Nordlige Stjernehimmel
Fra : Christian

Dato : 14-04-04 18:06

Hejsa alle

Jeg ved ikke rigtigt hvilken gruppe jeg skal spørge i så jeg starter med
disse tre.

Har i et billede af den nordlige stjerne himmel med karlsvognen.

Jeg skal kunne se de fleste "store" stjerner da jeg skal lave en
stjernehimmel med fiberlys.

Christian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-04 18:31

Christian skrev:

>Jeg ved ikke rigtigt hvilken gruppe jeg skal spørge i så jeg starter med
>disse tre.

Dk.teknik.el?

>Har i et billede af den nordlige stjerne himmel med karlsvognen.

Om ikke andet kan du hente et sharewareprogram der kan tegne
stjernehimmelen. Det er faktisk et ret godt astronomiprogram:

http://astro4.ast.vill.edu/skyglobe.htm

--
Bertel

Fra : Christian

Dato : 14-04-04 18:38

> Dk.teknik.el?

hehe det er en stjerne himmel af fiberlys jeg skal lave ! *GG* så derfor
dk.teknik.el

Fra : J. Jensen

Dato : 14-04-04 18:34

"Christian" <christianpoulsen86@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har i et billede af den nordlige stjerne himmel med karlsvognen.
>
> Jeg skal kunne se de fleste "store" stjerner da jeg skal lave en

Svar : Hvorfor downloader du ikke et Free Ware Astronomiprogram,
Jeg har selv 2 stk. " Adastra og Instant Sun " , det er nogle år siden
jeg fik dem , men hvis de ikke findes , må der vel være kommet andre til.
Med sådan et program kan du vælge en dato hvor stjernerne stå som du vil
have det.
( Stjerner og planeter flytter sig jo )

J.J.

Hvis alt mislykkedes , kan sende dig " Adastra " som vedhæftet fil , med
forklaring på
hvordan du bruger det.

Fra : Niels Kjærgaard

Dato : 01-05-04 11:43

Hej Christian
Prøv at besøge rundetårns hjemmeside om astronomi.
http://www.rundetaarn.dk/dansk/observatorium/stjernebilleder/indhold.htm
Her er der stjernebilleder

Mvh Niels

Fra : J. Jensen

Dato : 01-05-04 13:30

> [...]
>
> Har i et billede af den nordlige stjerne himmel med karlsvognen.
>
> Jeg skal kunne se de fleste "store" stjerner da jeg skal lave en

Svar : I " Alt om Data´s " majnummer er der 2 Astronomiprogrammer , begge er
Freeware.