T39 og usb-til-bluetooth dims..
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-04-04 16:39

Hejsa..

Jeg har netop skaffet mig en T39'er og mangler i den forbindelse
sådan en bluetoothdims til usb-porten på min pc. På edbpriser.dk
er der et hav forskellige usb2bluetooth-dimser, er der noget
specielt jeg skal være opmærksom på eller følger de en standard så
jeg bare kan købe en vilkårlig?

Nu jeg er igang så kan jeg finde en masse info på hvordan min
telefon kan synkronisere med forskellige Outlook versioner, men da
jeg ikke bruger Outlook og kender Palm Desktop fra min tid med en
Palm Pilot, kunne det være kanon at få telefonen til at fungere
sammen med den software. Nogen der har prøvet proceduren og ligger
inde med nogle staldtip?

På forhånd tak.

--
Hygge..
Thomas

Fra : JMo.

Dato : 20-04-04 17:12

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> er der et hav forskellige usb2bluetooth-dimser, er der noget
> specielt jeg skal være opmærksom på eller følger de en standard så

Chipsettet skal være fra CSR, og softwaren fra Widcomm. Men det er de
fleste nu også.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-04-04 18:20

"JMo." wrote:

> Chipsettet skal være fra CSR, og softwaren fra Widcomm. Men det er de
> fleste nu også.

Okay, det vil jeg så holde øje med..

--
Hygge..
Thomas

Fra : No1

Dato : 23-04-04 11:43

> [...]
> Palm Pilot, kunne det være kanon at få telefonen til at fungere
> sammen med den software. Nogen der har prøvet proceduren og ligger

Jeg har i hvertfald fået det til at virke med en T39, WinXP uden SP1,
Outlook og en USB-blåtands-adapter der kunne køre med en Widcom(eller
hvordan det staves) driver. Det var ret besværligt at få op at køre.

Outlook sync program kan hentes fra SE's hjemmeside. Hent det til T68i
det virker også til T39. Den skal bruge en "virtuel" serielport. Hvis du
ikke skal bruge outlook, så ved jeg ikke hvad SE's software ellers kan
sync'e med.

Ellers så køb en mac med indbygget bluetooth, det er meget nemmere. Det
er bare pair and play http://www.apple.com/bluetooth/
http://www.apple.com/dk/ibook/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-04-04 21:22

No1 wrote:

> Jeg har i hvertfald fået det til at virke med en T39, WinXP uden SP1,
> Outlook og en USB-blåtands-adapter der kunne køre med en Widcom(eller
> hvordan det staves) driver. Det var ret besværligt at få op at køre.

Jeg har siddet og bøvlet med win200, t39 og en usb-blåtand idag og
jeg giver dig helt ret, det er ikke "for småbørn"..

> [...]
> det virker også til T39. Den skal bruge en "virtuel" serielport. Hvis du
> ikke skal bruge outlook, så ved jeg ikke hvad SE's software ellers kan

De programmer har jeg allerede fundet, men som sagt er det ikke
interessant for mig med outlook løsningen..

> Ellers så køb en mac med indbygget bluetooth, det er meget nemmere. Det
> er bare pair and play http://www.apple.com/bluetooth/
> http://www.apple.com/dk/ibook/

Jeg føler mig overbevist om at det er langt hurtigere for mig at
lære alt om bluetooth fra bunden, end det er at omskole mig til at
køre på "et æble".. Gamle hunde og ny kunster, du ved..

--
Hygge..
Thomas