Albøge roderi
Fra : aafe

Dato : 20-03-04 06:04

På arkivalieronline Kirkebøger Lyngby-Albøge 1758-1791:

På opslag 58 afsluttes 1771
På opslag 59 ses de sidste otte poster i 1783
Det ser altså ud til, at 1772-1783 mangler, hvilket vist af adepterne
kaldes en lakune, men jeg ved positivt, at der ikke er en sådan lakune
i sognenes microfiches, idet jeg tidligere har afskrevet en fødsel i
1775.
på opslag 97 afsluttes 1791
og opslag 98-163, ligner noget i retning af en liber daticus.

Jeg har møjsommeligt kontrolleret, om det manglende skulle have sneget
sig over på Lyngby-Albøge 1716-1791, men dette viste sig ikke at være
tilfældet.

mvh
Arne

Fra : Hugh Watkins

Dato : 20-03-04 10:49

"aafe" <intet@svar.dk> wrote in message news:lcjn50hhgsojric68dqbhohn57aje9o1uv@4ax.com...
> [...]
>
> Jeg har møjsommeligt kontrolleret, om det manglende skulle have sneget
> sig over på Lyngby-Albøge 1716-1791, men dette viste sig ikke at være

if you care to scan it or transcribe it
we have unlimited free webspace for Danish stuff
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/index.html

think positiive

more volunteers needed
new yesterday by a volunteer THANKS !
FT 1787, Odense, Bjerge, Kølstrup
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/amt/odense/bjerge/koelstrup/ft-1787/index.html

who was kind enough to say my transcription of the navnregister saved her years of searching

>>> from lokalarkiv
Kulturhistorisk Museum Randers og arkiv
Randers Census Folketælling master index FT-1860 and names http://www.rootsweb.com/~dnkcen/randers/ft-1860/xx.html
come on folks lets help each other
Ancestry Message Boards > Topics > Census > Denmark > General
http://boards.ancestry.com/mbexec/board/an/topics.census.denmark.general/

Boards > Localities > Scandinavian and Baltic States > Denmark
http://boards.ancestry.com/mbexec/board/an/localities.scan-balt.denmark

Boards > Localities > Scandinavian and Baltic States > Denmark > Countie
http://boards.ancestry.com/mbexec/board/an/localities.scan-balt.denmark.counties

efternavn
http://boards.ancestry.com/mbexec/board/an/surnames/A

http://boards.ancestry.com/mbexec/board/an/surnames.jensen

udskift "jensen" med "deres efternavn"

mulighed for cousin og fætter i udland

ø = o

gerne svar på dansk

Hugth W

--

http://hughw36.blogspot.com/

Welsh genealogy - Merionethshire
http://www.rootsweb.com/~wlsmer/index.html
http://boards.ancestry.com/mbexec/board/an/localities.britisles.wales.mer.general

begin 666 p.dat
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Steen Thomsen

Dato : 25-03-04 20:58

> [...]
> Det ser altså ud til, at 1772-1783 mangler, hvilket vist af adepterne
> kaldes en lakune, men jeg ved positivt, at der ikke er en sådan lakune

Hvis du rapporterer det til LAV, retter de det sikkert.

Jeg fandt en lakune på mikrokortene for Grenå, og rapporterede den.
Den havde de allerede rettet, og de sendte fluks et rettet kort.

--

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/
Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
Tlf: +45 3880 0202 steenthomsen@danbbs.dk

Fra : aafe

Dato : 26-03-04 07:06

On Thu, 25 Mar 2004 20:58:03 +0100, Steen Thomsen wrote:

>Hvis du rapporterer det til LAV, retter de det sikkert.

Ja, jeg rapporterede det til arkivalieronline, men syntes så også det
var relevant at gøre opmærksom på det her i gruppen: Fordi jeg måske
dermed kan spare andre for besværlige søgninger efter den manglende
periode, i den tid der hengår, inden arkivalieronline når at få
problemet rettet.

med venlig hilsen

Arne