Forsikringer
Fra : Carina Graversen

Dato : 30-04-01 17:50

Hejsa ...

Som det nok er gået op for de fleste, er der »Internet træningsweekend« i
bededagsferien. Det er ikke første gang vi arrangerer sådan en
træningsweekend, og de tidligere gange har vi bare sat som krav, at
deltagerne skal have en udvidet hundeansvarsforsikring - meeeen, nu er vi
så (efter et tip fra en af deltagerne) kommet i tvivl, om det nu også er
godt nok ...

Træningsweekenden foregår jo ikke i noget foreningsregi, og vi er ikke helt
klar over om den udvidet hundeansvarsforsikring vil dække evt. skader (som
vi ikke håber der kommer nogen af *SSS*). På den anden side, hvis det ikke
foregår i foreningsregi, så må det vel næsten være privat, og så burde den
almindelige forsikring vel dække - eller ?????

- er der nogle herinde der ved om forsikringen dækker eller ej ???
(skulle måske lige sige, at vi ikke skal træne bidearbejde, men derimod
almindelig lydighed, agility og eftersøgningsarbejde)

- - -
Carina Graversen (INA)
E-mail: ina@hund.dk
Min hund: http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm
Hundetræningsweekend: http://hunde-viden.homepage.dk
Redningshunde: http://www.redningshund.dk
ICQ # 50 67 93 53

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 03-05-01 08:53

carina.graversen@mail.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>vi
>så (efter et tip fra en af deltagerne) kommet i tvivl, om det nu også er

Kunne han eller hun, der har tippet jer, ikke fortælle hvad det skulle
være som forsikringen ikke dækkede.

Der bliver normalt ikke ændret på ansvaret uanset hvad aktivitet man
deltager i. Det er kun et spørgsmål om hvad den enkelte forsikring dækker.

Der burde efter min mening, ikke være problemer med jeres træningsweekend,
men prøv at give eksempler på hvad det skulle kunne ske.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Carina Graversen

Dato : 03-05-01 20:29

Hej Poul Erik.

---[klip]---
Der burde efter min mening, ikke være problemer med jeres træningsweekend,
men prøv at give eksempler på hvad det skulle kunne ske.
---[klip]---

- slagsmål, så den ene eller begge hunde må til dyrlæge.
- en hund bider et menneske.
- en hund springer op, og ødelægger en jakke/bukser.

Eller andre ulykker der kunne ske, når mange mennesker og hunde er samlet en
hel weekend. Selvfølgelig regner vi ikke med at der sker ulykker, hvilket
der heller aldrig er sket før - men selv en ellers venlig og omgængelig
hund kan jo komme til at lave ulykker ....

Hilsen
Carina

- - -

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 04-05-01 07:23

carina.graversen@mail.dk,Ny-Internet writes:
>- slagsmål, så den ene eller begge hunde må til dyrlæge.

Her er kan der være tvivl. Hvis fx det er den angribende hund der får
skader, er det ikke sikkert modpartens forsikring vil betale, men normalt
vil dyrlægeregningerne blive betalt af den almindelige forsikring

>- en hund bider et menneske.
>- en hund springer op, og ødelægger en jakke/bukser.

Her er der ingen tvivl. Den almindelig hundeforsikring dækker

Hilsen
Poul Erik Rise