Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fiksering af printerbilleder
Fra : Jørgen Hess

Dato : 30-04-01 11:47

Hej Gruppe

Den 18/4 startede en tråd "Lak til laserpapir"

Printede billeder fra HP-blækprintere kan ikke sige at være vandskyende,
bare man får sat en svedig finger på er der opstået varig skade. Man sætter
heller ikke svedige eller fugtige fingre på billeder, men uheldet sker altså
alligevel.

I mine gode gamle skoledage havde vi på skolen en tegnelærer der lavede
mange kultegninger. Disse tegninger blev bagefter sprayet med en lak kaldet
"Fixativ". I en snæver vending kunne man også bruge hårlak. "Fixativ" kan
købes i enhver farvehandel.

Det er vel et forsøg værd at prøve på et printet billede.

mvh
Jørgen

Fra : The Webcat

Dato : 03-05-01 21:35