Hvad sker der når...
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-04-04 19:24

Hvad sker der når man sender en SMS til en telefon (dansk nummer) men ejeren
er taget på ferie i udlandet og har taget telefonen med?

Modtager han SMS'en i udlandet, bliver den først fremsendt når telefonen
kommer hjem igen, eller går den bare tabt ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Esben Sunddal Hansen

Dato : 20-04-04 19:36

Han modtager sms'en med det samme...

Jeg vil så gå udfra at senderen betaler den evt. eksta pris.

Da jeg var i tyskland, kostede det dog kun de standard 20øre at sende sms...

Mvh Esben
www.Fluii.dk

Fra : Vmm

Dato : 20-04-04 19:55

"Esben Sunddal Hansen" <esbenNOSPAM@fluii.dk> wrote in message
> Han modtager sms'en med det samme...
>
> Jeg vil så gå udfra at senderen betaler den evt. eksta pris.
Hvilken ekstra pris?

Et scenario: "A er lige kørt over grænsen til tyskland for at handle billigt
ind. B, som befinder sig i danmark og er på dansk net, ved ikke at A er i
tyskland og er på et tysk net. B sender en stakkevis sms'er til A, B får en
stor regning som han ikke havde en chance for at kende til."

Hvad tror du så selv? Koster det mon stadig ekstra for B?

tsk tsk!

Fra : Peter G C

Dato : 20-04-04 19:40

> [...]
>
> Modtager han SMS'en i udlandet, bliver den først fremsendt når telefonen
> kommer hjem igen, eller går den bare tabt ?

Han modtager sms'n udlandet.

/Peter

Fra : Carina

Dato : 20-04-04 19:50

"Peter G C":

> ejeren

Hvis han er på et net, som hans operatør har en roaming aftale med og hvis
telefonen er tændt, går sms igennem med det samme.
I nogle lande og i nogle roamingaftaler koster det penge at modtage en sms,
det betaler han selvfølgelig.

Om den går tabt kan også afhænge af hvor lang tid du har sat sms'en til at
afvente. - Altså hvor lang tid den skal forsøge at levere sms'en, inden den
går tabt.

VH
Carina

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-04-04 21:52

Michael Lund Sørensen skrev :
> [...]
>
> Modtager han SMS'en i udlandet, bliver den først fremsendt når telefonen
> kommer hjem igen, eller går den bare tabt ?

Tak til jer alle 4 - rart at vide og dejligt med hurtige svar!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/