Datakabel til Ericsson T39 og bordlader CD~
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-04-04 18:53

Hejsa..

Efter lidt boksen frem og tilbare med bluetooth, må jeg sige at
jeg ikke er synderligt imponeret. Der er muligvis bare tale om et
driverproblem, men den software der matcher min bluetooth-dongle
æder memory så det batter og frigiver den ikke igen efter brug.
Konklussionen er blevet at jeg er begyndt at kigge efter et
passende kabel i stedet.

Jeg har en Ericsson CDT-10 bordlader og bag på den er der to
tilslutninger, en til det lille stik fra transformatoren og en der
passer til et datakabel. Faktisk er stikket bag på CDT-10'eren
identisk med det i bunden af telefonen.. Det fede ville være et
datakabel der kan plugges i CDT-10'eren, således at jeg blot skal
sætte telefonen i laderen for at få forbindelse til computeren.

Jeg har kigget på
<http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp4_1_1&zone=pp&lm=pp4_1&pid=9677>,
men jeg er lidt i tvivl om stikket fra transformatoren kan
tilsluttes bagsiden af DRS-11 stikket eller hvad?

Det jeg gerne vil kunne med kablet er at synkronisere kalender,
telefonnumre og den slags med min computer. Jeg har ikke brug for
at kunne låse SIM koder op og den slags, men som den
nysgerrigpeter jeg er, er det selvfølgelig ikke nogen hindring
hvis kablet kan bruges til "sjove ting" også..

Nogen der har en mening om tingene, måske et bud på et kabel der
er bedre til formålet? Jeg modtager også gerne et link til hvor
den slags kabler kan købes..

På forhånd tak..

--
Hygge..
Thomas

Fra : JMo.

Dato : 25-04-04 21:51

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> 1_1&zone=pp&lm=pp4_1&pid=9677>, men jeg er lidt i tvivl om stikket fra
> transformatoren kan tilsluttes bagsiden af DRS-11 stikket eller hvad?

Det kan det.

Men svjh. sidder stikket på /undersiden/ af CDT-10, og ikke bagpå? (ligesom
på CDS-11)

På CDS-11 er det i al fald noget kluntet at have et DCU-11/DRS-11 i
samtidig med ladestik - det fylder så meget at ledningen er nødt til at
stikke ud til siden, og det står og rokker en smule...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-04-04 14:03

"JMo." wrote:

> Det kan det.

Herligt..

> Men svjh. sidder stikket på /undersiden/ af CDT-10, og ikke bagpå? (ligesom
> på CDS-11)

Jeg har allerede en CDT-10 og stikket sidder i måsen på den, ikke
under..

> På CDS-11 er det i al fald noget kluntet at have et DCU-11/DRS-11 i
> samtidig med ladestik - det fylder så meget at ledningen er nødt til at
> stikke ud til siden, og det står og rokker en smule...

Det bliver ikke noget problem med min lader.. Hvad kan et DCU-11
som et DRS-11 ikke kan?

--
Hygge..
Thomas

Fra : JMo.

Dato : 26-04-04 18:20

Thomas Strandtoft wrote:

> Jeg har allerede en CDT-10 og stikket sidder i måsen på den, ikke
> under..

Det var da rart - så tænkte de sig da lidt om dengang

> Det bliver ikke noget problem med min lader.. Hvad kan et DCU-11
> som et DRS-11 ikke kan?

DCU'ere er USB-kabler, DRS'ere er seriel (RS232).