Søges: Karl Bertel Jensen i Thisted Amt
Fra : aafe

Dato : 26-03-04 15:12

Den 6'te november 1878, nedkom ugifte Karen Pedersen fra Hillerslev
Sogn i Thisted Amt med en pige, der var resultatet af, at Karen 10
måneder tidligere havde tjent så langt væk som i Bedsted i Thisted
Amt, og der havde gjort en Karl Bertel Jensens bekendtskab. Hvis nogen
skulle "kende" bemeldte herre, vil jeg være glad for at høre fra
vedkommende, idet jeg nemlig ikke selv kan finde ham ved søgning i
Hillerslev og Bedsted sogne.

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 26-03-04 16:08

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle "kende" bemeldte herre, vil jeg være glad for at høre fra
> vedkommende, idet jeg nemlig ikke selv kan finde ham ved søgning i

Iflg. www.familyserch.org hedder faderen Berthel Jensen og pigen skulle være
døbt i Bedsted den 2. dec. 1878

Samme kilde kender kun en enkelt Berthel Jensen af nogenlunde samme alder -
født i Rhonhede, Vestervig 6. dec. 1848

KJ

Fra : aafe

Dato : 26-03-04 17:10

On Fri, 26 Mar 2004 16:07:55 +0100, "Kjeld Jakobsen" wrote:

>Iflg. www.familyserch.org hedder faderen Berthel Jensen og pigen skulle være
>døbt i Bedsted den 2. dec. 1878

Jeg har ikke ledt efter fødslen på FamilySearch, idet jeg har den fra
Hillerslev Kirkebog med flg. ordlyd:

Hillerslev Kirkebog 1878 Fødte Quindekiøn
Født 6'te November Marie Pedersen, døbt hjemme 2 December i Kirke 15
Juni 1879,
Forældre: Ugifte Karen Pedersen, 30 Aar gl. i Hillerslev. Som
Barnefader udlagdes Karl Bertel Jensen.
Vidner: Pige Ane Margrete Sørensen Karstorp i Hillerslev, Marie
Jensen, og Huusmd. Jens Kristensen Vestergaard i Kjeldstrup. Moderen
tjente 10 maaneder før sin nedkomst i Bedsted.

>Samme kilde kender kun en enkelt Berthel Jensen af nogenlunde samme alder -
>født i Rhonhede, Vestervig 6. dec. 1848

Til gengæld har jeg forgæves ledt efter ham på FamilySearch, men er
nok blevet snydt af "Karl", der måske snarere er mandens stilling end
hans navn.

Tak for hjælpen - Vestervig må jo siges at være en nærliggende
mulighed i forhold til Bedsted. Det må jeg kigge nærmere på: Jeg
bukker og takker!

med venlig hilsen

Arne