T68i er død - hvad skal jeg købe nu
Fra : Søren Rohde

Dato : 18-04-04 14:47

Hej,

Købte en T68i for ½ år siden da den passede fint i størrelsen, og havde
bluetooth. Men da den siden starten har været ret ustabil har jeg nu valgt
at skrotte den.

Så hvad skal jeg nu vælge? En anden Sonny Eriksen, en Nokai - eller måske
et af tilbudene fra 3...? Det der betyder noget er at den ikke må fylde for
meget, og skal være stabil så man ikke mister signal eller telefonen går i
sort. Den må gerne have bt men det er ikke et krav. Telefonen skal ikke være
noget til mange tusinde kroner, og må gerne være på størrelse med T68i eller
min tidligere Noka 8210 - som nu også var ret ustabil.

Håber på nogle gode input...

MVh. Søren

Fra : BorreBoy

Dato : 18-04-04 15:51

"Søren Rohde" <fam_rohde@stofanetVÆK.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> min tidligere Noka 8210 - som nu også var ret ustabil.

Jeg ville vælge en Ericsson T610 eller 630.

Fra : John

Dato : 18-04-04 16:59

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

*SNIP*

> Jeg ville vælge en Ericsson T610 eller 630.

Ditto her.

Mvh

John

Fra : Søren Rohde

Dato : 20-04-04 16:22

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville vælge en Ericsson T610 eller 630.

Hej,

Jeg har idag købt en T630 - det virker til at være en fed telefon. Og
designet synes jeg er mindre klodset end T610. Displayet er virkelig skapt -
herligt. Tak til jer alle tre for input.

Mvh. Søren

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 18-04-04 18:50

På Sun, 18 Apr 2004 15:47:28 +0200, skrev Søren Rohde
<fam_rohde@stofanetVÆK.dk>:

> [...]
> eller
> min tidligere Noka 8210 - som nu også var ret ustabil.

Du skriver at telefonen er et halvt år gammel, og har vært ganske ustabil.
Dersom ustabiliteten skyldes telefonen i seg selv, er vel det
reklamasjonsgrunnlag.

Dersom du likevel skal ha en ny mobil, er T630 eller Z600 fra Sonyericsson
gode valg.

Videre har du Nokia 6230. Den telefonen har alt. Inkludert MP3, og
selvsagt Bluetooth. Dessverre er 6230 befengt med en del softwarefeil, man
er enten heldig eller uheldig. Disse feilene utbedres gratis, men man skal
levere inn telefonen på verksted, dersom det ikke finnes i den byen man
bor. Så går det minst to-tre uker før man får telefonen tilbake.

Kan du vente litt, kommer Siemens med flere interessante modeller.
Telefoner med masser av minne og med meget gode skjermer.

NÃ¥r det gjelder signalstyrke, er Nokia 6230 meget god. Z600 er god, men
har en annen måte å vise signalstyrken på. Siemenstelefonene har blitt
bedre på dette området det siste året, så jeg regner med at de er på høyde
med Nokia.

Når det gjelder kvalitet/feil, har Nokia nå fått merke at det ikke lenger
nytter å selge telefoner med feil over gjennomsnittet. Kundene forteller
dette ved å velge bort Nokia i stadig større grad. Dette bør Nokia ta til
etterretning, fort som fanden. Men de har tydeligvis ikke lært, i og med
det jeg skrev om 6230 ovenfor. Nokia viser i så fall en arroganse overfor
kundene, som kun går ut over dem selv. Det er kvalitetssikring med
negativt fortegn. For dumt, Nokia!!

Sonyericcson har også flere feil og mangler enn gjennomsnittet, men merket
selger stadig bedre.

Siemens derimot, har lite feil og mangler, og selger veldig godt, i
allfall i Norge.

Telefoner fra Korea, som Samsung og LG selger også stadig bedre, og er
kvalitetsmessig meget bra.

Japanske telefoner er også av høy kvalitet (Panasonic, NEC osv)

Motorola er store i verdenssammenheng, men jeg tror ikke de er særlig
store i Europa og i Norden. Menysystemet til Motorola er ikke noe å
anbefale.

Mvh

Thorolv Valentinsen