Zyxel VPN
Fra : Jimmy

Dato : 29-04-04 10:38

Hey

Har en Zywall 1, som jo proklameres at kunne lave 1 VPN tunnel. Nu finder
jeg så ud af at der åbenbart er forskel på om det er en klient eller en
Gateway.

Det jeg egentlig gerne ville var at lave en VPN forbindelse fra noget
software VPN på min bærbare, sådan at jeg kunne accesse en server bag min
Zywall 1, men det lader til at Zywall 1 er en klient og ikke en gateway.

Hvordan kan jeg se om deres produkter er gateways eller klienter. På deres
hjemmeside står der Zywall 2: 2 tunneller, Zywall 10: 10 tunneller.

Er Zywall 2 så en gateway eller en klient i det spil?
Hvad med Zywall 10?

Min Zywall 1 kører med Zynos ver. 3.60. Ved ikke om det ændrer noget?

Håber der er nogen der ved noget om dette?

Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 13:52

Jeg har rodet med Zyxels vpn bokse et par gange.

Zywall1 er kan udelukkende bruges som client - til een tunnel.

Jeg mener også kun at Zywall2 kan bruges som client - men den kan så
håndtere to tunneller.

Zywall 10 er en gateway.

Jeg har lavet et setup for en kunde, med 3 Zywall1, samt 2 bærbare med
Safenet vpn software, op mod en Zywall10 - det virker i hvert fald.

Håber det kan bruges.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Jimmy

Dato : 29-04-04 14:38

> Håber det kan bruges.

Det kan det :)

Tak :)

Jimmy

Fra : Hans

Dato : 01-05-04 22:32

Jimmy wrote:
> [...]
> tunneller.
>
> Er Zywall 2 så en gateway eller en klient i det spil?

Ifølge manualen kan ZyWALL 2 også køre VPN som gateway.

/ Hans