Hvem sender og hvem modtager (trådløst net~
Fra : Jimmy

Dato : 29-04-04 09:33

Hej

En ting jeg længe har undret mig over er: Hvor er det farligst at sidde?

Er det farligst at sidde ved siden af AP'et eller er det farligst at sidde
ved siden af PCMCIA/netkortet?

Som jeg ser det må der være en af disse enheder der sender et signal ud, som
gør at der kan kommunikeres, men eftersom der på de fleste netkort også
sidder en antenna bliver jeg meget forvirret vedr. hvor der sendes og
modtages fra. Jeg er selvfølgelig bange for strålingen selvom jeg godt ved
at det vi taler om ganske lidt. Jeg sidder dog med 2 mobiltelefoner, 2 AP'er
og 1 PCMCIA trådløst netkort, så lidt stråling er der da der hvor jeg
sidder.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan det foregår, evt. hvordan de
connecter med hinanden og gerne mere til?

Nogen der har nogle links til noget læsestof?

På forhånd tak for hjælpen...

Jimmy

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 29-04-04 10:07

> [...]
AP'er
> og 1 PCMCIA trådløst netkort, så lidt stråling er der da der hvor jeg

AP og det trådløse netkort sender og modtager begge 2, jeg ved ikke hvor
mange watt de sender med men en mobil siges at sende med 2 watt(ihvertfald
for nogle år siden).
Der var jo noget diskution for noget tid siden med mobilantennemasterne om
at de var farlige, men det er jo gået i sig selv igen....
Jeg kan forestille mig at signalet er det "sammen" og har samme type
virkning på det omkringværende...

Jeg havde en kollega engang(han lever stadig) han har lavet mobil antenner,
og han sagde at men godt kunne mærke hvis der ved et uheld blev tændt for
dem mens han var der oppe, så helt ufarligt er det ikke..

--
Alle flammer er født med lige ret og lige værdighed.
Enhver flamme vidrefører erindringen om at overleve, vidrefører og

Fra : Jimmy

Dato : 29-04-04 10:33

"Jabbe(4k)" <jabbeSLET@gDETTEet2net.dk?subject=nyhedsgruppe> skrev i en
meddelelse news:jB3kc.152$hg6.0@news.get2net.dk...

> [...]
> at de var farlige, men det er jo gået i sig selv igen....
> Jeg kan forestille mig at signalet er det "sammen" og har samme type

Perfekt. Det var lige det jeg ville vide :)

> [...]
> og han sagde at men godt kunne mærke hvis der ved et uheld blev tændt for
> dem mens han var der oppe, så helt ufarligt er det ikke..

Ubehageligt, men jeg tror jeg holder mig for selve masterne, og bliver ved
landjorden og de trådløse netværk. ;)

Tak for svaret, kunne ikke finde det andre steder :)

Jimmy

Fra : chr

Dato : 29-04-04 20:35

Og så var der de båtnakker der påstod at 3G var farligere en 2G mobil...det
er bare det at 3G er 'spread spectrum' dvs. næsten samme signal som
almindeligt støj når man ser på det (spredt ud over 5 mhz)... en teknologi
der bruges af militæret pga det er svært at se der er et signal i
'æteren',-2G er derimod 'narrow band',-så i princippet burde almindeligt GSM
være farligere end UMTS....

jeg gad godt se hvordan de test på mus med 3G frekvendser om det var en
'narrow band' sender de satte på deres hoveder...

Chr.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 29-04-04 10:50

Jabbe(4k) wrote:
> AP og det trådløse netkort sender og modtager begge 2, jeg ved ikke hvor
> mange watt de sender med men en mobil siges at sende med 2 watt(ihvertfald
> for nogle år siden).

Så vidt jeg husker ligger den udsendte effekt fra trådløse
netværksenheder i nivauet 50-100 mW

MVH
Mads

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 29-04-04 10:55

> Så vidt jeg husker ligger den udsendte effekt fra trådløse
> netværksenheder i nivauet 50-100 mW

Tror du ikke det ere mere???
Jeg kan huske noget med at min radiostyrede bil kunne række ca 100m og den
sendte med 500mW

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 29-04-04 11:21

Jabbe(4k) wrote:
> Tror du ikke det ere mere???

Nej, sendeeffekten for trådløse netværk må max være 100 mW jvf.
http://www.itst.dk/static/Radiograenseflader/029%20INTERFACE-RLAN.doc

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-04-04 12:50

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote:

>En ting jeg længe har undret mig over er: Hvor er det farligst at sidde?

Skal jeg gætte er det nok i bilen

>Er det farligst at sidde ved siden af AP'et eller er det farligst at sidde
>ved siden af PCMCIA/netkortet?

Der er ingen - jeg gentager: ingen videnskabelig dokumentation for skadelig virkning af elektromagnetisk stråling fra trådløst
netværk....

<mlr>

Fra : Maybe

Dato : 29-04-04 19:24

Syntes også jeg har hørt at et tændt TV kan slippe langt kraftigere

Mon ikke at slik, smøger, øl, vin & kvinder er langt farligere end
hele denne ophissede debat om stråling.

Tror sq der er et par tudsinde andre dagligdags ting man skulle kigge
på før end radiobølger.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 29-04-04 20:03

Maybe wrote:
> Mon ikke at slik, smøger, øl, vin & kvinder er langt farligere end
> hele denne ophissede debat om stråling.

Du glemte tegneserier, fjernsynsprogrammer og rockmusik - det er de helt
store syndere....

MVH
Mads

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 30-04-04 16:51

> Du glemte tegneserier, fjernsynsprogrammer og rockmusik - det er de helt
> store syndere....

Kvinderne er jeg helt sikker på er det værste....

Alle de andre ting kommer ikke i nærheden af den store riciko som kvinder
er.....:)
De er jo alle sammen Psykopater

--
www.jabbe.marzman.dk