Fra : Steffen Redder

Dato : 27-03-04 16:46

Fra: "Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk>
Emne: Re: SDH-mikrofilmene
Dato: 20. marts 2004 08:03

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
news:ok8xxkrfbbl7.dlg@lebryld.fqdn...

> http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=210458

> http://www.kristeligt-dagblad.dk/leder
>
> Pudsigt valgt tidspunkt at køre aviskampagne imod de gamle mormonfilm.

Nej, det er da det helt rigtige tidspunkt!

Det er da fordi, vi er næsten færdige med at bygge templet
på Priorvej 2, Frederiksberg.

Der er Åbent Hus i perioden 29.4-15.5, hvis nogen af
jer skulle have lyst til at komme indenfor og kigge på
de meget smukke lokaliteter. (der er lukket om søndagene).

Mvh.Bodil.
Hej Bodil og alle dere andre
Det er altså ikke Priorvej 2 men 12 templet ligger på
Venlig hilsen
Anne lise

Fra : Gert Krabsen

Dato : 27-03-04 18:02

Sat, 27 Mar 2004 16:46:18 +0100, Steffen Redder <redder@vapnet.dk> skrev:

> [...]
> jer skulle have lyst til at komme indenfor og kigge på
> de meget smukke lokaliteter. (der er lukket om søndagene).

En anelse på kanten af genealogi, men alligevel:

Det er da nyt, at Templer er tilgængelige for ikke-medlemmer? Jeg fik i alt
fald for få år siden et sted i Alberta (Canada) at vide, at der er en
graduering, noget i retning af:

Mødelokaler - åbne
Templer - kun for medlemmer.

Men nu var det også en nordmand, immigreret for mange år siden, så jeg kan
naturligvis have sprogforbistret det..

mvfh

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-03-04 21:47

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newsr5i5mccg0p03yo@news.sunsite.auc.dk...

> [...]
> Templer - kun for medlemmer.
>
> Men nu var det også en nordmand, immigreret for mange år siden, så jeg kan

Templet er kun åbent for ikke-medlemmer i en tre ugers periode,
fra d. 29.4- 15.5, bortset fra søndagene.
Herefter bliver det gjort fuldstændigt rent efter de formodentlig
mange tusinde gæster, og søndagen derefter bliver det så
endeligt indviet - og vil derefter kun være tilgængeligt for
medlemmer. Til gengæld inviterer vi alle til at blive medlemmer.
))

Mvh.Bodil.

Fra : Kim Melchior

Dato : 28-03-04 03:02

Gert Krabsen <news@fjernkrabsenfjernes.dk> wrote in message news:<opr5i5mccg0p03yo@news.sunsite.auc.dk>...
> [...]
> Templer - kun for medlemmer.
>
> Men nu var det også en nordmand, immigreret for mange år siden, så jeg kan

Hej Gert,

De oplysninger du fik fra nordmanden i Alberta, var faa saa vidt
rigtige.

De eneste der kan faa adgang til et mormon tempel er medlemmer af
mormon kirken.

Men du har nok ogsaa hort det sagt at der er ingen regel uden
undtagelse, og i denne forbindelse saa er undtagelsen, at der er der
adgant for ikke-mormoner til templet i Kobenhavn de dage hvor der er
aabent hus for dedikationen af templet. Efter templet er blevet
dedikeret, saa vil der kun vaere adgang for mormoner.

mvh

Kim Melchior

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-03-04 21:45

"Steffen Redder" <redder@vapnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh.Bodil.
> Hej Bodil og alle dere andre
> Det er altså ikke Priorvej 2 men 12 templet ligger på

Kære Anne Lise.

Du har da fuldstændigt ret!
Adressen er faktisk Priorvej 12, Frederiksberg.
Men den er nu heller ikke til at tage fejl af,
når man ser bygningen.

Mvh.Bodil.