste.
Nu en ugen efter er min hund så syg. De hilste på hinanden 5 sek, men
alligevel er min hund smittet.
Jeg synes personlig at det er for dårlig, at man udsætter andre for smitte.
Det koster trods alt 450 kr at blive tilset af en dyrlæge for at minske
hundens ubehag. Penge jeg gerne betaler for at hunden kan have det bedre,
men alligevel.
Hvad synes i?

Hilsen Karina

Fra : Stine M Solaas

Dato : 29-04-04 14:47

"Karina" <egern@.egern.dk> wrote in message
> [...]
> Det koster trods alt 450 kr at blive tilset af en dyrlæge for at minske
> hundens ubehag. Penge jeg gerne betaler for at hunden kan have det

Jeg syntes ikke man bør lufte sin hund sammen
med andre når den har en smittsom sykdom !
Det er ikke særlig hyggelig gjort.. tenk om den
hunden som blir smittet er syk (dårlig immunforsvar)
eller lignende og blir veldig dårlig?

Håper hunden din blir frisk igjen fort !

Vh,

Stine & Nemi

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 29-04-04 17:14

Hej Karina

"Karina" <egern@.egern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hundeparker ( hvor der altid er mange løse hunde ) når ens hund er syg.
> Grunden til at jeg spørg er, at jeg selv synes det er forkert, men andre

Jeg deler bestemt din mening. Det er da meget lidt hensynsfuldt at lufte sin
hund samme sted som mange andre hvis man er bevidst om at ene hund er syg og
man ved det smitter.

Håber det går bedre med din hund, og at den snart er oven på igen

God bedring

Knus Bolette

Fra : Aceme

Dato : 29-04-04 18:30

"Karina" <egern@.egern.dk> wrote in message news:c6qo5t$5ki$1@sunsite.dk...
> Hej alle

Hej den der www.egern.dk ? Er det din hjemmeside?

Aceme

Fra : Karina

Dato : 29-04-04 16:45

>Hej den der www.egern.dk ? Er det din hjemmeside?

Hej

Nej. Jeg har en hjemmeside som jeg har "lånt ud" der hedder www.jordegern.dk

Venlig hilsen

Karina

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 29-04-04 20:08

Hej Karina.
Jeg er fuldstændig enig i at man ikke lufter sin syge hund, hvor man ved
der kommer mange hunde eksempelvis hunde parker , ja for den sags skyld også
komme på trænings pladser.
Men en sygdom som kennel hoste har jo også en inkubations tid, så mange
gør det nok uden at vide at hunden er syg, men selvfølgelig er sygdommen
brudt ud så gør man det ikke!!
Det er så min mening om det.
God bedring med din hund.
Hilsen Susanne.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-04-04 07:50

On Thu, 29 Apr 2004 10:22:37 +0200, "Karina" <egern@.egern.dk> wrote:

> [...]
>deler åbenbart ikke min mening.
>Har været i parken med min hund, hvor vi mødte en hund der havde

,,,,så er de bare nogle egoistiske svin dem der lufter sådan en hund !
man sender jo heller ikke sine børn i skole eller børnehave hvis de er
alvorligt syge med noget der smitter meget ! jeg kan huske at der for
nogle år siden kom en dame med en hund med kennelhoste op i
søndermarken, og hun blev sku jaget ud af de hundeejere der var der,
og det var alle typer mennesker, der svinede hende til at bad hende om
at forsvinde sådan skal det gøres, hvis folk ikke kan finde ud at
at tage hensyn til andre, så må de have det at vide.

> [...]
>Det koster trods alt 450 kr at blive tilset af en dyrlæge for at minske
>hundens ubehag. Penge jeg gerne betaler for at hunden kan have det bedre,

......ikke nok med de 450kr men hunden kan altså dø af det"de
følgesygdomme hosten kan give", hvis den er lidt svag, hvis den er
gammel eller hvalp, så det er noget rigtigt svineri at lufte en hund
med kennelhoste sådan et sted, måske har de haft en dårlig dyrlæge der
ikke har fortalt dem hvad det går ud på, eller også er de bare
ligeglade.

man skal vist så vidt jeg ved vente 2uger efter at det er gået over
med at lufte den med andre hunde, og dem der ikke gør det må have en
dårlig smag i munden hvis deres hund smitter andre hunde, for det går
ikke altid over af sig selv, nogle får lungebetændelse og dør af det.

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.