valg af netkort
Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 29-04-04 07:12

Dette er en vidreførsel af tidligere tråd "Ydelse på netværk"

Der var en der nævnte at harddisk DMA og Netkort DMA!! hvad for jeg ud
af at købe et 3Com/Intel netkort fremfor mit gamle godt brugte
Reaktech???

i fart og fred på en lille processer?

Christian Precht-Jensen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-04-04 08:49

On 2004-04-29, Christian Precht-Jensen <christian@lala--precht-jensen.dk> wrote:
> Der var en der nævnte at harddisk DMA og Netkort DMA!! hvad for jeg ud
> af at købe et 3Com/Intel netkort fremfor mit gamle godt brugte
> Reaktech???

Disclaimer: Jeg er intel fan når det kommer til netkort.

Med intels pro 100S serie får du et netkort der har _meget_ lavt cpu forbrug
ved fuld tryk på netværket. I gamle dage var det hundedyrt at købe intel
netkort, men nu hvor de koster 200,- eller deromkring mener jeg man gør sig
selv en bjørnetjeneste ved at købe netkort til 60-70.

Mht. 3coms, så er det også gode netkort, men de modeller jeg har brugt har
alligevel brugt sådan rimeligt med cpu kraft når netværket kørte for fuld
skrue.

Realteks 8139 fra revision D og fremefter er hæderlige netkort til din mor,
kæreste, casual surf, men undgårev C og nedefter.

Surecom ville jeg ikke tage imod om jeg så fik penge for det! (taber pakker)

Mine $0.02

Thomas

Fra : René Jensen

Dato : 29-04-04 10:51

Thomas S. Iversen wrote:
> [...]
> netkort, men nu hvor de koster 200,- eller deromkring mener jeg man gør sig
> selv en bjørnetjeneste ved at købe netkort til 60-70.

Jeg kan også tilslutte mig Intel, men før jeg fik gigabit (onboard),
kørte jeg med NetGEAR kort, som jeg er meget tilfreds med.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Maybe

Dato : 29-04-04 19:18

Vi har erfaret meget mere stabilitet med 3com når vi er 10 gutter der
holder spilleweekend.

I gamle dage gik de store strategispil ned for et godt ord men no name
(realtek chip sæt) og det er jo lidt surt 3 timer inde i et spil hvor
tingene for alvor begynder at tage fart.

Så jeg har købt mit sidste noname til maskiner der skal spille.