Hvem var Købmand, Hose- og klædekræmmer Si~
Fra : Svenn Trønning

Dato : 08-04-04 09:36

Hej NG.

"Kirkebogen for Skt. Olaf Kirke i Helsingør oplyser, at ungkarl Hans Wilhelm
Buchholtz 32 år, købmand d.26/2 1841 blev viet til jomfru Henriette Gustaf
Fell, 20 år gammel. Vielsen fandt sted hjemme efter kongelig bevilling af
20.d.m.
Forlovere var købmand Simon Unna og Gordon Norrie.

Hans Wilhelm Buchholtz var skibsmægler og købmand i Helsingør - kompagni med
konsul Simon Unna."

Mit spørgsmål er: Hvem var Simon Unna konsul for?
og hvor kan man finde de fremmede konsuler og se hvornår og hvor længe de
var konsuler?

Svenn Chr. Trønning
e-mailadressen må tilføjes [sct] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 08-04-04 15:11

> Mit spørgsmål er: Hvem var Simon Unna konsul for?
> Svenn Chr. Trønning
> e-mailadressen må tilføjes [sct] ved direkte svar for at passere
spamcheck.
________
Bare et gæt:
Familien var jo af jødisk oprindelse, og sønnen Johan Arnold Unna, står som
Syrisk vicekonsul i FT 1855, så mon ikke han har været faderens substitut
når han var ude at købe sherry?
Flemming.

Fra : Svenn Trønning

Dato : 08-04-04 21:47

"Flemming Svendsen" <zeus2FJERN@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når han var ude at købe sherry?
> Flemming.
>
> Svar - Så var han på gæstevisit da han døde 13 nov 1852

Svenn Chr. Trønning

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 09-04-04 08:36

> Svar - Så var han på gæstevisit da han døde 13 nov 1852
>
> Svenn Chr. Trønning
________
Kan det tænkes han havde været vicekonsul _inden_ faderen døde??
Flemming.

Fra : Svenn Trønning

Dato : 09-04-04 09:22

> ________
> Kan det tænkes han havde været vicekonsul _inden_ faderen døde??
> Flemming.

__________

Det ved jeg ikke. Hans broder August Unna død 6. april 1885 på Hana, Maui,
Hawaii var blevet dansk konsul på Hawaii i 1876.

Det er derfor jeg godt kunne tænke mig at finde ud af hvornår familien blev
Konsuler og hvorlænge. Jeg skriver med efterkommerne på Hawaii og Australien
og de spørger om hvornår Simon Unna blev konsul og for vilken land.

Svenn Chr. Trønning

Fra : Steen Thomsen

Dato : 20-04-04 00:01

"Svenn Trønning" wrote:
> [...]
> Konsuler og hvorlænge. Jeg skriver med efterkommerne på Hawaii og Australien
> og de spørger om hvornår Simon Unna blev konsul og for vilken land.

Det står i Hof- og Statskalenderen for hvert år - men det betyder at du
skal slå op i en del årgange for at finde ud af 'fra hvornår' og 'til
hvornår'. Hof og Stat står fremme på RAs læsesal

--

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/