GPRS kun til mails?
Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-04 11:58

Jeg er tilmeldt GPRS via Telmore, men har en telefon der ikke
understøtter dette...

....på ferie ville jeg gerne kunne læse og besvare evt. mails; hvad ville
prisen for at modtage og sende en mail (udover prisen på en ny fon) løbe
op i med en dertil indrettet mobil, hvis vi gik ud fra en mail i alm.
tekst som fx. denne?

Grunden til jeg spør er, at jeg kan se hér inde, at alm. surfing hurtigt
løber op...
Hans

Fra : Lars Strange

Dato : 22-04-04 13:24

> [...]
> prisen for at modtage og sende en mail (udover prisen på en ny fon) løbe
> op i med en dertil indrettet mobil, hvis vi gik ud fra en mail i alm.

www.telmore.dk -> Priser ->
GPRS Pris pr. 1 MB data, der sendes/modtages. 10 kr.
GPRS oprettelse Pris for oprettelse af GPRS 99 kr

Din tekst er ca. 457 byte - så kan du selv begynde at regne lidt på det..
Læg lidt oveni størrelsen, da du formodentligt betaler for de data, der
sætter send/hent igang.

Ovenstående er selvfølgelig, hvis du holder ferie i DK.

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-04 14:28

Lars Strange skrev:

> www.telmore.dk -> Priser ->
> GPRS Pris pr. 1 MB data, der sendes/modtages. 10 kr.

....ja, dén kendte jeg godt

> GPRS oprettelse Pris for oprettelse af GPRS 99 kr

....dén har jeg som sagt allerede...

> Din tekst er ca. 457 byte - så kan du selv begynde at regne lidt på
> det.. Læg lidt oveni størrelsen, da du formodentligt betaler for de
> data, der sætter send/hent igang.

....jeg er ikke til bytes og MB - er der én, der ka regne det ud for mig?

> Ovenstående er selvfølgelig, hvis du holder ferie i DK.

Dét var osse dét jeg tænkte på

Tak for hjælpen!
Hans

Fra : HRO

Dato : 22-04-04 14:51

"Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message

> ...ja, dén kendte jeg godt

> ...dén har jeg som sagt allerede...

> ...jeg er ikke til bytes og MB - er der én, der ka regne det ud for mig?

Ca. 1 øre pr. 1024 bytes. Dvs. din tekst koster ca. ½ øre.

Henrik

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-04 18:02

HRO skrev:

> "Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message

> Ca. 1 øre pr. 1024 bytes. Dvs. din tekst koster ca. ½ øre.

Herligt!

GPRS - here I come!
Hans

Fra : L@rs K

Dato : 22-04-04 21:38

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> Herligt!
>
> GPRS - here I come!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

JA ! God tur til udlandet med Telmore/GPRS roaming......

Her er et par eksempler på hvad det koster i udlandet når man har telmore
abb.:
Italien kun på Omnitel N.V., | GPRS takseres pr. byte. | pris pr. Mb 107,02
kr.
Frankrig kun på Bouygues.| GPRS takseres pr. 10 KB. | pris pr. Mb 85,48 kr.
Spanien kun på (Airtel), | GPRS takseres minimum for 10 KB, derefter pr. KB,
| pris pr. Mb 107,02 kr.

Så hvis man ikke kan byte og megabit kan man jo altid læne sig tilbage og
betale regningen.....
God sommer

L@rs

Fra : anders majland

Dato : 23-04-04 17:22

> JA ! God tur til udlandet med Telmore/GPRS roaming......
snippet en masse priser

Løsningen med GPS/mobil ser jo temmelig interessant ud. dog varer det
vist noget inden det er "prismæssigt forsvarligt" for private at kaste
sig ud i en tur i europa ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid