Lakering af skærm
Fra : Morten B. Sørensen

Dato : 29-04-04 22:01

Hej er der en der kan hjælpe

Jeg er nød til at skifte min ene skærm på min Toyota Corolla Suncat fra ´90
inden den skal synes.

Jeg har hørt at man skal sørge for at have en tokomponent grunder og
tokomponent farve.

Hvilke typer er bedst og hvor køber man disse?

Kan det lade sig gøre at male med en standard maling (eller skal den tones,
når bilen er hvid og er fra ´90?

Håber du kan hjælpe?
Mvh
Morten

Fra : hamselv

Dato : 29-04-04 23:26

Den skal sikkert males med en 1 lag uni

der er en farvekode på bilen som maleren skal blande farven efter

--
VH
Flemming

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-04-04 09:35

"Morten B. Sørensen" <mortenb1@tiscali.dk> wrote in message
> Jeg har hørt at man skal sørge for at have en tokomponent grunder og
> tokomponent farve.

Bare 2K farve - grunderen kan passende være grå eller hvid rusthindrene
spraydåsemaling.

> Hvilke typer er bedst og hvor køber man disse?

Hvis du selv skal lakere - har du så det udstyr der skal til? kompressor,
sprøjtepistol, støvfrit værksted, "gas"maske osv. ? Du kan købe autolak i
velassorterede farvehandler, kig i telefonbogen. Jeg kan ikke huske navne,
jeg har nemlig selv malet en del

> Kan det lade sig gøre at male med en standard maling (eller skal den
tones,
> når bilen er hvid og er fra ´90?

Gå efter farvekoden, som flemming skriver.

Hvis det kun er den ene skærm du skal lave, og du ikke har forholdende
og/eller den nødvendige viden til at lakere selv, så tror jeg du skal smide
den forbi en professionel. Når det er sagt, så _kan_ det læres - køb f.eks
en Haynes om emnet til en start, og tag sikkerhedsforskrifterne alvorligt.
Det er ikke kun cellulosefortynderen der er farlig - malingen indeholder
stoffer der er særdeles giftige for pattedyr som os.

Jeg har denne : Haynes Techbook : Automotive Body Repairs & Painting Manual
Du kan finde den på www.amazon.co.uk

vh
Torben