Måske OT
Fra : Claus Harkjær

Dato : 11-04-04 21:41

Jeg har lagt et billede på dk.binaer.historie under titlen : Skjold?
Det er et ca. 5 cm højt sølvskjold med bogstaverne EL indgraveret. EL kan
meget vel være min kones morfars initialer (Emil Larsen).
Er der mon nogen, som kan komme med et forslag til, hvad skjoldet kan være.
Det har 3 små huller (til påsyning/-sømning).

--
Venlig hilsen

Claus Harkjær
Kongens Lyngby

*** fjern NOSPAM fra mailadressen ***

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-04-04 22:08

"Claus Harkjær" <clausNOSPAM@harkjaer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være.
> Det har 3 små huller (til påsyning/-sømning).

Det er et mærke til at sy indeni tøj, især overtøj,
så man nemt kan finde sin egen frakke i en garderobe.
Min mor havde sådan et mærke.

Mvh.Bodil.

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 11-04-04 23:23

Hej Gruppe
Ja det er rigtigt det hedder faktisk et Frakkemærke.
Jeg har faktisk et nøjagtig magen til med initialerne HLG.
HLG står for Henry Lind Gjermandsen og det er min far, han fik det til sin
konfirmation. Min far er født i 1916. Og det var dengang en normal
konfirmationsgave.
Så det med initialerne er faktisk rigtig, og hvis din morfar er fra prioden
omkring første verdenskrig så har det formentlig også været en
konfirmationsgave.
Stilen er som du nok kan se fra omkring 1930 så det passer nok det hele.

Niels Gjermandsen

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4079b392$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Valdemar Lund

Dato : 12-04-04 08:21

"Niels Gjermandsen" <nlg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> konfirmationsgave.

>For nu at være vanskelig så hedder det altså et frakkeskjold, min søster
gav mig en i julegave sidst i 40erne.

Mvh. Valdemar Lund.

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 13-04-04 01:02

Claus Harkjær <clausNOSPAM@harkjaer.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:P3iec.2171$aF3.2009@news.get2net.dk...
> [...]
være.
> Det har 3 små huller (til påsyning/-sømning).

Hej!
Det er et frakkeskilt/skjold/mærke/emblem... Jeg har, mest for sjov, faktisk
ét ganske magen til i min frakke - jeg deler nemlig initialer (og navn) med
min oldefar (f. 1877) som jeg har arvet det efter.

mvh. Jens Møller Jensen
Toftlund