Biologisk familie?
Fra : Margrete Johansen

Dato : 16-04-04 08:38

Hej gruppe.

Jeg håber, at dette er det rigtige sted at spørge (ellers vil jeg
blive glad for at få at vide, hvor....). Jeg har muligvis fundet mine
biologiske søskende på fars side. Der skulle være nogle efterladte
papirer der peger i den retning. Men nu vil jeg gerne vide:

Hvordan får vi verificeret slægtsskabet?
Hvis det er noget med DNA, hvordan gør man så og hvad koster det
eventuelt?

Håber at få svar her.

På forhånd tak.

Margrete Johansen

Fra : aafe

Dato : 16-04-04 09:55

On 16 Apr 2004 00:38:05 -0700, (Margrete Johansen) wrote:

>Hvordan får vi verificeret slægtsskabet?
>Hvis det er noget med DNA, hvordan gør man så og hvad koster det
>eventuelt?

http://www.familytreedna.com/

http://www.cyndislist.com/dna.htm#Genograms

http://www.dnatest.dk/

Men - såvidt jeg ved - er denne form for slægtsforskning ikke særlig
udbredt her i Danmark.

mvh
Arne

Fra : Claus Sørensen

Dato : 18-04-04 18:56

Der må foreligge kirkebogsoplysninger - og/eller dokumenter i f.eks.
faderskabssager - der kan påvise slægtsskabet.

mvh
Claus Sørensen