Vedr. Nokia 6100 og Win XP over infrarød..~
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 22-04-04 18:55

Nogen der har den koblet på deres laptop via infrarød på en Windows XP?

Hvilken mode står den infrarøde port til?

Min telefon connecter dælme ikke....

--
Husk at fjerne "FJERN" fra min mail adresse.

Fra : Stoffer

Dato : 22-04-04 19:18

"Kasper Pedersen" <info@"FJERN"specdep.dk> wrote in message
> Nogen der har den koblet på deres laptop via infrarød på en Windows XP?
>
> Hvilken mode står den infrarøde port til?

På min laptop er den sat til std. altså jeg har ikke pillet ved det ;)
På min alm pc, har jeg købt en irda til usb købt hos www.modify.dk, den sat
til noget som hedder "Vishay 6101E"

Fra : HolyMan

Dato : 23-04-04 22:01

Hej

Jeg havde samme problem med min SE T68i i til at starte med.. Det
viste sig at være fordi der er to forskellige protokoller til infrarød
data.. Den ene er irDa (infrarød data), den anden er FIR (Fast
infrared). Min bærbar var som standard sat op til at kommunikere FIR
over den infrarøde port, hvorimod min T68i kun forstod irDA. Løsningen
var at gå ind i bios på den bærbare og ændre indstillingen af den
infrarøde port til at køre med irDA istedet for FIR..

Håber dette kan hjælpe med at løse dit problem

/Jsa