Skifteprotokol
Fra : Hans Karpinski

Dato : 04-04-04 12:56

Dette er et uddrag af en skifteprotekol, jeg vil gerne have følgende oplyst.
Er første person den afdøde, hvad står henholdsvis E, LV, A, for.

Niels Jørgensen Kattrup, præst i Ring og Føvling. 14.3.1692, fol.5.
E: Maren Jørgensdatter. LV: Jørgen Nielsen. A: Niels Nielsen Bang, præst i
Nim [og Underup].

På forhånd tak

Hans Karpinski

Fra : Bente Poulsen

Dato : 04-04-04 13:19

Opdagede at jeg har fået sendt dig en privat mail med svar, det må du
undskylde.
Igen
Jeg tror at
E står for Enke
LV for lavværge
Men har ikke lige noget bud på hvad A står for, måske Arving ?
mvh
Bente Poulsen

Fra : allan ringsborg mads~

Dato : 04-04-04 13:53

hej hans

E står for enke(n)
LV står for enkens lavværge
A kan jeg ikke lige komme på hvad det står for, så en anden forhåbentlig

mvh allan

Fra : Erik Brejl

Dato : 04-04-04 14:29

Hvis du går ind på min hjemmeside på linket
http://www.brejl.dk/gejstlig.htm
står forklaringen allerførst som samlet forord til alle de gejstlige skifter
jeg har.

Hilsen
Erik Brejl