Jordemoder Uddannelsen
Fra : Søren Bay Kastrup

Dato : 24-03-04 13:53

Findes der nogle registre som fortæller hvilke personer der blev uddannet
til jordemoder og hvornår.
Det er tidsrummet 1890 til 1905 det drejer sig om.

mvh

Søren Bay Kastrup
sbkastrup@mail.dk

Fra : LLn

Dato : 24-03-04 19:20

Bogen Danmarks Jordemødre af 1935 skulle opfylde dit ønske.

Mvh. Linda

Fra : support@bk6.dk

Dato : 24-03-04 19:27

"LLn" <linda@mcart.dk> skrev i en meddelelse
> Bogen Danmarks Jordemødre af 1935 skulle opfylde dit ønske.

Findes bl.a. på Erhvervsarkivet, Århus

Med venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk -
support@brotherskeeper.dk

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 24-03-04 22:06

Bogen kan let skaffes til dit lokale bibliotek via www.bibliotek.dk - jeg
har haft den hjemme. Forfatteren er W. Nellemose. Bogen indeholder bl.a.
biografier over alle aktive og forhenværende jordemødre pr. 1935. Se f.eks.
denne (min mormor
http://hjem.get2net.dk/jensmjensen/family/diverse%20dokumentation/biografi_a
nna_moell.htm

Mvh. Jens Møller Jensen
Toftlund

LLn <linda@mcart.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4061d174$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Show The Andersens

Dato : 24-03-04 22:02

Der findes dels bogen Danmarks jordmødre af W Nellermose. Dels findes der
ifg en NG oplysning i 2001 en gl 1700tals jordemoder protokol angående
jordemødre uddannede på Rigshospitalet. Jordmødre har faktisk flere gange
været diskutetret i NG (søg i en NGsøgemaskine). Endelig findes
http://www.thistedmuseum.dk/ kopier af artikler fra Historisk Årbog for
Thy og V. Han Herred 1906-2002. Deriblandt: Gregersen, Knud: Jordemødre i
Thy.

--
For at undgå spam bedes du ved direkte svar skrive til:
Afsenderens tre forbogstaver @bear.dk

Fra : Søren Bay Kastrup

Dato : 24-03-04 23:56

Tusind tak for de hurtige svar jeg vil bestille bogen hjem.

mvh

Søren Bay Kastrup