problem med en funktion
Fra : Brian Emilius

Dato : 29-04-04 14:45

Hej NG

Jeg har lidt problemer med en funktion, der skal give nogle brugere
tilladelse til at se bestemte dokumenter.

Jeg har lagt en phps på http://computerskole.dk/eks/problem.phps

Brugerne har en id i formatet admin_1, admin_2 osv. eller redaktor_1,
redaktor_2 osv. Jeg har lavet nogle funktioner til at genkende om brugeren
er admin eller redaktør og nogle funktioner til at hente deres navne. De
virker. Men i (MySQL) tabellen med dokumenter er der et felt der hedder
tilladelser. Hvis fx admin_1 og redaktor_2 har tilladelse til at se
dokumentet står der i dette felt: 'admin_1,redaktor_2'

Jeg vil nu gerne have udskrevet en liste over brugere der har tilladelse til
at se dokumentet. Men det jeg har prøvet i mit eksempel virker bare ikke...
Er der nogen der er flinke at række mig en hjælpende hånd?

--
Venlig hilsen | <http://emilius.dk>
Brian Emilius | Emilius Consult designer Internettet

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 29-04-04 14:53

Brian Emilius wrote:
> [...]
> at se dokumentet. Men det jeg har prøvet i mit eksempel virker bare ikke...
> Er der nogen der er flinke at række mig en hjælpende hånd?

jada, flyt linie 2-32 ned under funktionerne og prøv igen.

--
excuse of the day : Yeah, yo mama dresses you funny and you need a
: mouse to delete files.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Brian Emilius

Dato : 29-04-04 15:03

"Ulrik Nielsen" <un.spam@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> jada, flyt linie 2-32 ned under funktionerne og prøv igen.

Jeg skulle måske lige have skrevet at funktionerne bliver sat ind i den
*rigtige* side i toppen vha. require()

Den side jeg har linket til i første indlæg er bare en eksempel side, hvor
det nødvendigste kode er taget med...

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-04-04 15:26

Brian Emilius wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har lidt problemer med en funktion, der skal give nogle brugere
> tilladelse til at se bestemte dokumenter.
>
> Jeg har lagt en phps på http://computerskole.dk/eks/problem.phps

----------- klip fra source -----------------------
while($i < $antal){
if($is_admin($userarray[$i])){
$navn = get_admin_name($userarray[$i]);
print "<p>$navn</p>\n";
}
if($is_redaktor($userarray[$i])){
$navn = get_redaktor_name($userarray[$i]);
print "<p>$navn</p>\n";
}
$i++;
}

Man sætter ikke $ foran en funktion... Det hedder:

if(is_admin($userarray[$i])){

og...

if(is_redaktor($userarray[$i])){

Mvh
Tonni

Fra : Brian Emilius

Dato : 29-04-04 15:37

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> skrev i en meddelelse

> Man sætter ikke $ foran en funktion... Det hedder:

Argh... Selvfølgelig! tak skal du have... jeg havde slet ikke set det
dollartegn