Rettelse det er en Win Family fil
Fra : Bodil Thomasberg og ~

Dato : 13-04-04 20:56

Hvordan konvertere jeg en Win Family fil " xxxxx.ge6 " til en GedCom fil ?
Da jeg skal bruge den i Brothers Keeper 6.1.

--
Venlig hilsen / Best regards

Niels H Nielsen
3450 Allerød

nielshnielsen@tdcadsl.dk

Denne mail er virusscanned med Norton Antivirus

Fra : support@bk6.dk

Dato : 13-04-04 22:10

"Bodil Thomasberg og Niels H Nielsen" <slaegtxfjernx@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:407c45dc$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvordan konvertere jeg en Win Family fil " xxxxx.ge6 " til en GedCom fil ?
> Da jeg skal bruge den i Brothers Keeper 6.1.
>
> --

Kender ikke dette format - har du prøvet at omdøbe filen til en *.GED ???
Og efterfølgende forsøge at indlæse denne - anbefales at det gøres det til
en tom database.
Om ikke andet hav en brugbar sikkerhedskopi af din nuværende database.

Med venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen - webmaster www.gedcom-nordic.org
www.brotherskeeper.dk - support@brotherskeeper.dk

Fra : Arne Christiansen

Dato : 13-04-04 22:24

On Tue, 13 Apr 2004 21:56:06 +0200, "Bodil Thomasberg og Niels H Nielsen"
<slaegtxfjernx@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvordan konvertere jeg en Win Family fil " xxxxx.ge6 " til en GedCom fil ?
>Da jeg skal bruge den i Brothers Keeper 6.1.
Du skal bruge programmet Winfam. Hvis du ikke selv har det så send filen til mig
med en mail og jeg skal fluks lave en GEDcom fil heraf.

Med venlig hilsen

Arne Christiansen
Langelinie 34 C
5230 Odense M
Tlf.: 6613 3134

Jeg forsker bl.a. i navne Gommesen og Meyer
Homepage : http//ejlby.dk

Fra : Anker Eriksen

Dato : 14-04-04 16:01

Hent programmet WinFam på nettet (som ikke reg.bruger kan du ikke printe
udskrifter m.m.- ellers kan du bruge programmet - jeg vil også anbefale at
hente senest zip fil) - indlæs din ged fil - eksporterer den til en af dig
valgt mappe - importerer den derefter i BK.

mvh
Anker

Fra : ts

Dato : 14-04-04 23:05

Du skal være opmærksom på at Win Family og Brothers Keeper i nogle tilfælde
ikke bruger de samme Gedcom tags, så måske vil nogle data ikke komme med
over under de rigtige betegnelser eller komme som fejl uder overførelsen til
BK 6.1

med venlig hilsen

Tom Stryhn

"Bodil Thomasberg og Niels H Nielsen" <slaegtxfjernx@tdcadsl.dk> wrote in
message news:407c45dc$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 14-04-04 23:25

On Thu, 15 Apr 2004 00:04:43 +0200, "ts" <tom.stryhn@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>over under de rigtige betegnelser eller komme som fejl uder overførelsen til

hvis WinFam bruker standard gedcom 5.5 så burde det ikke være store
problemet

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Arne Christiansen

Dato : 18-04-04 15:14

On Thu, 15 Apr 2004 00:25:05 +0200, Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.noAWAY>
wrote:

>On Thu, 15 Apr 2004 00:04:43 +0200, "ts" <tom.stryhn@tele2adsl.dk>
>wrote:
>

>hvis WinFam bruker standard gedcom 5.5 så burde det ikke være store
>problemet

Så vidt jeg har kunnet finde ud af anvender Winfam ikke altid standard GEDCOM
tags. Hvad værre er er at Winfam i vid udstrækning anvender lovlige, men
uhensigtsmæssige, lokale tags, og disse kommer ikke umiddelbart med i overførslen.
De mest almindelige af disse Winfam-felter der ikke er standardiserede er Fælles
noter og private noter under såvel person som familie. Ligeledes er der nogle af
de valgfri feltdefinitioner der ikke generer standard GEDCOM kode.
Derfor:
   Åbn Winfamfilen i Winfam.
   Flyt alle private og fælles noter til til feltet offentlig note
   Kontroller anvendelsen af de valgfri felter i Winfam, Se under Filer -
Eksporter og se hvorledes eksporten er indstillet.

Jeg har skrevet lidt mere om hvorledes eksporten mellem Winfam og BK går på
nedennævnte side:
http://www.ejlby.dk/genealogy/Gedcom/ud_winfam_ind_BK.htm