Guppy yngel
Fra : vvv

Dato : 29-04-04 20:43

Hej
Jeg vil prøve at få mine gubbyunger til at overleve mere en et par dage, så
jeg har købt en slags fødekasse der forhindre moren eller andre i at spise
ungerne, men hvordan ser jeg hvornår hun skal derop?
hun er allerede ret tyk igen, men det er vel synd at lade hende gå der i
flere dage? nogen der kender tegnet på at det er tid?

Martin

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 30-04-04 10:37

Hvis du har lulighed for at have noget fintløvet beplantning i
overfladen(vandpest eller Hornblad) så klarer ungerne det selv og skjuler
sig.....

Det har jeg gjort og der er nogle der overlever(har heller ikke så meget
fintløvet)

--
www.jabbe.marzman.dk

Fra : Bo Hansen

Dato : 01-05-04 12:17

"vvv" <?@?> wrote in message
> [...]

> hun er allerede ret tyk igen, men det er vel synd at lade hende gå der i
> flere dage? nogen der kender tegnet på at det er tid?

Nah, hun kan godt gå der i nogle dage. Når det er ved at være tid, så kommer
der en sort "plet" bagest på hendes store mave. Jeg går ud fra, at det er
yngel inde i hendes mave, der laver denne "plet".

Fra : Peter

Dato : 01-05-04 17:58

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
> [...]

> hun er allerede ret tyk igen, men det er vel synd at lade hende gå der i
> flere dage? nogen der kender tegnet på at det er tid?

Det kan du også klare ved at have et godt tykt lag flydeplanter, så de kan
gemme sig deri.

Peter