3´s indholdstjenester
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-04 19:23

Hej

Jeg overvejer evt. et 3 abonnement pga den fede nec telefon.

Men jeg er meget meget i tvivl angående indholdstjenesterne..

Hvis man opretter telefonen med 3guld hvor indholdstjenesterne følger
med.. og der står at der er ubegrænset forbrug af disse..

Men hvad med trafikken, skal man betale for dette udover?

jeg har endnu ikke fået svar fra 3´s email, og har ringet mange gange
uden at komme igennem.

Nogen der lige ved det?

og er der nogen der har prøvet disse programmer til telefonen jeg har
fundet:

http://telecharger.01net.com/Nec_e616/Internet/

hvad med memerykortet, hvor mange mb kan det tage?

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-04-04 21:37

> Hej
>
> Jeg overvejer evt. et 3 abonnement pga den fede nec telefon.

Har også købt den. Den er feeeed!

> [...]
> med.. og der står at der er ubegrænset forbrug af disse..
>
> Men hvad med trafikken, skal man betale for dette udover?

Hva jeg har fået at vide fra en 3 sælger så kunne jeg bare bruge løs af de
tjenester. Da man jo havde betalt via de 99kr ekstra om måneden.
Jeg kunne bare surfe løs som jeg havde lyst!

> jeg har endnu ikke fået svar fra 3´s email, og har ringet mange gange
> uden at komme igennem.

De er ikke nemme at komme igennem til. Har hørt det er fordi kunde tilgangen
er så stor så de ikke kan følge med i kundeservice... :-/
Håber de får styr på det.

> og er der nogen der har prøvet disse programmer til telefonen jeg har
> fundet:
>
> http://telecharger.01net.com/Nec_e616/Internet/

Den ser interresant ud. Men desværre er der lidt problemer med at installere
programmer og spil udover dem 3 tilbyder. Det er dog lykkedes mig via nogle
lidt kringlede omveje...

> hvad med memerykortet, hvor mange mb kan det tage?

128mb. Telefonen understøtter kun Duo typen og de er kun op til 128mb...

Venligst

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-04 23:23

On Tue, 20 Apr 2004 22:36:42 +0200, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Hva jeg har fået at vide fra en 3 sælger så kunne jeg bare bruge løs af de
>tjenester. Da man jo havde betalt via de 99kr ekstra om måneden.
>Jeg kunne bare surfe løs som jeg havde lyst!

Det må man jo så håbe på.

>Den ser interresant ud. Men desværre er der lidt problemer med at installere
>programmer og spil udover dem 3 tilbyder. Det er dog lykkedes mig via nogle
>lidt kringlede omveje...

Hvad indebærer disse kringelede omveje?

hvad har du fået installeret`?

Måske noget ICQ og msn messenger?

>128mb. Telefonen understøtter kun Duo typen og de er kun op til 128mb...

Okay

men hvordan er mp3 afspilleren ellers?

Fra : Søren Christensen

Dato : 21-04-04 13:50

> Hvad indebærer disse kringelede omveje?

Du kan ikke gøre det via en USB eller bluetooth forbindelse.
Du skal gøre det via din telefons browser.
Jeg har oprettet en "hjemmeside" hvor jeg ligger filerne ind. Til hver
program skal der være mindst *.jad og *.jar
Du går så via din broser ind og trykker på *.jar eller *.jad filen. Kan ikke
huske hvilken. Og så begynder den at installere...

> hvad har du fået installeret`?

En masse spil indtil videre... De må desværre ikke fylde over 100kb så vidt
jeg ved. Hvorfor ved jeg ikke.
Midi filer må ikke fylde over 20kb.
Du kan ikke overføre filer større end 5mb via transfer programmet.
Så har du store mp3 filer skal de ligges direkte ned på det ekstra memkort
(hvis man har sådan et). via kortlæser.

> Måske noget ICQ og msn messenger?

Har ikke prøvet endnu... Men kommer helt sikkert!
> Okay

> men hvordan er mp3 afspilleren ellers?

Umiddelbart funker både mp3 afspiller og mpg4 fint. Lyden i den indbyggede
højtaler er forbløffende god. I betragtning af størrelsen. Jeg har desværre
ikke prøvet med et stereo headset endnu. Men det kommer når jeg har fået
købt et memkort.
Der er iøvrigt en slag surround funktion i mediaafspilleren.

Skærmen er iøvrigt superfed! God klar Tft skærm. Selv i sollys.
Ringetonerne lyder også ganske ok set iforhold til Nokia.
I forhold til SonyEricsson telefonerne så ligger den lidt under.

Jeg er i tvivl om den overhovedet har en Wap del. Tvivler!
Men den har ingen problemer med at gå på rigtige hjemmesider bare de er
bygget til den. Og de er stærkt på vej.
Rigtige hjemmeside kan dog også bruges men de er temmelige uoverskuelige på
den lille skærm! gg

Batteri levetiden på det lille batteri er ca 1-2 dage.
På det store ca 2-4 dage. Alt afhængig af brug.
Sådan en TFT skærm sluger desværre.
Men jeg har hørt rygter om der er 1800mA batterier på vej i slimstørrelse.
Så er vi ved at være der.
Men det er ikke slemt. 3 ladere følger med.
1 til bilen.
1 til alm brug.
1 der kan tage et løst batteri og lade op evt sammentidig med telefonen.

Altså der er et par irritationsmomenter på telefonen... Men det er småting.
Og jeg er sikker på jeg nok skal blive glad for min.

Venligst

Fra : Nicky Precht

Dato : 23-04-04 03:51

> [...]
> Du går så via din broser ind og trykker på *.jar eller *.jad filen. Kan ikke
> huske hvilken. Og så begynder den at installere...

Det er .jad filen. Den indeholder data om .jar filen.

> [...]
> Du kan ikke overføre filer større end 5mb via transfer programmet.
> Så har du store mp3 filer skal de ligges direkte ned på det ekstra memkort

Hvilket er en stor fejl, hvis du spørger mig.

> Har ikke prøvet endnu... Men kommer helt sikkert!

Jeg har prøvet det lidt. det virker ok, men genererer en del trafik uden
for 3's net. Pas på med det. Det er dog ikke så stabilt...

> [...]
> købt et memkort.
> Der er iøvrigt en slag surround funktion i mediaafspilleren.

Det er sandt!
Lyden er overraskende god!

> Skærmen er iøvrigt superfed! God klar Tft skærm. Selv i sollys.
> Ringetonerne lyder også ganske ok set iforhold til Nokia.
> I forhold til SonyEricsson telefonerne så ligger den lidt under.

Der følger meget få ringetoner med. Og de er ikke specielt gode.
På 3's side kan du hente masser af ringetoner. De er ok så længe de er
gratis.

> Jeg er i tvivl om den overhovedet har en Wap del. Tvivler!

WAP er ikke understøttet. Det kan dog omgåes med en java wap browser.

> Men den har ingen problemer med at gå på rigtige hjemmesider bare de er
> bygget til den. Og de er stærkt på vej.

Det hjælper.
Se evt på ausie3g.com og 3g.co.uk/3Gforum
Det er de bedste forums jeg endnu har fundet vedrørende e616 telefonen.

> Rigtige hjemmeside kan dog også bruges men de er temmelige uoverskuelige på
> den lille skærm! gg

Man skifter links med navigations tingen. Det er lidt bøvlet og
telefonen understøtter ikke frames.

> [...]
> 1 til bilen.
> 1 til alm brug.
> 1 der kan tage et løst batteri og lade op evt sammentidig med telefonen.

Hvis man bruger telefonen meget (uden særligt meget taletid), så falder
levetiden til hhv. ca. 16 og 24 timer. Dog kan jeg få det store batteri
til at holde 2 døgn ved minimalt brug.

> Altså der er et par irritationsmomenter på telefonen... Men det er småting.
> Og jeg er sikker på jeg nok skal blive glad for min.

Der var en dårlig sending ude først. Den fik jeg en af for en måned
siden. Problemerne var at telefonen genstartede rigtigt meget (Please
wait. Initiating) i udkanten af 3G områderne, samt udenfor.
Derudover kommer der jævnligt hvide "flash" i skærmen.

Har din telefon genstarts problemet, så fejlmeld den øjeblikkeligt og få
den byttet. efter de 14 dage er der problemer med at få den byttet.
Det hvide flash skulle blive kureret med den næste firmware opdatering.

MP3 som ringetoner er blevet disablet. Telefonen er teknisk i stand til
det, men softwaren understøtter det ikke.

Bluetooth kan ikke bruges til fil transfers. Det er en ericsson BT chip,
så den understøtter det. denne funktion er også blevet disablet.

Java spil og programmer kan ikke installeres fra andet end nettet.
Det koster jo 10 kr/mb, så tro mig. Det kan hurtigt løbe op...
Hvis du slår billeder fra, så bruges meget, meget mindre båndbredde.

Al brug af hjemmesiden er gratis i de tre måneders prøveperiode.
Hent alle de spil, programmer og ringetoner, du kan i den tid.
Du vil ikke give 15 kr for en ringetone senere.

Jeg har brugt 3 portalen for ca. 400 kr ifølge min faktura. Det trækkes
fra regningen. Men gav mig koldsved til at starte med ;)

Samtale er gratis, hvis du har en af de tre pakker (150/300/600).
Dog koster opkald 25 øre. Det snød mig lidt.

Opkald til kundeservice og 3 svar er gratis (udover opkaldsgebyret på 25
øre). Så ring op, sæt telefonen til håndfri og læg den ved siden af dig
mens du læser en bog. Der går gerne 15-25 minutter før de svarer.

Baggrundsbilleder virker uden kant, hvis de er 176*220 pixels.

Telefonen kan bruges som lommelygte, hvis du er på desktoppen, klapper
telefonen sammen og holder en af sideknapperne nede i et par sekunder.
Lampen er meget kraftig :)

Man kan ikke sætte telefonen til at blive besvaret ved at løfte klappen.

3 logoet på desktoppen kan ikke fjernes. De to 3-tal kan ikke fjernes på
nogen måde. Du bliver en helt, hvis du finder ud af det.

Den indbyggede GPS og kompas kan bruges til nul og niks, men det er cool.
Du kan ikke komme til at se et fungerende kompas på nogen måde.
GPS'en kan kun bruges med 3guru. Den gør at du bliver lokaliseret langt
mere præcis, end med AGPS... Men alligevel... Det sluger en forbandet
masse strøm at holde den kørende.

Et styrt fra 1m højde og med ca. 25 km/t mod asfalt efterlod 6 små
mærker i plastikket. Den er meget holdbar.

Et trick er at bruge folde funktionen til at sætte telefonen i
bukselommen. En del på hver side af lommen. Men gør det aldrig når du
cykler. Se ovenstående eksempel...

Alt i alt en stor og hæmmet, men meget lækker telefon.
Kan du udholde størrelsen og batteri levetiden, så kan jeg kun anbefale den.

/Nicky

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-04-04 14:01

"Nicky Precht" <nicky@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Jeg har prøvet at installere en del spil og apps men meget af udvalget er
utroligt ringe!!
Glem Mdoom! Det lyder interresant men NEJ!

Men jeg kan anbefale følgende sider:
http://cbl.fh-hagenberg.at/~zeintl/Handy/
http://ozwolfbane.customer.netspace.net.au/STUFF/3/
http://nicholasdang.topcities.com/index.html

Specielt denne:
http://www.test.nice.com.au/ed/java/

Og vær glad for du ikke har 3 i England. De kan nul og nix!
Har ikke adgang til andet end 3 portalen...

> Hvilket er en stor fejl, hvis du spørger mig.

Ja men kan omgåes via kortlæser...

> Jeg har prøvet det lidt. det virker ok, men genererer en del trafik uden
> for 3's net. Pas på med det. Det er dog ikke så stabilt...

Lyder dyrt! Men kan da også sagtens vente til jeg kommer hjem på den faste
internet forbindelse...

> Der følger meget få ringetoner med. Og de er ikke specielt gode.
> På 3's side kan du hente masser af ringetoner. De er ok så længe de er
> gratis.

Ja men der er et hav at finde f.eks her:
http://www.skinnyfatman.com/sfm/index.php

Kan jo uploades via USB.

> WAP er ikke understøttet. Det kan dog omgåes med en java wap browser.

Har du et tip om hvor jeg finder sådan en?

> Det hjælper.
> Se evt på ausie3g.com og 3g.co.uk/3Gforum
> Det er de bedste forums jeg endnu har fundet vedrørende e616 telefonen.

Det sandt!

> Man skifter links med navigations tingen. Det er lidt bøvlet og
> telefonen understøtter ikke frames.

Nej jeg har prøvet diverse!
Prøv f.eks at downloade Java spil fra den side her!
Det er noget bøvlet!
http://spruce.jp/freemidlets/

> [...]
> wait. Initiating) i udkanten af 3G områderne, samt udenfor.
> Derudover kommer der jævnligt hvide "flash" i skærmen.

Jeg har oplevet det en eneste gang... Hmm
Jeg har tjekket software version og den ser ud til at være den nyeste indtil
videre...

> Har din telefon genstarts problemet, så fejlmeld den øjeblikkeligt og få
> den byttet. efter de 14 dage er der problemer med at få den byttet.
> Det hvide flash skulle blive kureret med den næste firmware opdatering.

Vil lige give den en uge mere om se om den forsat gør den...
De hvide flash oplever jeg dog også....

> MP3 som ringetoner er blevet disablet. Telefonen er teknisk i stand til
> det, men softwaren understøtter det ikke.

Håber den kommer til det!

> Bluetooth kan ikke bruges til fil transfers. Det er en ericsson BT chip,
> så den understøtter det. denne funktion er også blevet disablet.

Strange!

> [...]
> Hent alle de spil, programmer og ringetoner, du kan i den tid.
> Du vil ikke give 15 kr for en ringetone senere.

Jeg har 3boom til 140kr/mnd med ubegrændset forbrug af min 15 tjenester...

> Opkald til kundeservice og 3 svar er gratis (udover opkaldsgebyret på 25
> øre). Så ring op, sæt telefonen til håndfri og læg den ved siden af dig
> mens du læser en bog. Der går gerne 15-25 minutter før de svarer.

Jeg har forsøgt at komme igennem 3 gange men uden held. Gad ikke at vente
efter 15 min uden at vide hvor i køen jeg var...

> Man kan ikke sætte telefonen til at blive besvaret ved at løfte klappen.

En detalje jeg savner!

> 3 logoet på desktoppen kan ikke fjernes. De to 3-tal kan ikke fjernes på
> nogen måde. Du bliver en helt, hvis du finder ud af det.

De genere nu ikke mig. Sålænge de er så små....

> [...]
> GPS'en kan kun bruges med 3guru. Den gør at du bliver lokaliseret langt
> mere præcis, end med AGPS... Men alligevel... Det sluger en forbandet

Guru og Gps'en er AGPS. Dvs en sattelit og hjælp fra masterne...
Det skulle iøvrigt ikke være dårligere end alm Gps.
http://gpsinformation.net/main/ot-20.htm

> Et styrt fra 1m højde og med ca. 25 km/t mod asfalt efterlod 6 små
> mærker i plastikket. Den er meget holdbar.

Ok havde en lille ide om den var nem at ødelægge pga al den teknik og den
store farveskærm...
Men lyder godt. Men den har nok ikke samme holdbarhed som min gamle 3310...

> Alt i alt en stor og hæmmet, men meget lækker telefon.

Synes nu ikke den er så stor igen sammenklappet.
Men du får jo tilgændgæld en meget stor skærm!

> Kan du udholde størrelsen og batteri levetiden, så kan jeg kun anbefale
den.

Mee too!

Søren