flytte net internet hos telmore
Fra : Kim Schulz

Dato : 18-04-04 12:27

hejsa
telmore har jo både adgang til TDC og sonofon netværk, alt efter hvilken
nummergruppe man ligger i. Jeg er i den gruppe som ryger på TDC net og
dermed ikke på sonofon net. Nu er det bare sådan at jeg bor i Aalborg
hvor Sonofons net er langt kraftigere end tdc's og jeg ville derfor
gerne flyttes over på det net i stedet.
Nogen der ved om dette er muligt på nogen måder?

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Fischer

Dato : 18-04-04 12:30

> hejsa
> telmore har jo både adgang til TDC og sonofon
> netværk, alt efter hvilken nummergruppe man ligger i.

Nej, det har de ikke. Telmore bruger kun TDC.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-04 12:34

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in

> telmore har jo både adgang til TDC og sonofon netværk

Det er vist Debitel der har det, Telmore er og har altid været på
TDCs net.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Frank W.

Dato : 18-04-04 12:41

On Sun, 18 Apr 2004 13:27:02 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
>gerne flyttes over på det net i stedet.
>Nogen der ved om dette er muligt på nogen måder?

Nu står der nu godt nok på Telmores hjemmeside følgende

"TELMORE benytter TDC's net
Alle TELMOREs kunder taler gennem TDC's landsdækkende mobilnet"

Så hvis du vil over på Sonofons net, skal du over og kører enten
Sonofon eller en af Sonofons partnere..

Hilsen
Frank W.

Fra : Claus Christiansen

Dato : 18-04-04 12:47

> [...]

> ville derfor gerne flyttes over på det net i stedet.
> Nogen der ved om dette er muligt på nogen måder?

Telmore bruger kun TDC's net (hvilket i dag jo nærmest vil sige sit eget
net :) )

/Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:NOSPAM@unipeople.dk>, leave the adr. as it is
personal: <http://unipeople.dk/~cch>; pythia: <http://www.pythia.dk>

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-04-04 13:05

On Sun, 18 Apr 2004 13:29:43 +0200
"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote:

> Nej, det har de ikke. Telmore bruger kun TDC.

interessant. Sonofon og telmore support siger noget andet.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-04-04 16:09

[snip]
> Og det er Telmore og ikke Debitel vi snakker om?

ja! jeg har været telmore kunde siden de startede og kunne på intet
tidspunkt finde på at så meget som snakke om fuskerfirmaet Debitel.

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-04-04 17:14

[snip]
> TELMORE benytter TDC's net
> Alle TELMOREs kunder taler gennem TDC's landsdækkende mobilnet,
> som
> har den bedste dækning samt højeste kvalitet på markedet. Du får dog
> fordelen af TELMOREs lave priser.
>

> Har aldrig hørt om nogle der bruger Sonofon net.
> Tror du har snakket med en i supporten der ikke har vidst hva han
> eller hun har snakket om.
> Ellers har du vel i en forvirret stund fået ringet til debitel...

Nææe det var nu en medarbejder der spurgte om mit telefonnummer og ud
fra det fortalte hun at jeg var på TDC's net.Via chatten for øvrigt.

I går var jeg så til middag med en Sonofon medarbejder (teknikker inde
for bl.a. dette felt) og her snakkede vi så om bl.a. dette i forbindelse
med udenlandstakster. Her blev jeg igen spurgt om mit telefonnummer og
jeg blev derfor interesseret i hvorfor der blev spurgt om dette da jeg
som jer troede at telmore kun var på tdc net.
Jeg blev så forklaret at telmore havde nogle nummer rækker (fra inden
nummerportabiliteten blev en realitet) som kørte på sonofon netværker.
Mit var dog ikke et af dem.

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-04-04 16:08

[snip]
> Så spurgte jeg på chatten:
>
> Q: "Har Telmore nogensinde haft nogle numre der har kørt på Sonofons
> netværk?"
> A: "Nej - vi har altid benyttet TDC's net"
>
> Q: "Der er en fyr der påstår at I selv har sagt det her på chatten.
> Han har bl.a. også snakket med en fra Sonofon der siger at I hos
> Telmore havde nogle nummer rækker (fra inden nummerportabiliteten blev
> en realitet) som kørte på Sonofon netværk."
>
> A: "Det er ikke noget jeg har hørt om, og jeg tvivler meget stærkt på
> den'historie'... -Vi har altid været serviceprovider under TDC"

> [...]

Det fatter jeg ikke. Har jo desværre ikke log fra den chat jeg havde med
dem, da det er sådan en ski.. java applet de bruger, men jeg vil lige
kontakte den føromtalte sonofon medarbejder og forhøre mig nærmere om
det.

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-04-04 16:56

[snip]
> [...]
> med dem, da det er sådan en ski.. java applet de bruger, men jeg vil
> lige kontakte den føromtalte sonofon medarbejder og forhøre mig

ok medarbejderen uddybede det lidt:
Den måde jeg nævnte det tidligere (med bestemte nummergrupper hos sono).
var en midlertidig løsning som telmore har haft brugt i et stykke tid.
Dette samarbejde blev dog stoppet lidt inden tdc overtog telmore aktier
første gang (hvor det var fremme i pressen i hvert fald).
I dag lejer telmore sig kun ind på backbone hos sonofon.

Så ja jeg kan ikke få flyttet mit nummer hos telmore da de nu kun er hos
tdc. Beklager at jeg har fået flettet en masse informationer sammen til
denne "konspiration".

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!