Mobiltelefon -> batteri
Fra : biggar

Dato : 17-04-04 17:47

Hej..

Jeg har i snart et års tid brugt en nokia 6100 og jeg er meget glad for den,
men det virker som om batteriet bliver mere og mere "slidt"... Jeg vil så
høre om der er nogen sandhed i påstanden om at man ved at lægge sit batteri
i fryseren kan få batteriet til at blive som nyt igen?.. Hvis det evt. kan
lade sig gøre, hvordan griber man det så an?..

Skal batteriet være fuldt opladet eller afladet når man putter det i
fryseren?
Hvor længe skal man lade det ligge derinde?..
Er det måske ikke en god ide lige at lægge det i en frysepose eller
noget?...

hehe...

på forhånd tak

------
Anders

Fra : Badazz

Dato : 17-04-04 20:47

Hej

det hjælper ikke at ligge den i fryseren, da batteriet er et Li-ion
(LitiumIon) det virkede kun på de gamle brunstens (Ni-Cd) og nogle nikken
metal batterier (Ni-Mh) så der er nok ikke anden udvej end du må ud og
invistere i et nyt batteri..
Mvh Brian

Fra : biggar

Dato : 19-04-04 15:13

> [...]
> (LitiumIon) det virkede kun på de gamle brunstens (Ni-Cd) og nogle nikken
> metal batterier (Ni-Mh) så der er nok ikke anden udvej end du må ud og

Ok.. tak for dit svar Brian... Det var ærgeligt men der er jo ingen vej
udenom så... =)

takker for hjælpen..

----
Anders