Fischer-slekt
Fra : Nina Stenvall

Dato : 27-04-04 17:15

Jeg lurer på om noen kan hjelpe med flg. Fischer-familie. På mormonernes
side Family Search finnes en "Pedigree Chart" med utgangspunkt i Johan
Thomasen Fischer, født 1682 i København og begravet 28. april 1718 i
Nykøbing, Maribo. Han giftet seg i København 20. juli 1711 med Martha Brinck
(1696-1758/eller 1768??) . Den ser jo veldig grei ut, men jeg har erfart at
ikke alt derifra stemmer!! Den fører Johans slekt på farssiden helt tilbake
til Clement Fischer, født ca. 1555 i Königsberg i Tyskland. Dette kan ikke
stemme iflg. artikkelen til H. Friis-Petersen om Slægten Fischer fra
Silkeborg (Personalhist. Tidsskrift 13 II 1953). Der står det om Christian
Thomsen Fischer i 2. slektledd at han var gift 3 ganger, men at alle
ekteskapene var barnløse!! Han er imidlertid tatt med i oversikten på Family
Search.

Det er Johan og Marthas datter, Johanne Fischer, i hennes ekteskap med
Rasmus Paludan,som fører slekten videre til meg. Jeg er interessert i
Johannes søsken og slekt bakover så langt det lar seg bekrefte.

Vennlig hilsen
Nina Stenvall