Blåt lys II
Fra : Jasper Norman

Dato : 29-04-04 22:59

Hejsa.

Så fik jeg endelig det blållige lys jeg har ønsket mig. Jeg husker fra
dengang jeg tidligere havde akv. at der var et flottere lys, end det
"pisgule" jeg havde i mit nyligt indkøbte akv.

Var ned vede Carsten i Aalborg, som rådede mig til at købe "Sylvania"
Aquastar ("blålligt dagslys") samt et Sylvania Gro Lux (rødligt). For
fand... det giver et kanon lys på malawierne. Selv om rørene (150cm) kostede
148,- / stk. er de alle pengene værd, og det er jo trods alt kun en krone pr
cm . Det er dog godt at han fik mig "overtalt" til at tage et af hver, i
stedet for to blållige, da røret faktisk ér meget blåt. Han roste også dette
"Solar Marine Day" rør, men han indrømmede da også blankt, at det er mange
penge (350,-) for et rør. Men måske skulle man prøve næste gang, og nøjes
med at skifte det ene. Det er jo sin sag at forklare sin bedre halvdel, at
man lige har brugt 1.000,- på to rør + et par planter

Så hermed er det slut med pis-gule malawier Om lyser gengiver deres
naturlige farver, ved jeg ikke, men jeg gentager gerne: For fand...hvor er
lyset blevet godt. Jeg synes dog at mine "Golden spec." er blevet en smule
mere "hvide" i det, men det er måske noget jeg bilder mig ind. Det er trods
alt kun meget små unger. Til gengæld er de begyndende blå farver i de lidt
større fisk blevet meget klarere. Men det er jo kun hvad man kunne forvente.

Mvh

Jasper