WPA og WEP på samme AP og på samme tid.
Fra : Kim Schroeder

Dato : 29-04-04 21:02

Jeg kører WPA mellem en bærbar og mit Linksys WAP54G accesspoint.
Jeg har derudover en hp ipaq 2210, som jeg gerne vil kunne tilgå et evt. netværk
på hotel med i en snæver vending.
Dertil har jeg købt et Linksys WCF12 netkort - (som jeg dog ikke har fået til at
virke endnu, da driverne for Pocket PC 2003 ikke lader sig installere, men det
er en anden historie) - mit spørgsmål er, om mit accesspoint kan håndtere både
WPA og WEP på samme tid - så jeg også kan bruge pda'en rundt omkring i boligen.

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 29-04-04 21:53

Tillad mig et par tillægsspørgsmål:
Skulle jeg hellere se mig om efter et kort til pda'en som både kan køre WEP og WPA ?
Findes et sådant kort (CF-slot) til WindowsPC 2003 ?
Jeg går ud fra man godt kan have 2 WPA dimser til at connecte til AP'et på samme tid, ikke ?

Kim

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 29-04-04 22:21

Hvis du installerer seneste firmware på din 2210, så kan den også køre WPA.
Dit AP behøver derfor ikke både at køre WEP & WPA - hvilket i øvrigt heller
ikke giver mening, da WEP er langt nemmere at bryde end WPA.

Kører selv med 2210 & WCF12 på et WRT54G accespoint. Naturligvis WPA samt
VPN for at synkronisere gennem router og server til min PC.

MVH Anders (8900)

Fra : Kim Schroeder

Dato : 29-04-04 22:42

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)" <nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kører selv med 2210 & WCF12 på et WRT54G accespoint. Naturligvis WPA samt
> VPN for at synkronisere gennem router og server til min PC.

Tak for svaret - som dog efterlader mig med et par spørgsmål, som du måske kan hjælpe med:

Seneste firmware - er det seneste ROM-opdatering du mener ?
Hvordan kan det have noget med netkortets muligheder for kryptering at gøre ?
(undskyld jeg spørger dumt)

Hvordan har du fået installeret sidst nye drivere (Setup Wizard 1.1) til WFC12 på din 2210 ?
Jeg har faktisk opgivet at få det til at virke.. Installeringen går istå lige inden vinduet
hvor man vælger mellem hvilken mode, man vil køre med. Den installerer filer på pc'en
- derefter går den død, så jeg får aldrig mulighed for at få de rette filer overpå pda'en.

Mit AP er forøvrigt WAP54G.

mvh
Kim

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 29-04-04 23:22

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Seneste firmware - er det seneste ROM-opdatering du mener ?
> Hvordan kan det have noget med netkortets muligheder for kryptering at

Fordi firmwaren understøtter WPA. Driveren behøver derfor ikke understøtte
WPA.
Og som der bla. står under fixes:
Feature request: Wireless Protected Access
Connectivity: Wireless technologies improved

> [...]
filer på pc'en
> - derefter går den død, så jeg får aldrig mulighed for at få de rette

Har aldrigt brugt Linksys's egen. Siden juni sidste år har jeg brugt
Intersils egen referance driver.
Prøv google og søg efter ISL3PRDSUIT-EXE_WinCE300(2-0-9).zip
Men ellers vil jeg anbefale dig at kigge på www.brigthhand.com i forumet
efter wcf12. En hel del benytter Eagletech's seneste drivere - du finder et
link til dem på forumet.

Generelt kan jeg anbefale dig at kigge på www.pdamed.dk same
http://discussion.brighthand.com/forumdisplay.php?s=5aa40f388f84b45a201e12232e61b9c0&forumid=241
for at følge lidt med i PDA verdenen.

MVH Anders (8900)

Fra : Kim Schroeder

Dato : 29-04-04 23:49

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)" <nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
> [...]
> efter wcf12. En hel del benytter Eagletech's seneste drivere - du finder et

Tak for din tålmodighed og hjælp
De ovennævnte drivere - virker de også med PocketPC 2003 ?
Spørger, da jeg kan se winCE indgå i filnavnet på driveren som du anbefaler.

mvh
Kim

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 30-04-04 07:41

> [...]
> De ovennævnte drivere - virker de også med PocketPC 2003 ?
> Spørger, da jeg kan se winCE indgå i filnavnet på driveren som du

Ja
Men hvis du er usikker, så led på Brighthand. F.eks er Eagletech driverne
specifikt lavet til wm2003.
Jeg har blot valgt at bruge den der har virket fra starten.

MVH Anders (8900)

Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-04-04 18:09

> [...]
> specifikt lavet til wm2003.
> Jeg har blot valgt at bruge den der har virket fra starten.

Ok - altså noget i denne stil så ? Vil prøve det i aften:
http://www.pc-counselor.com/How_to/senao.htm

mvh
Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-04-04 20:06

Fulgte opskriften, og følgende sker:

Jeg fik mulighed for indtaste PRISMNDS samt sætte op en WEP (hvilket jeg nu ikke
har gjort endnu).

Herefter kan jeg ikke få adgang til opsætningen - har lavet genvej som beskrevet i pkt. 3.
Når jeg klikker på iconet for PRISM Settings får jeg følgende besked:
"Unable to connect to the Wireless Netcard. Is it inserted ?"

Kortet optræder i øvrigt som et Compact Flash Wireless Adapter i oversigten over kort.
Er det korrekt ?

Jeg har desuden intet wifi icon - det skulle ellers være at finde på skrivebordet igfl. teksten.

Nogen, der kan hjælpe hvor det går galt ?

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-04-04 20:34

Ved at klikke på iconet ved siden af uret kan jeg sætte diverse settings
- bl.a. WEP nøgle og der er i princippet hul igennem, når jeg slår mit AP
over til at køre WEP i stedet for WPA (har endnu ikke taget mod til mig
til at køre den ROM-opdatering hehe).
Det der blot undrer er meddelelsen som nævnt i forrige post.

Kim