[PHP] Array i 2 dimensioner
Fra : Morten Winther

Dato : 30-04-01 16:56

Hej

Jeg er ved at lave en kalender der skal trække al data fra mySQL. Jeg ville
ungå at kalde databasen 28 til 31 gange pr måned ved at smide data ind i et
array. Men hvordan gøres det optimalt, så det er nemt at hive data ud af
arrayet igen?

Kan jeg fylde et array med 2 dimensioner op ved denne while-lykke?

While (//der er events i denne måned) {
$events[][0] = // dato
$events[][1] = // event_id
$events[][2] = // event_titel
$events[][3] = // start
}

Hvordan henter jeg så de array elementer hvor datoen er f.eks. den 17?

Skal jeg bare loppe alle elementer igennem og bruge en IF..ELSE eller kan
man kalde arrayet på en bestemt måde?

/ morten

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 30-04-01 18:59

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> wrote in
<9ck1r8$gjd$1@news.inet.tele.dk>:

> Kan jeg fylde et array med 2 dimensioner op ved denne while-lykke?

Har du testet det?

> While (//der er events i denne måned) {
> $events[][0] = // dato
> $events[][1] = // event_id
> $events[][2] = // event_titel
> $events[][3] = // start
> }

Ovenstående gør såvidt jeg kan se ikke det ønskede, er det noget i denne
stil du ønsker?

while($events_i_denne_måned==true)
{
   $events[] = array($dato, $event_id, $event_titel, $start);
}

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Morten Winther

Dato : 30-04-01 22:53

"Andreas Kleist Svendsen" <usenetnospam@nau.dk> wrote in message

> Har du testet det?

Nej, jeg vill lige se om der var andre ideer først - doven som man er mandag
aften.

> [...]
>
> while($events_i_denne_måned==true)
> {
> $events[] = array($dato, $event_id, $event_titel, $start);

Ja, den er ikke helt gal.

$sql_ren = "SELECT ..... // snip sql snask
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
$events[] = array($row["id"], $row["ownerid"], $row["dato"],
$row["starttid"], $row["sluttid"], $row["titel"]);
}

Men når jeg så henter ud lopper jeg det hele igennem for hver dato for at se
om det er den rigtige dato. Kan det ungås?

$i = 0;
WHILE ($events[$i]) {

IF ($day_baseformat == $events[$i][2]) {
// print event i kalender
}

$i++;
}

/ morten

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 02-05-01 17:40

<9ckmof$s4s$1@news.inet.tele.dk>:

>Men når jeg så henter ud lopper jeg det hele igennem for hver dato for
>at se om det er den rigtige dato. Kan det ungås?

Jeg har ikke forstået hvad du vil med dit script, så jeg kan ikke svare.