Udvandring til USA
Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 13:07

Jeg har haft megen glæde af Statens udvandringsdatabase og Ellis Island ved
udvandring fra Danmark og Sverige.

Men jeg har før set forslag, når udvandringen sker fra Tyskland. Det har
ikke før været aktuelt, men det er det nu!
Kan nogen give mig forslag om udsejling Tyskland?
Karen
Fjern SPAMgitter ved svar direkte.

Fra : mia gerdrup

Dato : 27-04-04 20:42

"Karen Elvers" <elvers (a) pc.dk> wrote in message news:<408e4cf3$0$129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> ikke før været aktuelt, men det er det nu!
> Kan nogen give mig forslag om udsejling Tyskland?

Du kan eks. søge på efternavnet i SurnameNavigator,
www.rat.de/kuijsten/navigator/denmark/index.html

Vælg den tyske afdeling, - det tyske flag.

Den tyske del af surnameNavigator søger også blandt databaser med
udrejse fra Tyske havne, og der er masser af danskere imellem. Men
husk kun at bruge efternavnet i din søgning.

mia gerdrup

Fra : Inger Buchard

Dato : 27-04-04 21:14

"Karen Elvers" <elvers (a) pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke før været aktuelt, men det er det nu!
> Kan nogen give mig forslag om udsejling Tyskland?

Hvis Kuijsten ikke giver pote, kan du søge på Staatsarchiv Hamburg - Link to
your root:
http://fhh1.hamburg.de/fhh/behoerden/staatsarchiv/link_to_your_roots/index.htm

- får du bid, kan du overveje at betale for alle oplysninger; men jeg har i
eet tilfælde oplevet, at der ikke var flere informationer end dem, der er
tilgængelige i databasen. Prisen var vel 10 ? så skaden var ikke stor.

Bremen ligger længere væk - og her kan du ikke selv søge i databasen. Det
koster penge se på Deutsche Auswanderer-Datenbank:
http://www.deutsche-auswanderer-datenbank.de/dadframeset.htm

Desuden er der mulighed for at spørge efter indholdet i nogle af
skibslisterne fra Bremen- se
http://db.genealogy.net/maus/gate/

Hamborg er nok det mest nærliggende.

Inger