pris ?
Fra : strid

Dato : 28-04-04 19:39

Jeg er blevet bedt om at fylde huller ud i en slægtsbog der er lavet
for 15 år siden. Jeg har vurderet at det tager vel små 100 timer. Hvad
tager man for sådan et stykke arbejde ?

Astrid

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 19:59

Det kommer selvfølgelig an på hvad du skal ha i timen. Dengang jeg var
håndværker fik vi en sulteløn på 98 kr/t, men i dag tror jeg ikke en
snedker/tømrer kan arbejde under en 2-300. Endnu værre var det imidlertid da
jeg var ansat som langtidsledig: 80 kr/t.

--
Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

Husk at rette min mailadresse til det korrekte @

opdateret hjemmeside: www.baskholm.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-04-04 21:22

Den Wed, 28 Apr 2004 20:38:53 +0200, skrev strid:

>Jeg er blevet bedt om at fylde huller ud i en slægtsbog der er lavet
>for 15 år siden. Jeg har vurderet at det tager vel små 100 timer. Hvad
>tager man for sådan et stykke arbejde ?

Skal du leve af det? Har du tænkt dig at indberette det til
skattevæsenet? Kender du vedkommende, så det delvist er en
vennetjeneste? Fortsæt selv rækken af spørgsmål.

Hvis det i een eller anden grad er en vennetjeneste, synes jeg du skal
sætte prisen til 6 flasker god rødvin.

Hvis det er for vidt fremmede mennesker - og altså at sidestille med
professionelt arbejde - ville jeg allerførst kraftigt overveje, om det
er det hele værd. Hvis du skal have en pris du kan være tjent med, kan
100 sorte i timen vel ikke være urimeligt (for kunden), og 100 kr. i
100 timer er immervæk 10.000 spæn og hvis jeg var "kunde", ville jeg
nok stå af ved den pris.

Kan du ikke få 100 kr. netto, så glem det og afgiv for himlens skyld
ikke en fast pris med forpligtelse til at levere så-og-så-mange
udfyldte huller. Det kommer garanteret til at tage dobbelt så lang tid
som du regner med.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 28-04-04 22:14

"strid" <astrid@strid.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er blevet bedt om at fylde huller ud i en slægtsbog der er lavet
> for 15 år siden. Jeg har vurderet at det tager vel små 100 timer. Hvad
> tager man for sådan et stykke arbejde ?
>

> Astrid

Der sikkert mange "synsvinkler" på dette, men kr. 100 i timen lyder som en
relevant pris, når det tages i betragtning, at der ligger en vis viden bag,
for at finde oplysningerne.

En person, der ikke kender noget til det, ville skulle bruge meget lang tid
på at finde de relevant oplysninger.

--
Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 29-04-04 02:01

300 kroner i timer
kontant
3000 kr forud each month for 10 months

By asking a high price you can find out if they are serious - or not
as a private music teacher I always ask for cash in advance

I am assuming you are expert and will produce good work

expenses extra agreed in advance

if you have to got to germany for example
hotel food travel

exactly as my first job
i rigen som dirigent af Klaksvikar Hornorkestur
fly billet fra england via copenhagen osf

Sjømændshjemmet http://www.klaksvik.fo/

oops GUESTHOUSE KLAKSVÍK
http://www.travel.fo/dansk/OVERNATNING/Guesthouses.asp
I stayed there for 3 months

Hugh W

--

http://www.travel.fo

Fra : Strid

Dato : 29-04-04 10:05

Hejsa

det er er noget familie i Canada.. jeg skal samtidig lave alt i dansk og
Engelsk udgave.. jeg er flydende i engelsk men alligevel :) de har mange
penge men syntes alligevel det er vildt med 10.000 og over.

Astrid

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 29-04-04 10:21

"Strid" <film@strid.dk> skrev i en meddelelse

> det er er noget familie .... de har mange penge ...

Du må gøre op med dig selv om det er familie eller kunder - man kan ikke
sidde mellem to stole )

Er det familie, så må det være interessen der driver værket - er det
(bi)erhverv, så er du jo komtpetent nok til at tage prisen og
slægtsforskning er jo ikke noget man overstår på et par afmålte timer,
så det er naturligvis ikke billigt hvis der skal betales efter ydelse.

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 29-04-04 18:42

> Du må gøre op med dig selv om det er familie eller kunder - man kan ikke
> sidde mellem to stole )

Nææææææ, det har du ret i, bare se hva' de ta'r på LA og RK for at
undersøge lidt!
Intet er gratis.
Flemming Svendsen.

Fra : Kim Melchior

Dato : 01-05-04 05:57

Her i USA og også i Canada ligger prisen for professionel
slægtsforskning mellem 10 og 100 dollars i timen afhængig af hvem du
får til at gøre arbejdet.

Jeg er enig i at det som regel tager længere tid end forventet at lave
et project, og det er de færreste der er klar over hvor meget tid det
tager at lave slægts forskning.

mvh

Kim Melchior