MS Windows
briani 27239
Bærbar computerbillede vises på min statio~
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 29-04-04 20:55

Hvordan kan jeg tilslutte en bærbar computer til min stationære, således at
jeg kan bruge dennes internetopkobling, programmer, harddisk m.v. fra min
stationære, dvs. at jeg bruger programmerne på den bærbare, uden at de skal
ligge på min stationære? Jeg forestiller mig et terminalvindue, hvor den
bærbare afvikles i.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-04-04 20:58

Henrik Steffensen wrote:
> Jeg forestiller
> mig et terminalvindue, hvor den bærbare afvikles i.

Hvis den bærbare kører XP kan du bruge Remote desktop. Ellers kan løsningen
være RealVNC...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-04-04 23:25

Fjernskrivebord findes ikke i Windows XP Home.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 30-04-04 19:43

Jens Jensen wrote:
> Fjernskrivebord findes ikke i Windows XP Home.

OK... Men spørgeren skriver ikke hvilket OS han har..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-04 21:17

Henrik Steffensen skriver:

> [...]
> ligge på min stationære? Jeg forestiller mig et terminalvindue, hvor den

VNC fungerer fortræffeligt som "fjernstyringssoftware". Det bliver bare
noget langsommere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-04-04 22:28

Henrik Steffensen wrote:
> [...]
> den bærbare, uden at de skal ligge på min stationære? Jeg forestiller
> mig et terminalvindue, hvor den bærbare afvikles i.

Hvilket OS kører du på den bærbare?
XP kan du styre direkte
Alternativt kan du køre med en 2000 Server og køre med terminal service i
administrative mode

Begge kan tilgås via Remote Desktop
Det virker fortrinligt

- Peter

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 30-04-04 07:28

"Henrik Steffensen" >
> Jeg forestiller mig et terminalvindue, hvor den
> bærbare afvikles i.

Jeg bruger TightVNC i stedet for RealVNC fordi den er hurtigere, bedre og
smartere:
http://www.tightvnc.com

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 30-04-04 19:44

Thorkild Dalsgaard wrote:
> Jeg bruger TightVNC i stedet for RealVNC fordi den er hurtigere,
> bedre og smartere:
> http://www.tightvnc.com

Den kendte jeg ikke - takker for det link...