Datoproblemer !
Fra : Palle Aase

Dato : 01-04-04 15:44

jeg har problemer med "dom Judica" - 1764.

"dage" har foreslået "Judica domini nocentes" -> mandag efter Palmesøndag -
16. april

men jeg læser "Dom" som søndag, og ledte lidt videre, - og fandt :

Judica me (domine) deus et discerne causam ==> søndag den 8. april

er der er mening om "Dom Judica" ??

hilsen palle

Fra : Knud Vejlgaard

Dato : 01-04-04 17:03

Hej Palle

Dom Judica er 5. søndag i fasten og 1764 er d. 5. februar

Med venlig hilsen Knud Vejlgaard

Fra : Heino Rost-Nielsen

Dato : 01-04-04 18:17

Hej Knud

Jeg er ikke enig med dig hvad angår d. 5 februar.

I året 1764 er denne dato efter min opfattelse den 5 Søndag efter Hellig 3
Konger.

Med venlig hilsen

Heino Rost-Nielsen

Fra : Heino Rost-Nielsen

Dato : 01-04-04 17:05

Hej Palle

Dom Judica må være Domini Judica som er 5te Søndag i Fasten

I 1764 er denne dag 8. april

Med venlig hilsen

heino Rost-Nielsen

Fra : Palle Aase