Antal SMS på en N6230
Fra : Sophus Vørsing

Dato : 17-04-04 05:40

Hej Gruppe,

Kan man på nogen måde udvide det antal SMSer det standard er muligt at have
på en N6230?

Mvh Sophus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-04-04 09:33

On Sat, 17 Apr 2004 06:40:03 +0200, "Sophus Vørsing"
<sophus.vorsing@FJERNMIGtiscali.dk> wrote:

>Hej Gruppe,
>
>Kan man på nogen måde udvide det antal SMSer det standard er muligt at have
>på en N6230?

KUn ved at anskaffe et større simkort, da SMS beskeder som standard
gemmes på det, indtil at man flytter rundt på dem.
Flemming Jacobsen

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 17-04-04 22:11

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> KUn ved at anskaffe et større simkort, da SMS beskeder som standard
> gemmes på det, indtil at man flytter rundt på dem.
> --

Jeg mener egentlig at kunne huske at der kun er plads til 15-20 SMS beskeder
på selve simkortet, resten troede jeg lå i selve telefonens hukommelse?

Så vidt jeg ved er de største simkort der findes i øjeblikket på 32K er der
nogen der ved om der er større på vej, og om antallet af SMSer påtænkes
udvidet?

Mvh Sophus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-04-04 22:49

On Sat, 17 Apr 2004 23:11:03 +0200, "Sophus Vørsing"
> [...]

>nogen der ved om der er større på vej, og om antallet af SMSer påtænkes

Telmore bruger 64 Kb simkort og der er der nogle der siger at der er
plads til mellem 40-60 SMS på.
Flemming Jacobsen

Fra : Esben Sunddal Hansen

Dato : 18-04-04 12:22

Så vidt jeg ved, så kan der på standard simkort (32Kb) være 30 sms'er (kan
der på mit Telmore)

Hvor meget der kan være på 64Kb ved jeg ikke, men mon ikke det er det
dobbelte?

Når man har brugt de 30 pladser på simkortet, så går den over til at bruge
hukommelsen på telefonen (ligesom "sendte beskeder" ligger i telefonens
hukommelse)

I kan tjekke det ved at tage jeres simkort ud, og putte et andet i - så vil
i også se at nogle (alle minus 30) sms'er stadig er i indbakken.

Mvh Esben Sunddal Hansen
www.Fluii.dk

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 23-04-04 10:49

Esben Sunddal Hansen griflede i
> Hvor meget der kan være på 64Kb ved jeg ikke, men mon ikke det er det
> dobbelte?

Det kommer også an på hvor mange telefonen kan håndtere... På min 6610 kan
der ligge 250 sms'er på Telmores 64 KB kort! (og jeg er sikker på at de
_ikke_ ligger i telefonens hukommelse, da dér kun kan ligge 150 og det
gjorde der samtidig...)

--
Hygge...
Daniel

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 23-04-04 21:59

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ligge 250 sms'er på Telmores 64 KB kort! (og jeg er sikker på at de
> _ikke_ ligger i telefonens hukommelse, da dér kun kan ligge 150 og det

Så er der måske håb forude for at jeg på et tidspunkt have flere SMSer med
mig. Hvordan kan du se hvor SMSerne ligger?

Er der nogen der ved om TDC har 64Kb kort?

Mvh Sophus

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 24-04-04 15:40

Sophus Vørsing griflede i news:c6c00h$rdp$1@sunsite.dk:
> Hvordan kan du se hvor SMSerne ligger?

Man kan smide sim-kortet over i en anden mobil og se om de stadig er der...
Virker dog ikke helt, fx da min gamle N6210 kun kunne se 30 af dem. Men så
kan man omvendt smide et andet sim-kort i sin telefon, for derefter at se at
alle sms'erne er væk....
Og så ved jeg helt 100% af sms'erne forbliver på sim-kortet (på min 6610)
indtil jeg manuelt flytter dem over i telefon-hukommelsen (ved at flytte dem
til en anden mappe eller omdøbe dem).

--
Hygge...
Daniel

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-04-04 22:45

"Sophus Vørsing" <sophus.vorsing@FJERNMIGtiscali.dk> wrote:

>Hej Gruppe,
>
>Kan man på nogen måde udvide det antal SMSer det standard er muligt at have
>på en N6230?

Med en nyere Nokia (inkl 6230) ligger sms i telefonens hukommelse.
Ifølge Nokias hjemmeside kan der være 150 alm sms'er i telefonen.
Billedbeskeder fylder op til 3 sms'er, så det kan begrænse totalen.

Peter