Hjælp til tydning
Fra : Hans Grue

Dato : 07-04-04 14:05

www.arkivalieronline.dk har jeg i Nakskov kirkebog fundet en af anerne
konfirmeret.

Peder Hansen er født i Branderslev sogn på Lolland 1812 som søn af Hans
Rasmussen og Karen Hansdatter. Desværre findes der mange med navnet Hans
Rasmussen på dette tidspunkt og de kan være vanskelige at udskille fra
hverandre
Ved Peder Hansens konfirmation i Nakskov i 1826 har faderen fået et tilnavn,
som måske kan være en hjælp. Desværre kan jeg ikke tyde det.

Jeg har lagt Tiff-billedet ind på min hjemmeside
http://www.grue.jellingnet.dk/Efterlysninger/efterlysninger.htm. Klik på
linket til Tiffbilledet.
Kan nogen tyde faderens tilnavn ? Peder Hansen står som nr. 6 i venstre
side.

Venlig hilsen og Go´påske

Hans Grue
Jelling

Fra : allan ringsborg mads~

Dato : 07-04-04 19:06

ja, jeg er jo ikke ekspert

men jeg læser "i Nakskov" ?
ka' det være rigtigt ?

mvh allan

Fra : Lennart Frederiksen

Dato : 07-04-04 20:15

"allan ringsborg madsen" <ringsborg@SLETmadsen.dk> skrev i en meddelelse
> ja, jeg er jo ikke ekspert
>
> men jeg læser "i Nakskov" ?
> ka' det være rigtigt ?

Det er linien neden under Hans Rasmussen
hvor der står noget i retningen af Kierkreng?? i Nakskov

mvh Lennart

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 07-04-04 20:53

Scripsit allan ringsborg madsen:

> men jeg læser "i Nakskov" ?
> ka' det være rigtigt ?

Det er nok det lige før, som er det mest interessante.

Begyndelsesbogstavet tror jeg er K (det bruges en del i næstsidste
kolonne i et ord jeg tror er Kundskaber).

Jeg læser Ku???ing

Jeg tror ikke det er et stednavn, eneste kandidat på de kanter er
Krukholm, og det tror jeg ikke der står.

Lars Erik Bryld

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 07-04-04 20:34

Ja for mig ser det bare ud til at han er kurvemag. (er) i Nakskov

--
M. v, h.
H.C.

Fra : Lennart Frederiksen

Dato : 07-04-04 23:54

"H.C. Nielsen" <hchr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ja for mig ser det bare ud til at han er kurvemag. (er) i Nakskov

Det er ikke så ringe en løsning på gåden
mvh. Lennart