hämta pdf-filer
Fra : Mats Strand

Dato : 30-04-01 16:24

HJÄLP
Hur gör jag så att mina besökare kan hämta hem pdf-filer från min hemsida.
Sidan görs i frontpage 2000

/ Mats

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 30-04-01 16:34

Mats Strand wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hur gör jag så att mina besökare kan hämta hem pdf-filer
> från min hemsida.

Du linker blot til filerne på sædvanlig måde:

Brugeren kan så åbne filen og gemme den, eller højreklikke og vælge "save
target as...".

Hvis brugeren SKAL downloade filen er du nødt til at zippe den. Det er altså
ikke muligt at undgå at pdf-filer åbnes når brugeren har Adobe Acrobat Reader
installeret.[*]

Mvh
Jonas

* Note: Der findes en metode, men den er temmelig kompliceret, og kræver at
du har kendskab til serverside teknologier, m.v..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-05-01 00:26

Mon, 30 Apr 2001 15:33:40 +0000 (UTC), skrev Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk>:

>* Note: Der findes en metode, men den er temmelig kompliceret, og kræver at
>du har kendskab til serverside teknologier, m.v..

Eller for Windows i filtyper, sætte et flueben ved »bekræft åbning
efter overførsel«, men det kan man jo ikke lige rende rundt og gøre på
de besøgendes maskiner.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.