Nec 616
Fra : Michael Reuss

Dato : 19-04-04 19:28

Er der nogen der har fået GPS'en til at virke i Nec 616? Manualens
fabuleren og fraskrivelser synes totalt ubrugelig. Der står noget om
at GPS'en kan bruges i forbindelse med JAVA - men hvor finder man de
programmer? Og hvordan får man kalibreret kompaset uden
fejlmeddelelser?
Alle svar modtages med taknemlighed:)

Fra : J.K.Arning

Dato : 19-04-04 19:35

Michael Reuss wrote:
> [...]
> fabuleren og fraskrivelser synes totalt ubrugelig. Der står noget om
> at GPS'en kan bruges i forbindelse med JAVA - men hvor finder man de

GPS virker sammen med 3Guru som du finder under online menuen
men det har ikke virket siden igår .. jeg går ud fra det stadigt er de
tekniske problemer der ikke er løst helt .. men jeg har haft det til at
fungere.

> Og hvordan får man kalibreret kompaset uden
> fejlmeddelelser?
> Alle svar modtages med taknemlighed:)

Gør som der står i manualen .. men gør det hurtigt og helst
udendørs så der ikke er noget ( murværk m.m. ) der
forstyrer.

og ja manualen er til grin .. "fabuleren" er præcis det
rigtige ord.

Jeg kan ikke få Bluetooth til at fungere som det skal
og ringede i dag det deres support .. efter 1/2 time kom
jeg igennem og fik atvide at en tekniker ville ringe mig op
... om et par dage ..

De har en del at lære endnu både dem der laver telefonerne
og 3.

Regards

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-04 20:25

On Mon, 19 Apr 2004 18:35:14 GMT, "J.K.Arning"
<spam@_remove_arning.dk> wrote:

> [...]
>
>Gør som der står i manualen .. men gør det hurtigt og helst
>udendørs så der ikke er noget ( murværk m.m. ) der

Kan man ikke bruge GPS funktionen uden en åndsvag indholdstjeneste?
GPS er jo basereret på afgitfri brug. Det stikker vel imod GPS
funktionaliteten hvis man ikke kan bruge det uden indholdstjenesten..

Fra : Søren Christensen

Dato : 19-04-04 20:36

> [...]

Funker fint her i Slagelse...

> Kan man ikke bruge GPS funktionen uden en åndsvag indholdstjeneste?
> GPS er jo basereret på afgitfri brug. Det stikker vel imod GPS
> funktionaliteten hvis man ikke kan bruge det uden indholdstjenesten..

Næh men gps er jo ikke noget værd uden et kort. Og kortet skal jo hentes fra
3. Det ligger jo ikke på telefonen. Derfor er det en indholdstjeneste. Hvis
du får installeret noget TomTom så skriv endelig

Venligst

Fra : Michael Reuss

Dato : 23-04-04 13:35

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote in message news:<40842a6f$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> 3. Det ligger jo ikke på telefonen. Derfor er det en indholdstjeneste. Hvis
> du får installeret noget TomTom så skriv endelig

Jeg har fået at vide fra Nec's "support" i Sverige, at GPS'en fungerer
delvis sammen med 3's sende-master. Jeg forstår ikke HELT konceptet,
eftersom manualen fabulerer om det rigtige, amerikanske GPS-system.
Det skulle være muligt at bruge GPS'en samme med noget Tom-tom
lignende java. Men om der er nogen der nogensinde kommer til at udbyde
dette, er ret tvivlsomt. Jeg fik også at vide, at det indbyggede
kompas ikke fungerer endnu. Om det også skal virke sammen med
JAVA-software, fremgik ikke.
Er der nogen der har fundet noget JAVA-software i det hele taget, der
fungerer på telefonen?

Vh

Michael Reuss

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-04-04 19:20

"Michael Reuss" <michael_reuss@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> JAVA-software, fremgik ikke.
> Er der nogen der har fundet noget JAVA-software i det hele taget, der

Den har agps... Assisted gps. Dvs den bruger en sattelit og sendemasterne...
Det skulle være rimeligt præcist. Ned til 5meter.
http://gpsinformation.net/main/ot-20.htm

Ja jeg har da fundet masser af software!
Se evt her:
http://e616.kicks-ass.org/
Ganske gode spil af høj kvalitet.
Eller de her: