Fjernelse af "hjemmelavet baggrund"
Fra : Jessen

Dato : 29-04-04 18:18

Hej Ng.

Ny(brugt) 300L tank købt. Men den tidligere ejer har lavet en baggrund og
sat i, problemet er at den er lavet direkte på glasset med alfix.

nu går jeg så og spekulerer på om jeg skal have denne af, men hvis jeg skal
det, hvordan gør jeg så dette ?

er der nogen der har erfaring med dette ?

Venligst

D.Jessen

jessen1@mail.dk

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 29-04-04 18:54

jeg tror at saltsyre er løsningen...

--
Alle flammer er født med lige ret og lige værdighed.
Enhver flamme vidrefører erindringen om at overleve, vidrefører og

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 29-04-04 19:12

> jeg tror at saltsyre er løsningen...
Bare pas på silikone kanterne og alurammen....

Fra : Carsten Gall

Dato : 29-04-04 21:40

"Jabbe(4k)" <jabbeSLET@gDETTEet2net.dk?subject=nyhedsgruppe> skrev i en
meddelelse news:Jzbkc.2622$C27.1948@news.get2net.dk...
> Bare pas på silikone kanterne og alurammen....

Siliconen påvirkes ikke af saltsyren!

Carsten

Fra : Lars Stigaard

Dato : 29-04-04 19:41

du skal skrabe det af ... eks. med et blad fra en hobbykniv

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-04-04 12:47

"Lars Stigaard" <akva@wolverin.dANMARk> wrote in message
> du skal skrabe det af ... eks. med et blad fra en hobbykniv

Ja - køb en billig skraber eller tre fra den lokale Hem&Fix, Silvan eller
hvad du nu har i nærheden. Fjern hvad du kan med stemmejern, knive eller
lign - undgå at berøre glasset med disse instrumenter. Brud så skraberen -
før den således at æggen vender fremad - altså at du skubber den skarbe side
fremefter. Så længe den er skarp, får du ingen ridser. Bliver bladet den
mindste smule hakket, så smid det væk - det er nemlig beskadigede blade, der
giver ridser.

vh
--
Jan Bøgh