Kabelmodem / Hack
Fra : Martin Reinholdt

Dato : 30-04-01 18:15

Hej...

Er der nogle som har løsningen på hvordan man kommer uden om
passwordet på dette kabelmodem "Motorola Surfboard 4100" ?
Modemet benyttes af bla. Stofa + Dansk Kabel TV.

Mvh. Martin

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-01 22:14

"Martin Reinholdt" <martin@mauer.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Er der nogle som har løsningen på hvordan man kommer uden om
> passwordet på dette kabelmodem "Motorola Surfboard 4100" ?
> Modemet benyttes af bla. Stofa + Dansk Kabel TV.

Daw...

Blot nysgerrig - Hvad vil du bruge det til?

mvh
Bjørn

Fra : Martin Reinholdt

Dato : 01-05-01 10:24

On Mon, 30 Apr 2001 23:13:56 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

Hej

Blot for at se hvad der er åbent for og generalt for at kigge på
hvordan sådan en fætter er konfigureret.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-01 12:17

"Martin Reinholdt" <Reinholdt@a-vip.comNOSPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hej
>
> Blot for at se hvad der er åbent for og generalt for at kigge på
> hvordan sådan en fætter er konfigureret.

Så søg ansættelse ved de af dig nævnte firmaer eller hos CISCO eller
MOTOROLA.

mvh
Bjørn

Fra : Martin Reinholdt

Dato : 01-05-01 12:27

Det kunne jo være jeg ikke gad at arbejde med det, men havde det som
hobby ????
Sig mig, hvad kommer det egenlig dig ved ????

Martin

On Tue, 1 May 2001 13:16:37 +0200, "Bjørn Jørvad"

Fra : Martin Reinholdt

Dato : 01-05-01 12:45

Er det i øvrigt dig som skal have en evt. ansøgning ????

Martin

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-01 14:34

> Er det i øvrigt dig som skal have en evt. ansøgning ????

Nej.

Du har *INTET* at gøre inden i nævnte modemmer - punktum.

mvh
Bjørn

Fra : Fritze

Dato : 01-05-01 15:03

> Du har *INTET* at gøre inden i nævnte modemmer - punktum.

Lige så vel som ingen skal overclocke deres CPU eller kopiere programmer
uden tilladelse? Lad os lige se dine beviser på at du ikke gør nogen af
delene på din PC. Og puds så lige glorien og knyt røven, for hvis du ikke
kan hjælpe manden, så lad være med at svare på hans indlæg.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-05-01 15:10

"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> delene på din PC. Og puds så lige glorien og knyt røven, for hvis du ikke
> kan hjælpe manden, så lad være med at svare på hans indlæg.

Gu´ vil jeg ej -

mvh
Bjørn

Fra : Bent skohorn

Dato : 01-05-01 18:06

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote

> Gu´ vil jeg ej -

Det ville ellers glæde os alle usigeligt.

bent

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 01-05-01 21:14

Ehh man må altså godt overclocke sin CPU så meget man vil .. garantien ryger
bare.

--

Med venlig hilsen / Best Regards,
Kristian Bønnelykke Nielsen

Fra : Fritze

Dato : 01-05-01 21:17

> Ehh man må altså godt overclocke sin CPU så meget man vil .. garantien
ryger
> bare.

Hvilket jo er nøjagtigt det samme der sker, hvis man piller ved et elektrisk
apparat, (han vil måske kun pille ved firmwaren, men alligevel) ikke? Du er
enig med mig, du ved det bare ikke.

Fra : Martin Reinholdt

Dato : 01-05-01 18:08

Hej Igen

Hvor er dine indlæg vel nok hjælpsomme Undskyld hvis jeg er lidt
sarkastisk, men du lyder som en lille konge..... FAR !

Hilsen
Martin

Ps. Er det forbudt som privatmand at købe før omtalte ??

On Tue, 1 May 2001 15:33:42 +0200, "Bjørn Jørvad"

Fra : Bent skohorn

Dato : 01-05-01 18:48

"Martin Reinholdt" <martin@mauer.dkNOSPAM> wrote
> [...]
> passwordet på dette kabelmodem "Motorola Surfboard 4100" ?
> Modemet benyttes af bla. Stofa + Dansk Kabel TV.

lige et par hurtige skud fra hoften..

Har du prøvet at spørge din udbyder efter det?
Har du prøvet at portscanne den? Hvis ja, med hvad?
Har du kontaktet motorola og spurgt dem hvad de har at sige? noget i retning
af 'i lost my password, how do i recover it' burde være rigeligt..

bent

Fra : Bent skohorn

Dato : 03-05-01 18:06

"Bent skohorn" <a@b.c> wrote in message

> [...]
retning
> af 'i lost my password, how do i recover it' burde være rigeligt..

Nu gjorde jeg selv det sidste af ren og skær kedsomhed.. her er svaret:

Thank you for your inquiry.
To access the configuration menu type in http://192.168.100.1
from your browser. The SB4100 does not require a password.
Sincerely,
The Motorola Cable Modem Team

lyder dodgy..

Fra : Fritze

Dato : 03-05-01 18:13

> [...]
> To access the configuration menu type in http://192.168.100.1
> from your browser. The SB4100 does not require a password.

Det er da vel fint nok. Du har adgang til den ganske som du ville have og
det endda uden nogen problemer.....Hvad er der galt i det?

Fra : Bent skohorn

Dato : 03-05-01 18:34

"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> wrote
> Det er da vel fint nok. Du har adgang til den ganske som du ville have og
> det endda uden nogen problemer.....Hvad er der galt i det?

Jeg har ikke produktet.. jeg syntes bare det lyder skummelt at et admin
interface kan accesses uden authentication.. uha sikke en masse fremmedord.

Fra : Fritze

Dato : 03-05-01 18:36

> Jeg har ikke produktet.. jeg syntes bare det lyder skummelt at et admin
> interface kan accesses uden authentication.. uha sikke en masse
fremmedord.

Ah, undskyld, troede det var dig.
Og ja, det var da godt nok lidt af en smøre

Fra : Martin Reinholdt

Dato : 03-05-01 20:25

On Thu, 3 May 2001 19:33:56 +0200, "Bent skohorn" <a@b.c> wrote:

>"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> wrote
>
>Jeg har ikke produktet.. jeg syntes bare det lyder skummelt at et admin
>interface kan accesses uden authentication.. uha sikke en masse fremmedord.

Hejsa. Det er heller ikke der det sjove er
Prøv at lave en telnet til 10.0.0.1 Der skal der et
"fremmedord"..

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Bent skohorn

Dato : 03-05-01 21:07

"Martin Reinholdt" <Reinholdt@a-vip.comNOSPAM>

> Hejsa. Det er heller ikke der det sjove er
> Prøv at lave en telnet til 10.0.0.1 Der skal der et
> [...]

Nu kender jeg som sagt ikke produktet.. så jeg skyder i blinde igen.
Er der en seriel port på?